Lancia Ypsilon: Technická data a italské ceny

Lancia Ypsilon: Technická data a italské ceny

 
 

Prahnete-li po malé novince od Lancie, uspějete v její domovině. V Itálii je ji možné objednávat již zhruba měsíc. Přinášíme podrobné údaje a ceník.

Zatímco předchozí tři generace malých Lancií (včetně hranaté Y10) byly výhradně třídveřové, horká novinka nabídne poprvé v historii pětici dveří.

Vyrábí se v polských Tychách spolu se svými sourozenci: Fiatem Panda, 500 a Fordem Ka, jejichž platformu sdílí.

Na délku měří 3,80 m, což jí řadí na rozhraní segmentů A a B. Přední část ovládl retro styl, v zadních dveřích zaujmou skryté kliky, které před čtrnácti lety zavedla sportovnější koncernová sestra Alfa Romeo. Interiér si zachoval centrální umístění přístrojů, které se poprvé objevilo už u Lancie Y z roku 1995.

Motory jsou v nabídce celkem tři. Nejlevnější zážehová osmiventilová čtyřválcová dvanáctistovka Fire Evo II nabídne 51 kW při 5500 min-1 a točivý moment 102 Nm při 3000 min-1.

Doplní ji přeplňovaný dvouválec 0,9 TwinAir se 63 kW/5500 min-1. Nejmodernější agregát má ventilový rozvod MultiAir a jeho točivý moment dosahuje maxima 145 Nm při 2000 min-1. V režimu ECO dojde k jeho snížení na 100 Nm, což díky systému Start&Stop a robotizované převodovce DFN od Magnetti Marelli srazí konzumaci benzinu.

Příznivci nafty mají jedinou volbu: turbodiesel 1,3 Multijet II se čtyřventilovou technikou o výkonu 70 kW při 4000 min-1, jenž dosahuje 200 Nm/1500 min-1. Novou generaci vstřikování common-rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek v tomto případě doplňují například variabilní olejové čerpadlo, nebo alternátor s funkcí rekuperace. Výsledkem je kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km.

Základní stupeň výbavy Silver obsahuje například šest airbagů, ESP, funkci start-stop, která je standardem všech verzí, asistent pro rozjezdy do kopce (hill-holder), dálkově ovládané centrální zamykání, výškově i podélně nastavitelný volant, palubní počítač a elektrické stahování předních oken. S motorem 1,2 8V přijde na 12.400 eur (asi 304.000 Kč).

Gold (od 13.700 eur) ji doplní o manuální klimatizaci, volant a řadicí páku v kůži, sedadla s bederní opěrkou a středovou loketní opěrku. Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v tomto případě ovládají elektromotorky.

Vrcholnou verzi představuje Platinum, které s motorem 1,2/51 kW přijde na 15.000 eur (zhruba 368.000 Kč). Majitele hýčká kožený interiér, také zadní okna už jsou zde elektrická a druhá řada sedadel je opatřena opěrkami hlavy, předchozí verze je překvapivě nemají. Efektní vzhled podpoří patnáctipalcová litá kola, za snížené viditelnosti přijdou k duhu mlhovky. Příplatek za motor TwinAir činí oproti agregátu 1,2 l vždy 1.200 eur (necelých 30 tisíc Kč). Turbodieselové vozy jsou dražší o 2.300 eur, navýšení ceny oproti hi-tech dvouválci představuje 1.100 eur.

Lancia Ypsilon – Technické údaje a ceny v Itálii
Motor1,2 8V0,9 8V TwinAir1,3 16V Multijet
Zdvihový objem [cm3]12428751248
Válce/ventily4/22/44/4
Největší výkon [kW/min-1]51/550063/550070/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]102/3000145/2000200/1500
Max. rychlost [km/h]163176183
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,511,911,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,94,23,8
Cena Silver [euro]12.40013.60014.700
Cena Gold [euro]13.70014.90016.000
Cena Platinum [euro]15.00016.20017.300

V seznamu extras najdeme takové položky, jakými jsou například tempomat, parkovací čidla, xenonové výbojky v hlavních světlometech, dvouzónová automatická klimatizace, panoramatická střecha Gran Luce, či bezdrátové připojení Bluetooth. Připlácí se rovněž za pětimístnou verzi, Ypsilon je totiž v základu homologován pouze jako čtyřmístný. Ale této nabídky asi využije málokdo. Fajnšmekři s naditými bankovními konty mohou svého prcka dále individualizovat – třeba šesticí různých čalounění, třemi sadami litých kol, třinácti odstíny laku karoserie a čtyřmi dvoubarevnými schématy, které se objevily již v minulosti.

První nedočkavci se ve svých novoučkých Lanciích svezou v polovině července. Mohou se těšit také na osmiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů a v plánu je i uvedení tovární verze spalující LPG.

JAKE.AUTO.CZ: Lancia Ypsilon: všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
V České poště se mělo podplácet, dva lidí čelí žalobě V České poště se mělo podplácet, dva lidí čelí žalobě

Pražské vrchní státní zastupitelství dnes podalo obžalobu…

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu

Japonská společnost HI-LEX postaví u Mostu továrnu na…

Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent

Koalice KDU-ČSL a STAN by v únoru podle volebního modelu…

Komentář Martina Čabana: O třetí síle rozhodne marketing Komentář Martina Čabana: O třetí síle rozhodne marketing

Třetí síla. Volba pro ty, jimž leze na nervy centralismus…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Euro NCAP 2015: Lancia Ypsilon – Jen dvě hvězdy, začala hořet Euro NCAP 2015: Lancia Ypsilon – Jen dvě hvězdy, začala hořet

Lancia Ypsilon letos prošla faceliftem a kvůli tomu si po…

Lancia Ypsilon: Přepracovaný vzhled a motory Euro 6 Lancia Ypsilon: Přepracovaný vzhled a motory Euro 6

Modernizovaná Lancia Ypsilon dostala novou příď.…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

 

iSport.cz

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Když pamětník sleduje diskurs panující ve vedení Evropské unie a její aktuální výstupy, nemůže si nevzpomenout…

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru: Prima si mě nenajala a jsem opravdu nemocný

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…