Land Rover Freelander 2.0 Td4 - Discover the Freelander

Land Rover Freelander 2.0 Td4 - Discover the Freelander

 
 

Jeden z nejprodávanějších SUV v Evropě dostal pro modelový rok 2004 facelift. Nejviditelnější změnou exteriéru je úprava čelní masky ve stylu nového Range Roveru a Discovery, reflektory se rozdělily do dvojic, dostaly čiré překrytí a zasahují do blatníků. Na zádi došlo k lehkým úpravám rozložení skupin světel, přičemž současný stav je o poznání logičtější než...

Jeden z nejprodávanějších SUV v Evropě dostal pro modelový rok 2004 facelift. Nejviditelnější změnou exteriéru je úprava čelní masky ve stylu nového Range Roveru a Discovery, reflektory se rozdělily do dvojic, dostaly čiré překrytí a zasahují do blatníků. Na zádi došlo k lehkým úpravám rozložení skupin světel, přičemž současný stav je o poznání logičtější než u předchozí verze. Zachován zůstal také typický tvar karoserie s vyšším zadním oknem ve stylu Discovery.

Daleko podstatnější změny se odehrály v interiéru, který zvláště v testovaném voze překvapil kombinací černé a béžové, podobně jako v  nedávno testovaném faceliftovaném Discovery. Přístrojová deska má o generaci modernější design a výrazně přehlednější je také středový panel s ovladači, které prokazují příbuznost jak s vyššími řadami Land Rover, tak s vozy Ford (Land Rover vlastní koncern Ford).

Další příjemné změny? Ovládání oken se přestěhovalo ze středové konzoly na okenní opěrku a manžeta řadicí páky s ovladačem regulátoru jízdy ze svahu HDC je drobnou designérskou zajímavostí. Sedadlům se výrazně zlepšil tvar a především tuhost, stále však postrádají výškovou regulaci. V kombinaci s pouze výškově nastavitelným volantem se tak mohou osoby vyššího vzrůstu setkat se stropem, a přístroje navíc trochu zakrývá jinak velmi hezká „kaplička“. Přiznávám, že se 195 cm preferuji spíše svislou polohu opěradla, takže výše popisovaný problém se nemusí týkat každého.

Pochvalu zaslouží také zadní sedadla, na které se nastupuje o trochu lépe než u Discovery (Freelander má delší rozvor), přičemž nedostatkem jsou krátké sedáky. Místa pro hlavu i kolena je vzadu relativně dost a pochválit musíme i dostatečný prostor na nohy pod předními sedadly.

Zavazadelník o objemu 354 litrů uspokojí běžné nároky bez problémů a ani námi testovaná verze N1 jej montáží pevné přepážky výrazně neomezila. V osobní verzi lze samozřejmě sedadla sklápět a využitelný objem 1320 litrů je jen lehce pod průměrem třídy. Přístup k zavazadlům je po otevření dveří se závěsy vpravo, přičemž technickou zajímavostí je samočinné povysunutí bezrámově uchyceného okna v nich. Na půlvteřinové zdržení při otevírání dveří si lze bez problémů zvyknout. Při jízdě je tak horní část okna v klasickém oboustranném těsnění, což je významné především pro tepelnou izolaci. Osobní zkušenost s dva roky starým Freelanderem potvrzuje, že i tato elektronika na neobvyklém místě může být zcela bezporuchová.

Zdaleka nejprodávanějším motorem je čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel(přímé vstřikování paliva, 16 ventilů) o výkonu 82 kW s maximálním kroutícím momentem 260 Nm. Papírově průměrné hodnoty v praktickém provozu leckdy překvapí: například na třetí stupeň je motor s to zdolávat úzké příkré serpentiny, kdy rychlost klesá až na 25 km/h a naopak na pátý stupeň lze jet povolenou rychlostí po dálnici relativně velmi potichu. Konstrukčně nikoli nejmodernější motor si v městském provozu řekne o 8,8 litru, ve smíšeném pak o 7,5 l nafty na 100 km, což jsou dokonce ještě lepší hodnoty, než udává výrobce. Výrazný posun doznal také komfort řazení – dráhy řadicí páky jsou sice stejně dlouhé, výrazně se ovšem zlepšila přesnost.

Jako všechny SUV je Freelander náchylný k bočním náklonům, extrémnější manévry proto dá řidiči pocítit dřív, než skutečně ztratí adhezi. Díky zimním pneumatikám jsme se ovšem s vozem do obtížně řešitelné situace nedostali a Freelander tak absolvoval jízdní test s jedinou drobnou výhradou k přesnosti řízení. Mimo silnice limituje vůz samozřejmě především světlá výška, naopak zkřížitelnost náprav nám na SUV připadala velmi dobrá. A opět: Vyjeli jsme mokrý travnatý svah, na boulích lesních cest jsme ani jednou nekontaktovali podvozek s podkladem a výlet na rozmoklou louku (vypadala suchá) kvůli fotografování tak skončil sice hlubokou orbou, ale Freelander nás vytáhl i z této situace.

