12.6. 2016 Michal Fokt

Legendy 2016: Fotoreportáž z blázince

 

Největší automobilová akce v Česku předvedla opět spousty krásných aut a kvanta lidí…

Čtyřiašedesátihektarový areál bohnické psychiatrické léčebny o tomto víkendu už potřetí hostil motoristickou akci Legendy. Stejně jako v minulých letech, i letos se vystavené dopravní prostředky dělily víceméně na tři skupiny.

Nevím, jestli to máte stejně, ale nejméně zajímavá pro mě byla prezentace současných modelů automobilek. Ty jsou k vidění na každém autosalonu. Tedy neplatí to obecně, prohlédnout si AMG GT nebo M2 rozhodně žádnému petrolheadovi neublíží, ale akce se nejmenuje Legendy jen tak a Volvo V40, Mercedes třídy E nebo Mazda 3 prostě žádné legendy nejsou.

Asi bude ještě chvíli trvat, než se z Legend stane plnohodnotný český Goodwood a automobilky si uvědomí, že je vhodné se chlubit jen tím, co odpovídá duchu akce, tedy auty pro radost z jízdy, které mají nějaký náboj, duši... Do stejného pytle bych pak určitě neházel motorkové vystavovatele, jednostopé stroje jsou přímo synonymem rychlosti a volnosti, ostatně v jejich případě jsem si nevšiml, že by se chlubili skútry.

Druhou skupinou aut byly závoďáky, které se opět v určitých časových intervalech vydávaly na speciálně vytyčenou trať, vedoucí po okraji areálu. Sice pouze exhibičně, nikoli na čas jako jeho tomu u jízdy do vrchu v Goodwoodu, ale i tak byla rachotu, jenž akci dodával patřičný punc, spousta. No a třetím, věřím že návštěvnicky nejvděčnějším druhem aut, byly old- a youngtimery, které přivezli jejich majitelé, popřípadě restaturátorské firmy a další subjekty, značkové kluby nevyjímaje. Ty jasně ukazují, že snad všechny značky měly v určitém období své existence v nabídce modely, které zanechaly nepřehlédnutelnou stopu v automobilové historii a to včetně těch, které na emoce teď moc nehrají.

Jako vášnivý kabrioleťák jsem ocenil, že byly letos byly hlavním tématem, prezentovaným na centrální výstavní ploše, právě auta bez střechy, už méně potěšilo, že toho tam zase tak moc k vidění nebylo, přitom stačilo stáhnout pár exemplářů z okolí, některé expozice byly možná až zbytečně přehuštěné a absenci nějakého toho otevřeného auta by určitě snesly.

Nejsem si vlastně vůbec jistý, že se mi povedlo projít celý areál a spatřit vše, co si vidět zasloužilo. Záměrně říkám spatřit, nikoli vyfotit, protože spousty aut prostě kvůli ostatním návštěvníkům vyfotit prostě nešly. Čekání na vyfocení některých aut bylo nekonečné a v řadě případů jsem to vzdal, nejednou jsem ti říkal, že jestli to tak půjde dál, rovnou si mě v Bohnicích nechají… I tak má galerie přes 200 fotek, tak snad se vám bude líbit. A jestli jste to své oblíbené nenašli, tak to třeba vyjde příště.

Spolupracujeme s TipCars.com
FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Legendy 2016: Fotoreportáž z blázince







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…