reklama


Land Rover Discovery TD5 - Staré dobré časy (04/2003)

Land Rover Discovery TD5 - Staré dobré časy (04/2003)

 
 

Poslední modernizace klasika britské školy přinesla mnohé, praxe pak ukázala, že Discovery neslevil z účelnosti a z toho plynoucího mírného nepohodlí. Bráno z druhé strany - vizuálně zajímavější a moderní elektronikou vybavený vůz je stále pravým off-roadem se vším, co k takovému označení náleží.

Poslední modernizace klasika britské školy přinesla mnohé, praxe pak ukázala, že Discovery neslevil z účelnosti a z toho plynoucího mírného nepohodlí. Bráno z druhé strany - vizuálně zajímavější a moderní elektronikou vybavený vůz je stále pravým off-roadem se vším, co k takovému označení náleží.

Přední části jednoznačně prospělo zmenšení předního nárazníku (kvůli lepšímu nájezdovému úhlu) a hlavně nový design masky s kryty světlometů po vzoru Range Roveru. Modernější vzhled a větší plochu získala také zadní sdružená světla a tím výčet viditelných změn v exteriéru v podstatě končí.

Uvnitř vozu je také vše při starém. Klasické úzké dveře (hlavně zadní pár) s hranatými rámy umožňují přístup k velmi pohodlným sedadlům. Ta jsou však kvůli mohutnému středovému tunelu stále umístěna blízko bočních oken a alespoň na předních sedadlech se tak výhoda značné vnitřní šířky vozu trochu ztrácí. Příjemnou změnou jsou hodnotněji působící materiály, použité v interiéru. Absolutorium si podle nás zaslouží volant, jehož průřez ve tvaru skloněné elipsy umožňuje navýsost příjemné a pevné uchopení, ale usnadňuje i rychlé otáčení dlaní při změnách rejdu u parkování. Když už jsme u manévrovacích schopností, extrémně krátký rozvor sice leckterému záměru pomůže, úhel rejdu je však velmi malý a průměr otáčení 12,5 m může zvláště ve městě působit problémy.

Ke kladům vozu musíme přidat zavazadlový prostor, jehož základní objem v pětimístném uspořádání 1100 litrů (po střechu) je více než dostatečný. K užitku také jistě přijdou i pevné a objemné schránky na bocích uvnitř zavazadlového prostoru. Že se jeho dveře otevírají po anglicku doprava, bereme jako nutné zlo.

I přes místy kritický tón předchozích řádek musíme znovu konstatovat, že Discovery je především klasickým offroadem s oběma tuhými nápravami, žebřinovým rámem a jeho sílu je tedy třeba hledat jinde než v pohodlí. Modernizace se nicméně dotkla i podvozku. Největší novinkou je bezesporu závěrka mezinápravového diferenciálu, zapínatelná nezávisle na redukci. Stejným přínosem je i možnost vzduchového odpružení zadní nápravy, což kromě komfortu umožňuje i zvednout zadní část vozu a zvětšit tak výjezdový úhel. Za dalšími zkratkami ve standardní výbavě se skrývá systém kontrolovaného sjíždění svahů HDC a stabilizační systém ACE - díky němu se Discovery podstatně méně naklání v zatáčkách.

I když doménou vozu je náročný terén, na silnici se projevuje s dosti velkou suverenitou. Tradiční pětiválcový turbodieselo výkonu 104 kW (točivý moment 300 Nm při 1950 ot/min) je přitom potřeba více vytáčet a to hlavně při nižších převodových stupních. Při klidné jízdě se ale odmění nízkou hlučností a spotřebou pod 9 l/100 km, což odpovídá údajům výrobce. Dobře odhlučněn je i podvozek, jízda s nezatíženým vozem ale může na nerovnostech vést k lehkému odskakování zadní nápravy.

Modernizovaný Discovery přidal na vzhledu, komfortu, stabilitě, odhlučnění i průchodnosti terénem. Uvážíme-li, že už existující dobré (robustnost, spotřeba, tradice) i špatné (vnitřní prostor, manévrovací schopnosti) vlastnosti mu zůstaly, je Discovery velmi dobrým i když velmi svébytným vozem. Z hlediska požadavků na bezpečnost bez problémů obstojí a onen kousek tvrdosti či nehýčkání je naopak součástí jeho image.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 241 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 268 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, ABS, EBD, ETC, HDC, kontrolka brzdové kapaliny a opotřebení brzdového obložení, ostřikovače světlometů, přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, 5 sedadel + zadní boxy, nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, kůží potažený volant, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sklopné zadní sedadlo, dělené 2/3, příprava na rádio, 4x repro, tónovaná skla, automatická klimatizace přední, nárazníky v barvě vozu, přední maska v barvě vozu, kola z lehkých slitin 255x16, uzávěrka diferenciálu, ACE

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+15.400,-) , střešní systém (+11.400,-)

Palmýra pod útokem islamistů, do města míří syrská armáda Palmýra pod útokem islamistů, do města míří syrská armáda

Syrská armáda vyslala posily do Palmýry, kterou ohrožují…

CIA: Rusko zasahovalo do voleb, podpořilo Trumpa CIA: Rusko zasahovalo do voleb, podpořilo Trumpa

Americká Ústřední zpravodajská služba (CIA) dospěla k…

Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy

Japonské město Iruma zavedlo inovativní způsob, jak…

V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli

Na severovýchodě Bulharska dnes vykolejil a následně…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2495
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 157
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 8.2 / 9.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1100 / 1700
Objem nádrže (l):95
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2255 / 495
Rozměr pneu:215/75 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4705
b) šířka (mm): 1885
c) výška (mm): 1900
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1050
k) šířka vpředu (mm): 1590
l) šířka vzadu (mm): 1620
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Land Rover Discovery omládl Land Rover Discovery omládl

Terénní klasik se trochu zhlédl ve zbrusu novém Range Roveru…

Co bude nakonec Jaguar Land Rover na Slovensku vyrábět? Co bude nakonec Jaguar Land Rover na Slovensku vyrábět?

Britská automobilka Jaguar Land Rover bude vyrábět příští…

 



 
Zapomenutý koncept Peugeot 402 Andreau (1936-1938): Silniční ponorka

Zapomenutý koncept Peugeot 402 Andreau: Silniční ponorka

Dnes 09:22

Do značné míry se nechal inspirovat Chryslerem Airflow. Designér dostal pověření k experimentům s aerodynamikou.




Blesk.cz

Podceňovaný Bank: Myšlenky na odstoupení ze StarDance!

Podceňovaný Bank: Myšlenky na odstoupení ze StarDance!

Přestože se probojoval až do finále a bude dnes večer soupeřit o titul nejlepšího tanečníka StarDance VIII,…

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců. Mají bránit národ

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců.…

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už přilákalo do svých řad přes 30…

 

iSport.cz

Tajemství smluv: Ödegaard má svůj pokoj, hvězda nesmí do Arsenalu

Tajemství smluv: Ödegaard má svůj pokoj, hvězda…

Největší fotbalové hvězdy vydělávají ročně desítky až stovky milionů, ale jejich bohaté kontrakty nejsou pouze o…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

„Nakažlivost“ duševních poruch. Dá se zdědit psychická nemoc?

„Nakažlivost“ duševních poruch. Dá se zdědit…

Vážený pane profesore, je mi 76 let, 33 let jsem vdovou, manžel tragicky zahynul při důlním neštěstí v roce…

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb z Alcronu k babiččině peci?

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb…

Minulý týden se vyhlašovaly nej restaurace, a to hned ve dvou anketách: svůj žebříček zveřejnil Grand Restaurant…

 
 
reklama