Land Rover Discovery TD5 - Staré dobré časy (04/2003)

Land Rover Discovery TD5 - Staré dobré časy (04/2003)

 
 

Poslední modernizace klasika britské školy přinesla mnohé, praxe pak ukázala, že Discovery neslevil z účelnosti a z toho plynoucího mírného nepohodlí. Bráno z druhé strany - vizuálně zajímavější a moderní elektronikou vybavený vůz je stále pravým off-roadem se vším, co k takovému označení náleží.

Poslední modernizace klasika britské školy přinesla mnohé, praxe pak ukázala, že Discovery neslevil z účelnosti a z toho plynoucího mírného nepohodlí. Bráno z druhé strany - vizuálně zajímavější a moderní elektronikou vybavený vůz je stále pravým off-roadem se vším, co k takovému označení náleží.

Přední části jednoznačně prospělo zmenšení předního nárazníku (kvůli lepšímu nájezdovému úhlu) a hlavně nový design masky s kryty světlometů po vzoru Range Roveru. Modernější vzhled a větší plochu získala také zadní sdružená světla a tím výčet viditelných změn v exteriéru v podstatě končí.

Uvnitř vozu je také vše při starém. Klasické úzké dveře (hlavně zadní pár) s hranatými rámy umožňují přístup k velmi pohodlným sedadlům. Ta jsou však kvůli mohutnému středovému tunelu stále umístěna blízko bočních oken a alespoň na předních sedadlech se tak výhoda značné vnitřní šířky vozu trochu ztrácí. Příjemnou změnou jsou hodnotněji působící materiály, použité v interiéru. Absolutorium si podle nás zaslouží volant, jehož průřez ve tvaru skloněné elipsy umožňuje navýsost příjemné a pevné uchopení, ale usnadňuje i rychlé otáčení dlaní při změnách rejdu u parkování. Když už jsme u manévrovacích schopností, extrémně krátký rozvor sice leckterému záměru pomůže, úhel rejdu je však velmi malý a průměr otáčení 12,5 m může zvláště ve městě působit problémy.

Ke kladům vozu musíme přidat zavazadlový prostor, jehož základní objem v pětimístném uspořádání 1100 litrů (po střechu) je více než dostatečný. K užitku také jistě přijdou i pevné a objemné schránky na bocích uvnitř zavazadlového prostoru. Že se jeho dveře otevírají po anglicku doprava, bereme jako nutné zlo.

I přes místy kritický tón předchozích řádek musíme znovu konstatovat, že Discovery je především klasickým offroadem s oběma tuhými nápravami, žebřinovým rámem a jeho sílu je tedy třeba hledat jinde než v pohodlí. Modernizace se nicméně dotkla i podvozku. Největší novinkou je bezesporu závěrka mezinápravového diferenciálu, zapínatelná nezávisle na redukci. Stejným přínosem je i možnost vzduchového odpružení zadní nápravy, což kromě komfortu umožňuje i zvednout zadní část vozu a zvětšit tak výjezdový úhel. Za dalšími zkratkami ve standardní výbavě se skrývá systém kontrolovaného sjíždění svahů HDC a stabilizační systém ACE - díky němu se Discovery podstatně méně naklání v zatáčkách.

I když doménou vozu je náročný terén, na silnici se projevuje s dosti velkou suverenitou. Tradiční pětiválcový turbodieselo výkonu 104 kW (točivý moment 300 Nm při 1950 ot/min) je přitom potřeba více vytáčet a to hlavně při nižších převodových stupních. Při klidné jízdě se ale odmění nízkou hlučností a spotřebou pod 9 l/100 km, což odpovídá údajům výrobce. Dobře odhlučněn je i podvozek, jízda s nezatíženým vozem ale může na nerovnostech vést k lehkému odskakování zadní nápravy.

