Land Rover Freelander 2.0 Td4 - Discover the Freelander

Land Rover Freelander 2.0 Td4 - Discover the Freelander

 
 
26.11. 2003

Jeden z nejprodávanějších SUV v Evropě dostal pro modelový rok 2004 facelift. Nejviditelnější změnou exteriéru je úprava čelní masky ve stylu nového Range Roveru a Discovery, reflektory se rozdělily do dvojic, dostaly čiré překrytí a zasahují do blatníků. Na zádi došlo k lehkým úpravám rozložení skupin světel, přičemž současný stav je o poznání logičtější než...

Jeden z nejprodávanějších SUV v Evropě dostal pro modelový rok 2004 facelift. Nejviditelnější změnou exteriéru je úprava čelní masky ve stylu nového Range Roveru a Discovery, reflektory se rozdělily do dvojic, dostaly čiré překrytí a zasahují do blatníků. Na zádi došlo k lehkým úpravám rozložení skupin světel, přičemž současný stav je o poznání logičtější než u předchozí verze. Zachován zůstal také typický tvar karoserie s vyšším zadním oknem ve stylu Discovery.

Daleko podstatnější změny se odehrály v interiéru, který zvláště v testovaném voze překvapil kombinací černé a béžové, podobně jako v  nedávno testovaném faceliftovaném Discovery. Přístrojová deska má o generaci modernější design a výrazně přehlednější je také středový panel s ovladači, které prokazují příbuznost jak s vyššími řadami Land Rover, tak s vozy Ford (Land Rover vlastní koncern Ford).

Další příjemné změny? Ovládání oken se přestěhovalo ze středové konzoly na okenní opěrku a manžeta řadicí páky s ovladačem regulátoru jízdy ze svahu HDC je drobnou designérskou zajímavostí. Sedadlům se výrazně zlepšil tvar a především tuhost, stále však postrádají výškovou regulaci. V kombinaci s pouze výškově nastavitelným volantem se tak mohou osoby vyššího vzrůstu setkat se stropem, a přístroje navíc trochu zakrývá jinak velmi hezká „kaplička“. Přiznávám, že se 195 cm preferuji spíše svislou polohu opěradla, takže výše popisovaný problém se nemusí týkat každého.

Pochvalu zaslouží také zadní sedadla, na které se nastupuje o trochu lépe než u Discovery (Freelander má delší rozvor), přičemž nedostatkem jsou krátké sedáky. Místa pro hlavu i kolena je vzadu relativně dost a pochválit musíme i dostatečný prostor na nohy pod předními sedadly.

Zavazadelník o objemu 354 litrů uspokojí běžné nároky bez problémů a ani námi testovaná verze N1 jej montáží pevné přepážky výrazně neomezila. V osobní verzi lze samozřejmě sedadla sklápět a využitelný objem 1320 litrů je jen lehce pod průměrem třídy. Přístup k zavazadlům je po otevření dveří se závěsy vpravo, přičemž technickou zajímavostí je samočinné povysunutí bezrámově uchyceného okna v nich. Na půlvteřinové zdržení při otevírání dveří si lze bez problémů zvyknout. Při jízdě je tak horní část okna v klasickém oboustranném těsnění, což je významné především pro tepelnou izolaci. Osobní zkušenost s dva roky starým Freelanderem potvrzuje, že i tato elektronika na neobvyklém místě může být zcela bezporuchová.

Zdaleka nejprodávanějším motorem je čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel(přímé vstřikování paliva, 16 ventilů) o výkonu 82 kW s maximálním kroutícím momentem 260 Nm. Papírově průměrné hodnoty v praktickém provozu leckdy překvapí: například na třetí stupeň je motor s to zdolávat úzké příkré serpentiny, kdy rychlost klesá až na 25 km/h a naopak na pátý stupeň lze jet povolenou rychlostí po dálnici relativně velmi potichu. Konstrukčně nikoli nejmodernější motor si v městském provozu řekne o 8,8 litru, ve smíšeném pak o 7,5 l nafty na 100 km, což jsou dokonce ještě lepší hodnoty, než udává výrobce. Výrazný posun doznal také komfort řazení – dráhy řadicí páky jsou sice stejně dlouhé, výrazně se ovšem zlepšila přesnost.

Jako všechny SUV je Freelander náchylný k bočním náklonům, extrémnější manévry proto dá řidiči pocítit dřív, než skutečně ztratí adhezi. Díky zimním pneumatikám jsme se ovšem s vozem do obtížně řešitelné situace nedostali a Freelander tak absolvoval jízdní test s jedinou drobnou výhradou k přesnosti řízení. Mimo silnice limituje vůz samozřejmě především světlá výška, naopak zkřížitelnost náprav nám na SUV připadala velmi dobrá. A opět: Vyjeli jsme mokrý travnatý svah, na boulích lesních cest jsme ani jednou nekontaktovali podvozek s podkladem a výlet na rozmoklou louku (vypadala suchá) kvůli fotografování tak skončil sice hlubokou orbou, ale Freelander nás vytáhl i z této situace.

