Lékaři jezdí v BMW, malíři v Opelech
Zatímco u nás fráze „typický řidič BMW (Mercedesu, Audi)“ znamenají automaticky určitý společenský škraloup, přičemž kolem jiných vozů se zase vznáší zřejmě podobně iluzorní aura popularity u architektů, umělců a lékařů, v bohatším Německu mohou průzkumy obliby jednotlivých značek přinést celospolečenským vnímáním méně zkreslené informace. Pojďme se tedy podívat na jeden takový, provedený na základě dat ze srovnávacího portálu Transparo.
Ve srovnání se objevilo celkem 30 nejběžnějších profesí od architektů po experty na zubní hygienu. Jistě nepřekvapivým zjištěním je, že téměř u všech povolání dominuje jednička na trhu, tedy Volkswagen. Je tu ovšem jedna skupina, v níž našel VW jasného přemožitele - cech malířů totiž preferuje značku Opel a to v 17,5 % případů. Nejvíce fandů do VW je u stavebních inženýrů - 20,1 %.
BMW řídí nejvíce německých lékařů, ti mu dávají přednost ve 14,6 % případů a mnichovská značka vede i u poradců (14,4 %) a obchodníků s vysokoškolským diplomem (14,1 %). Hned na druhé příčce jsou u těchto posledně jmenovaných skupin vozy Mercedes-Benz 14,1 % (poradci), respektive Audi (10,6 %) u obchodníků. Jeden z pěti vysokoškolsky vzdělaných inženýrů jezdí ve Volkswagenu, což je nebezpečně blízko síle pozice mezi stavebními inženýry, německá prémiová trojka se tak musela spokojit až s 2.-4. místem - BMW 12,6 %, Mercedes-Benz 9,6 % a Audi 7,8 %. Zámečníci se nemohou rozhodnout mezi Opelem a Fordem, shodně mají 12,3 %.
Co se Renaultu týče, ten se těší největší oblibě u prodavačů (7,3 %) a u kancelářských profesí (7,4 %), Citroëny najdete nejčastěji mezi učiteli (3,4 %) a drobnými živnostníky (3,9 %), Fiat vyhrává u zubních hygienistek (7,5 %) a nejvíce vozů značky Toyota byste našli v BMW ovládané komunitě lékařů (4,9 %). Další automobilky už bohužel tisková informace k této studii nekonkretizuje.