Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Landwind v Paříži 2006

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Čínský Landwind se letos v Paříži vrátil na evropskou automobilovou scénu. Nabídku tvoří nyní již dva modely: pozměněné SUV vycházející z Opelu Frontera se nyní jmenuje X-Pedition, žhavou novinkou pak je sedmimístné mini-MPV Fashion.

Fashion

Landwind sice loni utrpěl ostudu s katastrofálními výsledky crashtestu svého SUV, ale v žádném případě nic nevzdal! V Paříži představil podstatně důvěryhodnější sedmimístné kompaktní MPV, které již prodává na domácím čínském trhu jako Fengshang.

Minivan, který se bude ve Francii a také na dalších evropských trzích prodávat jako Fashion, vznikl s přispěním Italdesignu, čínští inženýři využili také spolupráce s renomovanými dodavateli komponent. Pravděpodobně méně čistý postup byl zvolen když přišlo na řešení variability interiéru. Třetí řada sedadel se totiž zanořuje do podlahy zavazadlového prostoru právě tak jako v Opelu Zafira. Druhá řada sedadel se posunuje v podélném směru a nelze ji vyjmout z vozu. V nabídce je také pětimístné provedení.

MPV od Landwindu je 4410 mm dlouhé, 1768 mm široké a 1640 mm vysoké. Rozvor dlouhý 2,71 m je dobrým základem pro dostatek místa přinejmenším na sedadlech prvních dvou řad.

V nabídce jsou zatím dva zážehové motory. Základní čtyřválec 1590 cm3 má deklarovaný nejvyšší výkon 71 kW při 5500 ot./min a točivý moment 142 Nm při 3800 ot./min. Druhou možností je motor o objemu 1998 cm3, který dává nejvyšší výkon 102 kW při 6000 ot./min a točivý moment 186 Nm mezi 4000 a 4500 ot./min. Oba motory mají čtyřventilovou techniku. Nejvyšší rychlost činí 170 resp. 195 km/h.

Vzhled vozů vystavených v Paříži nepůsobil ani zdálky důvěryhodným dojmem. Značné ovládací síly potřebné k otevření dveří, prosezená kožené sedadla u prakticky nového vozu a mezery mezi plastovými díly v interiéru, kterými by bylo možné pomalu prostrčit prst, odradí hodně zájemců.

Zahájení prodeje je naplánováno na listopad. Největším lákadlem bude cena, která by mohla začínat již kolem 12 tisíc euro.

X-Pedition

SUV postavené na bázi letitého Isuzu Rodeo, resp. Opelu Frontera se přejmenovalo na X-Pedition. Opravňuje jej k tomu řada změn, včetně inovovaného designu přídě a pozměněné zádě. Automobil bude nabízen s pohonem jedné i obou náprav, k dispozici je buď benzinový motor 2,4 (92 kW, 195 Nm) nebo menší 2,0 (84 kW, 163 Nm).

Ondřej Láník
Diskuze (7)
10. 10. 2006 07:15
Re: MADE IN CHINA
vies co pises? Kopia Opla Frontera je viac-menej minulost. Teraz ako vidis prichadzaju s vlastnymi modelmi. Japonci tiez zacali s cudzimi modelmi, prvy Datsun bol BMW Dixi, Korejci zacali starsimi modelmi tusim od Mitsubishi (Hyundai) a od Opla (Daewoo). Prve u nas predavane Daewoo Racer bol vlastne Opel Kadett a Espero vzniklo prepracovanim Ascony...S vlastnymi modelmi prisli az neskor. Ludia sa z Cinskych modelov zatial smeju, ale experti z branze varovne dvihaju prst.
6. 10. 2006 06:33
MADE IN CHINA
Tipujem, že európski výrobcovia majú max.10 rokov na to, aby sa pripravili na naozaj silnú konkurenciu Číňanov. Učia sa rýchlo. Aj keď súčasnou kvalitou nikoho neohúria, skôr rozosmejú, ale kľudne môžu byť tými poslednými, čo sa budú smiať. Teraz na to ale idú divne. Chcú rýchlo rýchlo predávať, ale nikde nepíšu nič o tom, že by najprv chceli budovať servisnú sieť. A bez servisu.....no neviem. Auto síce bude o 200 tisíc lacnejšie ako konkurencia, ale kvalita zatiaľ slabá a keď mi po prvej poruche zostane stáť a nikto mi ho neopraví, tak mi tá úspora peňazí nebude nanič...