Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Chrysler 300C
Chrysler 300C
Chrysler 300C
Chrysler 300C
41 Fotogalerie

TEST Chrysler 300C CRD – Naftový agent

Ponořit naftovou tankovací pistoli do nádrže vozu americké značky už dávno není svatokrádež či zapomnětlivost.

U křižníku Chrysler 300 C je sice instalace moderního třílitrového koncernového turbodieselu jedinou možnou cestou expanze do Evropy, tlumené brumlání ale zní z pod kapoty majestátního sedanu přece jen nezvykle.

Šestiválcový turbodiesel je poté, co český dovozce ukončil prodej zážehových agregátů vyjma špičkového V8 5,7 HEMI nejlevnější motorizací řady 300C. Už deklarované hodnoty maximálního krouticího momentu 510 Nm od 1600 do 2800 naznačují, že pohnout s téměř dvoutunovým sedanem nebude větší problém. A praxe ukazuje, že 160 kW maximálního výkonu stačí – za horší adheze má sice zadní náprava velkou tendenci prokluzovat, elektronika ale situaci vrací do kolejí.

Nejlépe je motoru mezi 2000 až 3500 otáčkami, kdy skvělý tah kombinuje s rozumnou spotřebou. Pětistupňový automat řadí téměř bez rázů a na kickdown reaguje sice se zpožděním, ale o to znatelnějším zrychlením. Turbodieselový Chrysler startuje z křižovatky s razancí, kterou by okolí čekalo opravdu spíše od zážehového šestilitru – hluk motoru je přitom stále přijatelný a posádka tak zaznamená spíše hlučnější proudění vzduchu okolo mohutné hranaté karoserie.

chrysler testy vyssistrednichrysler testy vyssistredni | aczV městském provozu není problém udržet spotřebu pod deklarovanými jedenácti litry, údaj o mimoměstské žízni 6,6 l/100 km je ale přece jen asi o litr optimističtější než realita. Během týdenního testu a téměř 750 najetých kilometrů se spotřeba ustálila na 9,2 litrech, což je dobrá hodnota.

I když je vůz určen hlavně na pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti, manévrování ve městě mu díky nadprůměrnému rejdu a rozměrným zrcátkům problém nedělá. Vůz má sice lehké sklony k přetáčivosti, při rozumné akceleraci za zhoršené adheze se i razantně projížděné zatáčky obejdou bez zásahu ESP. Osmnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do nestandardně vysokých pneumatik přispívají spolu s relativně tuhým odpružením k pocitu stability při projíždění zatáček, nevýhodou je značná citlivost na krátké příčné nerovnosti.

chrysler testy vyssistrednichrysler testy vyssistredni | aczLuxusní pětimetrový sedan s třímetrovým rozvorem a výstředním designem exteriéru nabízí uvnitř nadstandardní prostor i uvnitř, je třeba se ale smířit s neobvyklou kombinací dřevem obloženého volantu a některých méně hodnotných plastů, například ve výplních dveří. Kruhové přístroje v umírněném retro designu pak doplňuje rozměrný barevný dotykový displej na středovém panelu. Zatímco příplatková audiosoustava s impozantním výkonem 280W je kvalitou na výši, DVD navigace se bohužel v České republice využít příliš nedá.

chrysler testy vyssistrednichrysler testy vyssistredni | aczI z praktického hlediska je na tom obří sedan překvapivě dobře – všech pět členů posádky bude spokojeno s prostorem pro nohy i hlavu. Pohodlí a prostor na sedadlech byly při jejich projektování zjevně důležitější než vedení těla v zatáčkách. Vzhledem k rozměrům auta jsou potřebné zadní parkovací senzory chvályhodně v základní výbavě, dlouhé dveře se dají otevřít v širokém úhlu a zavazadelník s objemem 442 litrů je i přes malou výšku dobře využitelný.

Motor, který nalezneme i pod kapotou modelů Mercedes-Benz, je tak bezesporu pro řadu 300C vítaným obohacením nabízejícím velmi dobrý poměr velikosti, výbavy a provozních nákladů.

První cena vozu1.215.000,- (3.0L CRD 160 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.215.000,- (3.0L CRD 160 kW)
Základní cena testovaného vozu1.215.000,- (3.0L CRD 160 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.354.000,- (3.0L CRD 160 kW)

Plusy:

  • zátah a spotřeba motoru
  • odhlučnění motoru
  • prostor a komfort
  • poměr výbavy a ceny
  • skvělá audiosoustava

Minusy

  • přenos hnací síly na vozovku
  • aerodynamický hluk
  • některé plasty v interiéru
  • v ČR nevyužitelná navigace