Cena testovaného modelu není nikterak malá, nicméně lze říci, že na rozdíl od poměrně konzervativně vyhlížejícího předchůdce už tato suma není jen platbou za terénní zelenožluté logo. Kvalitní vůz si bude podle našeho názoru získávat zákazníky snadněji než starý Freelander.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 933 800 Kč Cena v testované výbavě: 999 100 Kč

Základní výbava:zadní sedadla dělená 2/3, sklopná, manuálně ovládaná bederní opěrka u řidiče, kožené čalounění-Alcantara, klimatizace, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, el. ovládaná okna předních a zadních dveří, el. zasouvatelné a vyhřívané okno 5. dveří, el. vyhřívaná, nastavitelná a sklopná vnější zrcátka, 5x kola z lehkých slitin 215x16, příprava na autorádio, 6x repro, dálkové ovládání na volantu, airbag řidiče a spolujezdce, ABS+ETC+HDC, centrální zamykání s dálkovým ovládáním

Výbava testovaného vozu:(Cena bez DPH 818.934,-) metalický lak (+16.400,-), střešní systém (+10.200,-), autorádio s přehrávačem CD (+9.700,-), přestavba na N1 (+29.000,-)

„Putin má Trumpa v hrsti.“ Američtí politici kritizují schůzku prezidentů „Putin má Trumpa v hrsti.“ Američtí politici kritizují schůzku prezidentů

Americký prezident Donald Trump na summitu obhajoval…

ANO navrhlo novou kandidátku v Praze. Jedničkou je Stuchlík ANO navrhlo novou kandidátku v Praze. Jedničkou je Stuchlík

Zástupci pražského ANO se dnes s premiérem a předsedou…

Jeff Bezos je nejbohatším člověkem v moderní historii, tvrdí Bloomberg Jeff Bezos je nejbohatším člověkem v moderní historii, tvrdí Bloomberg

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se…

U Prahy vznikne celoevropské centrum pro čínské e-shopy U Prahy vznikne celoevropské centrum pro čínské e-shopy

Západně od hlavního města vyroste již druhý velký sklad…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1951
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 82 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 159
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 6.7 / 7.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 354 / 1320
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1520 / 540
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4368
b) šířka (mm): 2068
c) výška (mm): 1828
d) rozvor (mm): 2557
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire Škoda 110 Super Sport: Domácí UFO skončilo jako Ferat Vampire

Placatou Škodu z počátku 70. let si většina z nás…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 



Jak to dopadne, když se nerespektují pravidla o přípojných vozidlech? Řidič dostal tvrdou lekci Jak to dopadne, když se nerespektují pravidla o přípojných vozidlech? Řidič dostal tvrdou lekci

Zdánlivě nevinné rozevlátí přívěsu nakonec dopadlo hodně…

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát? Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny…

 



 
Na návštěvě v budoucnosti. Byli jsme v místě, kde se rodí příští Mercedesy

Na návštěvě v budoucnosti. Byli jsme v místě, kde se rodí příští Mercedesy

Včera

Jaká je budoucnost aut s třícípou hvězdou ve znaku? Mercedes nás vzal do svého designového oddělení a nechal nás nahlédnout pod pokličku.




Blesk.cz

Nečekané přiznání vévodkyně Meghan! Lituje snad svatby s Harrym?

Nečekané přiznání vévodkyně Meghan! Lituje snad…

Má za sebou první měsíc a půl coby vévodkyně ze Sussexu a členka královské rodiny, ale v jednom kuse ji…

VIDEO: Hej rup! Audi v centru Prahy blokovalo tramvaje, cestující to „vzali do vlastních rukou“

VIDEO: Hej rup! Audi v centru Prahy blokovalo…

Věčnou potíž s parkováním v centru Prahy někteří řidiči řeší po svém. Svým neuváženým chováním ale často zkazí…

 

iSport.cz

Poznar mění klub: Chtěl jsem do Baníku, ale Zlín mi dal pomocnou ruku

Poznar mění klub: Chtěl jsem do Baníku, ale Zlín mi…

Během loňského působení v Baníku se nezařadil mezi největší hvězdy, coby útočník vstřelil jen tři góly. Přesto…

Emoce i levné letenky. Prezidentka Chorvatska si získala srdce fanoušků

Emoce i levné letenky. Prezidentka Chorvatska si…

Byla jednou z nejvýraznějších nefotbalových postav právě skončeného světového šampionátu v Rusku. Chorvatská…

 

Reflex.cz

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Putin přiznal, že v amerických volbách držel palce Trumpovi

Ruský prezident Vladimir Putin se dnes na tiskové konferenci v Helsinkách překvapivě obsáhle zabýval americkým…

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila a boří zavedené politické standardy

Mezitím na Novém Zélandu: 37letá premiérka porodila…

Jacinda Ardernová nastoupila do úřadu premiérky 26. října roku 2017. Tedy šest dní poté, co zjistila, že je…