Lexus CT 200h: Modernizovaný model se představí v Kantonu
Lexus představil sériovou specifikaci hybridu CT 200h už na autosalonu v Ženevě v březnu 2010. Na modernizaci je tak nejvyšší čas. Co se pro modelový rok 2014 vizuálně změní? Luxusní divize japonské Toyoty si zatím pro sebe nechala fotky interiéru, zvenčí jsou ovšem úpravy rozeznatelné na první pohled. Týkají se hlavně masky a obou nárazníků.
Zmíněná přední maska má nyní tři podélná žebra místo dřívějších pěti a hlavně se svým vzhledem přiblížila novějším modelům. Celá včetně části nárazníku je nyní šedostříbrná. Změnila se také dolní mřížka v nárazníku a otvory pro mlhovky. Podobným restylingem prošla i záď, kde najdeme difuzor a boční otvory pro přívod vzduchu. Celkově auto trochu více zdrsnělo. Čeká se také nový design litých kol, exemplář na prvních uvolněných firemních snímcích má efektní ráfky s pěticí dvojitých paprsků.
Změny na mechanice dosud zveřejněny nebyly. Připomeňme, že stávající CT 200h pohání zážehový čtyřválec 1,8 VVT-i s výkonem 73 kW a elektromotor o 60 kW. Pohonný systém poskytuje dohromady rovných 100 kW. Verze F-Sport , která je k mání i u nás, v nabídce zůstane. Australský server Motoring.com.au však spekuluje nad příchodem skutečně ostré varianty hybridu nižší střední třídy. Respektive, výkonný viceprezident Lexusu Mark Templin v rozhovoru pro něj její vývoj naznačil. „Kdybychom měli v autě ještě jednu motorovou verzi, prodeje by určitě vzrostly.“
Templin sice trvá na tom, že zákazníci Lexusu hybridní pohon doslova milují, připustil však že v určitých věcech se automobilka mýlila. „Vynechali jsme segment trhu pro lidi, kteří chtějí rychlá auta. Ano, spoustě našich i potenciálních zákazníků se líbí vzhled a jízdní vlastnosti, ale zkrátka touží po něčem rychlejším.“ V interview sice příchod nabroušené varianty oficiálně nepotvrdil, zřejmě ani nemohl. Poznamenal však, že v blízké budoucnosti může Lexus nabídnout kromě základního modelu i silnější. Dvoulitrový přeplňovaný motor z konceptu
LF-NX Turbo coby základ je v tuto chvíli pochopitelně čirou spekulací.
Každopádně, modernizovaný Lexus CT 200h se představí na autosalonu v Kantonu (Kuang-čou) 21. listopadu. Stávající verze se prodává i u nás. Základní verze Comfort stojí 699.000 Kč, v nabídce jsou kromě ní a zmíněného modelu F-Sport ještě výbavy Executive a Premium. Udávané kombinované spotřeby 4,1 l/100 km lze v reálném provozu skutečně dosáhnout, ve městě při využití režimu Eco a častém vypínání zážehového motoru pak konzumace spadne i pod 4 litry.