Modernizovaný Discovery přidal na vzhledu, komfortu, stabilitě, odhlučnění i průchodnosti terénem. Uvážíme-li, že už existující dobré (robustnost, spotřeba, tradice) i špatné (vnitřní prostor, manévrovací schopnosti) vlastnosti mu zůstaly, je Discovery velmi dobrým i když velmi svébytným vozem. Z hlediska požadavků na bezpečnost bez problémů obstojí a onen kousek tvrdosti či nehýčkání je naopak součástí jeho image.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 241 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 268 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, ABS, EBD, ETC, HDC, kontrolka brzdové kapaliny a opotřebení brzdového obložení, ostřikovače světlometů, přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, 5 sedadel + zadní boxy, nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce, kůží potažený volant, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, sklopné zadní sedadlo, dělené 2/3, příprava na rádio, 4x repro, tónovaná skla, automatická klimatizace přední, nárazníky v barvě vozu, přední maska v barvě vozu, kola z lehkých slitin 255x16, uzávěrka diferenciálu, ACE

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+15.400,-) , střešní systém (+11.400,-)

Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé

Největší německá aerolinka Lufthansa vyjádřila zájem o…

Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele

Veterináři zjistili bakterie salmonely v chovu nosnic v…

Komentář Julie Urbišové: Rasismus nevymřel Komentář Julie Urbišové: Rasismus nevymřel

Zapálené pochodně zářící během teplé virginijské noci.…

Google a Walmart jdou proti Amazonu, spojily síly do vlastní nákupní platformy Google a Walmart jdou proti Amazonu, spojily síly do vlastní nákupní platformy

Americká síť obchodních domů Walmart se v online světě…

 

Štítky SUV Land Rover Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2495
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1950
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 157
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 8.2 / 9.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1100 / 1700
Objem nádrže (l):95
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2255 / 495
Rozměr pneu:215/75 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4705
b) šířka (mm): 1885
c) výška (mm): 1900
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1050
k) šířka vpředu (mm): 1590
l) šířka vzadu (mm): 1620
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku BMW oficiálně představuje M5. Poprvé v historii jako čtyřkolku

BMW nejdříve unikla sada fotografií nové M5 den před…

 



Land Rover Discovery omládl Land Rover Discovery omládl

Terénní klasik se trochu zhlédl ve zbrusu novém Range Roveru…

Land Rover Discovery má motor z BMW M3 a zářil při rallye. Nyní je na prodej Land Rover Discovery má motor z BMW M3 a zářil při rallye. Nyní je na prodej

Na aukčním serveru se objevila unikátní přestavba.…

 



 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Dnes 20:21

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Prezident Zeman v neděli živě na Blesk.cz: Ptejte se ho na teror, politiku i zdraví

Prezident Zeman v neděli živě na Blesk.cz: Ptejte se…

Exkluzivně v Lánech. V neděli už pojedenácté usednou ke kulatému stolu takzvané Masarykovy pracovny v…

Naštvaný řidič odtáhl po zemi staříka přes přechod, protože mu cesta trvala moc dlouho

Naštvaný řidič odtáhl po zemi staříka přes přechod,…

Tenhle blbec měl evidentně přehnaně málo trpělivosti, i když mohl mít naspěch. Když čekal ve svém voze před…

 

iSport.cz

Majitelé Manchesteru City koupili šestý klub! Ve Španělsku jim patří Girona

Majitelé Manchesteru City koupili šestý klub! Ve…

Společnost City Football Club, jež vlastní například Manchester City, získala většinový podíl ve španělské…

Postradatelní! Ze Sparty může zmizet Kadlec, Juliš, Vukadinovič či Bičík

Postradatelní! Ze Sparty může zmizet Kadlec, Juliš,…

Je jich moc. Vědí to a začínají s tím něco dělat. Proces opakovaně avizovaného zužování sparťanského kádru se…

 

Reflex.cz

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Je jistě svatokrádežné nazírat na konání papeže, hlavy katolické církve, očima etologie, nauky o chování zvířat.…

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…