Cena testovaného modelu není nikterak malá, nicméně lze říci, že na rozdíl od poměrně konzervativně vyhlížejícího předchůdce už tato suma není jen platbou za terénní zelenožluté logo. Kvalitní vůz si bude podle našeho názoru získávat zákazníky snadněji než starý Freelander.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 933 800 Kč Cena v testované výbavě: 999 100 Kč

Základní výbava:zadní sedadla dělená 2/3, sklopná, manuálně ovládaná bederní opěrka u řidiče, kožené čalounění-Alcantara, klimatizace, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, el. ovládaná okna předních a zadních dveří, el. zasouvatelné a vyhřívané okno 5. dveří, el. vyhřívaná, nastavitelná a sklopná vnější zrcátka, 5x kola z lehkých slitin 215x16, příprava na autorádio, 6x repro, dálkové ovládání na volantu, airbag řidiče a spolujezdce, ABS+ETC+HDC, centrální zamykání s dálkovým ovládáním

Výbava testovaného vozu:(Cena bez DPH 818.934,-) metalický lak (+16.400,-), střešní systém (+10.200,-), autorádio s přehrávačem CD (+9.700,-), přestavba na N1 (+29.000,-)

Vyvážíte terorismus, zvkázal Indický premiér sousednímu Pákistánu Vyvážíte terorismus, zvkázal Indický premiér sousednímu Pákistánu

Indický premiér Nárendra Módí obvinil v sobotu sousední…

Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost Yahoo si kvůli hackerkém útoku vykoledovalo žalobu za nedbalost

Americká internetová společnost Yahoo čelí žalobě v…

Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude Stavba posledního vltavského zdymadla finišuje, takto už k vidění nebude

Ve vesničce Hněvkovice kousek od Týna nad Vltavou dělníci…

Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům Součástky pro iPhone 7 stojí čtvrtinu toho, co Apple účtuje zákazníkům

Ta informace se objevuje krátce po startu prodeje každého…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1951
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 159
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 6.7 / 7.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1320
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1520 / 540
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4368
b) šířka (mm): 2068
c) výška (mm): 1828
d) rozvor (mm): 2557
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 




Land Rover Freelander bude v Indii žít dál pod značkou Tata Land Rover Freelander bude v Indii žít dál pod značkou Tata

Land Rover nahradí své nejmenší SUV Freelander novým…

Land Rover Freelander 3 se bude podobat Discovery, nabídne 7 míst Land Rover Freelander 3 se bude podobat Discovery, nabídne 7 míst

Land Rover již dokončuje vývoj třetí generace…

 



 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Pozor na gaye, varovaly příručky. František se bál, aby z něj nebylo monstrum

Pozor na gaye, varovaly příručky. František se bál,…

V době jeho dospívání byla sexualita absolutní tabu. Vše se mladí dozvídali pouze od svých starších kamarádů.…

Pozor! Nedělní Blesk jen za 1 korunu! Ode dneška v prodeji

Pozor! Nedělní Blesk jen za 1 korunu! Ode dneška v prodeji

Nejsilnější mediální dům na českém trhu CZECH NEWS CENTER a.s. ve spolupráci se ŠKODA AUTO a.s. a produktem…

 

iSport.cz

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel, musel do nemocnice

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel,…

Kde je? Druhý poločas proti Jihlavě (1:1) odehrálo Slovácko bez svého hlavního trenéra. Stanislav Levý (58)…

ANKETA: Do derby chcete nejvíc Rosického, Škoda vede nad Lafatou

ANKETA: Do derby chcete nejvíc Rosického, Škoda vede…

V neděli vypukne největší souboj v rámci české ePojisteni.cz ligy, v pořadí 286. derby mezi Spartou a Slavií.…

 

Reflex.cz

Do kin míří horor Neon Demon i nová verze Sedmi statečných

Do kin míří horor Neon Demon i nová verze Sedmi statečných

Tento týden má v českých kinech premiéru sedm filmů, a navíc jeden koncert. Uměleckou událostí je horor ze světa…

Nadačník propojí lidi v nouzi přímo s nadacemi, tváří projektu je Martin Zach

Nadačník propojí lidi v nouzi přímo s nadacemi,…

Pro lidi, kteří řeší těžkou životní, sociální či zdravotní situaci a nemají k jejímu zdolávání dostatek…