Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus CT 200h: Nová generace v roce 2017

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Kompaktní hybridní Lexus se má do dvou let dočkat uvedení nové generace. Opět má dojít na sdílení techniky s modely mateřské Toyoty.

Prémiový hatchback Lexus CT200h se ve své sériové podobě představil začátkem roku 2010. V nabídce své značky tedy patří mezi veterány a jeho stáří připomíná i nová generace konkurentů s výrazně širší nabídkou karosářských verzí a pohonných jednotek.

Při pohledu na množství verzí Audi A3, kompaktní Mercedes-Benzy tříd A, B, CLA a GLA nebo BMW řady 1 se může zdát, že Lexus nehodlá pokračovat v boji s konkurencí v nižší střední třídě a CT200h nechá v tichosti odejít.

Podle informací nizozemského magazínu Autovisie získaných od nejmenovaného vysoce postaveného zástupce automobilky Toyota se mám dočkat uvedení druhé generace CT do prodeje v průběhu roku 2017.

Nový kompaktní Lexus má podobně jako aktuální provedení sdílet platformu a pohonný systém s modely mateřské Toyoty. Základem připravované druhé generace CT má být nová globální platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), na níž se letos ve Frankfurtu nad Mohanem jako první představil Prius čtvrté generace.

Právě s novou Toyotou Prius pak má nový Lexus CT sdílet i její pohonný hybridní systém, kombinující zážehový čtyřválec 1.8 VVT-i s elektromotorem. Cílem novinky bude opět snaha o kombinaci luxusu s maximálně hospodárným a k životnímu prostředí co nejpřívětivějším provozem.

Podle starších zpráv má Lexus s druhou generací modelové řady CT údajně velké plány a hodlá ji uvést i na severoamerický a čínský trh. S ohledem na karoserie, které preferují zákazníci právě na těchto velkých trzích, lze očekávat, že Lexus u CT přistoupí k rozšíření nabídky karosářských verzí a kromě hatchbacku se dočkáme minimálně i kompaktního sedanu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
21. 12. 2015 14:49
Snad se II. generace povede lépe!
No doufejme, že druhá generace přinese podstatně stravitelnější design. U současné první generace je až neuvěřitelné, co zde designéři od sloupku B dozadu spáchali - kraťoučké zadní boční dveře v kontrastu s obludně širokým C sloupkem vypadají vskutku otřesně... :-( :no: Měl jsem možnost se s tímto autem svézt a bylo to opravdu utrpení - velmi tvrdý podvozek a při ostřejší jízdě velmi hlučný motor s nepěkným zvukem, šílená variátorová převodovka, k tomu malý kufr a málo místa na zadním sedadle, to vše za spoustu peněz. Upřímně řečeno moc nechápu, jak si něco takového někdo může dobrovolně kopupit, navíc ještě s hybridním pohonem :'-(