Land Rover Discovery TD5 - Staré dobré časy (04/2003)

Land Rover Discovery TD5 - Staré dobré časy (04/2003)

 
 

Poslední modernizace klasika britské školy přinesla mnohé, praxe pak ukázala, že Discovery neslevil z účelnosti a z toho plynoucího mírného nepohodlí. Bráno z druhé strany - vizuálně zajímavější a moderní elektronikou vybavený vůz je stále pravým off-roadem se vším, co k takovému označení náleží.

Poslední modernizace klasika britské školy přinesla mnohé, praxe pak ukázala, že Discovery neslevil z účelnosti a z toho plynoucího mírného nepohodlí. Bráno z druhé strany - vizuálně zajímavější a moderní elektronikou vybavený vůz je stále pravým off-roadem se vším, co k takovému označení náleží.

Přední části jednoznačně prospělo zmenšení předního nárazníku (kvůli lepšímu nájezdovému úhlu) a hlavně nový design masky s kryty světlometů po vzoru Range Roveru. Modernější vzhled a větší plochu získala také zadní sdružená světla a tím výčet viditelných změn v exteriéru v podstatě končí.

Uvnitř vozu je také vše při starém. Klasické úzké dveře (hlavně zadní pár) s hranatými rámy umožňují přístup k velmi pohodlným sedadlům. Ta jsou však kvůli mohutnému středovému tunelu stále umístěna blízko bočních oken a alespoň na předních sedadlech se tak výhoda značné vnitřní šířky vozu trochu ztrácí. Příjemnou změnou jsou hodnotněji působící materiály, použité v interiéru. Absolutorium si podle nás zaslouží volant, jehož průřez ve tvaru skloněné elipsy umožňuje navýsost příjemné a pevné uchopení, ale usnadňuje i rychlé otáčení dlaní při změnách rejdu u parkování. Když už jsme u manévrovacích schopností, extrémně krátký rozvor sice leckterému záměru pomůže, úhel rejdu je však velmi malý a průměr otáčení 12,5 m může zvláště ve městě působit problémy.

Ke kladům vozu musíme přidat zavazadlový prostor, jehož základní objem v pětimístném uspořádání 1100 litrů (po střechu) je více než dostatečný. K užitku také jistě přijdou i pevné a objemné schránky na bocích uvnitř zavazadlového prostoru. Že se jeho dveře otevírají po anglicku doprava, bereme jako nutné zlo.

I přes místy kritický tón předchozích řádek musíme znovu konstatovat, že Discovery je především klasickým offroadem s oběma tuhými nápravami, žebřinovým rámem a jeho sílu je tedy třeba hledat jinde než v pohodlí. Modernizace se nicméně dotkla i podvozku. Největší novinkou je bezesporu závěrka mezinápravového diferenciálu, zapínatelná nezávisle na redukci. Stejným přínosem je i možnost vzduchového odpružení zadní nápravy, což kromě komfortu umožňuje i zvednout zadní část vozu a zvětšit tak výjezdový úhel. Za dalšími zkratkami ve standardní výbavě se skrývá systém kontrolovaného sjíždění svahů HDC a stabilizační systém ACE - díky němu se Discovery podstatně méně naklání v zatáčkách.

I když doménou vozu je náročný terén, na silnici se projevuje s dosti velkou suverenitou. Tradiční pětiválcový turbodieselo výkonu 104 kW (točivý moment 300 Nm při 1950 ot/min) je přitom potřeba více vytáčet a to hlavně při nižších převodových stupních. Při klidné jízdě se ale odmění nízkou hlučností a spotřebou pod 9 l/100 km, což odpovídá údajům výrobce. Dobře odhlučněn je i podvozek, jízda s nezatíženým vozem ale může na nerovnostech vést k lehkému odskakování zadní nápravy.

Modernizovaný Discovery přidal na vzhledu, komfortu, stabilitě, odhlučnění i průchodnosti terénem. Uvážíme-li, že už existující dobré (robustnost, spotřeba, tradice) i špatné (vnitřní prostor, manévrovací schopnosti) vlastnosti mu zůstaly, je Discovery velmi dobrým i když velmi svébytným vozem. Z hlediska požadavků na bezpečnost bez problémů obstojí a onen kousek tvrdosti či nehýčkání je naopak součástí jeho image.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 241 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 268 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, ABS, EBD, ETC, HDC, kontrolka brzdové kapaliny a opotřebení brzdového obložení, ostřikovače světlometů, přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, 5 sedadel + zadní boxy, nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, kůží potažený volant, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sklopné zadní sedadlo, dělené 2/3, příprava na rádio, 4x repro, tónovaná skla, automatická klimatizace přední, nárazníky v barvě vozu, přední maska v barvě vozu, kola z lehkých slitin 255x16, uzávěrka diferenciálu, ACE

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+15.400,-) , střešní systém (+11.400,-)

Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2495
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 157
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 8.2 / 9.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1100 / 1700
Objem nádrže (l):95
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2255 / 495
Rozměr pneu:215/75 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4705
b) šířka (mm): 1885
c) výška (mm): 1900
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1050
k) šířka vpředu (mm): 1590
l) šířka vzadu (mm): 1620
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Land Rover Discovery omládl Land Rover Discovery omládl

Terénní klasik se trochu zhlédl ve zbrusu novém Range Roveru…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…