Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LC 500: Japonský krasavec s V8 5.0

Michal Fokt
Diskuze (58)
Lexus předvedl velkou kuráž - jeho nové luxusní kupé se od původního konceptu téměř neliší. A má ještě pěkně postaru atmosférický osmiválec!

Určitě jsem nebyl jediný, koho koncept Lexus LF-LC vyloženě nadchl, jenže i přes zjevnou designérskou odvahu v případě modelů IS a NX jsem očekával, že v případě auta pro konzervativní zámožnou klientelu stylisté trošku uberou. Nestalo se a je to jen dobře. Příď je téměř identická, zatímco na zádi se pouze zmenšila "L" tvořící světlomety, poupravila se odtrhová hrana na víku kufru a pozměnil se tvar nárazníku. zachována byla dokonce i velikost a tvar 21" kol (základem jsou dvacetipalcová).

Vypadá to pouze, že se musíme rozloučit s panoramatickou střechou, Lexus se o ní zatím nezmiňuje, auto na fotkách má karbonovou, je však možné, že bude volitelným prvkem výbavy. Kde už to Lexus "nedotáhl", je interiér. Ten naopak nezachoval z původního konceptu vůbec nic, snad jen přístrojový štít s centrálním otáčkoměrem a určitou vzpomínkou na studii je spolujezdcovo madlo na středovém tunelu.

Jakkoli je Lexus LC 500 provokativně vyzývavý, po stránce techniky zůstává velmi staromilský. K pohonu slouží starý dobrý V8 5.0 s atmosférickým plněním s výkonem 474 koní a točivým momentem 527 N.m. Ten vás sice nepřecedí přes perforované čalounění sedadel při plném stlačení plynu ve 2000 otáčkách, ale zase se odvděčí tradiční přesností ovládání a rychlostí reakce. Síla motoru jde na zadní kola prostřednictvím nového desetistupňového automatu. Vůz má zvládnout zrychlení 0-60 mph za méně než 4,5 s.

Lexus u auta vychvaluje nízko umístěné těžiště, rychlost řazení automatu na úrovni dvouspojek, hmotnost a rozměry menší než u dosavadního osmikvaltu. Že si Japonci s autem opravdu vyhráli, napovídá i fakt, že má toto luxusní kupé kvůli rozložení hmotnosti baterku umístěnou vzadu. Už asi méně potěší, že ve voze chybí rezerva, LC 500 totiž dostává pneumatiky run-flat a všichni dobře víme, co toto obutí udělalo s kvalitou jízdy u BMW. Tak snad se Lexusu povede lépe...

Michal Fokt
Diskuze (58)
13. 1. 2016 13:03
Re: Tohle se klukům z Jap povedlo!
Vidíš, na LFA jsem si vůbec nevzpomněl. Připadalo mi to trochu povědomé, ale říkal jsem si, že to bude jen tvarování štítu. Z LFA si pamatuji jen ten motor. Yamaha odvedla prvotřídní práci.

Což na tom nic nemění, jen se to stalo o něco dříve. :-)
Avatar - Individualita
13. 1. 2016 10:08
Re: Lexus T.O.P.
Co ti do toho Espressa dali? >:D
Avatar - Individualita
13. 1. 2016 10:07
Re: Lexus T.O.P.
Pod to se podepisuju :yes:
Avatar - N6600
13. 1. 2016 08:39
Re: Lexus T.O.P.
A můžeš trochu rozvést ta prázdná hesla, jako je špičková technika, technické zpracování atd? Neděláš ty v PRku Lexusu? Protože v reálném světě všichni víme, že Lexus hledí na Audi, BMW a M-B stále z velké dálky. A to po všech stránkách.

Mas pravdu. Podla rebrickov spolahlivosti ozaj Lexus hledi z velke dalky. V KBB dostal 5 rokov po sebe ako best resale value. A mimochodom, tolko vysmievany hybrid D3 objavuje az teraz. Toyo/Lexus uz chysta vodik. D3 nove a nove diesely a motory, co maju viac turb ako valcov.

---

...svá pozitiva ta auta mají (a rozhodně to není zrovna technika, zpracování, motory a podvozek)

Zaujimave. Preto posledne recenzie tvrdia, ze BMW sa vydalo cestou Lexusu a Lexus cestou BMW.

---

Evropa si jede svou vlastní ligu od dob co automobilový průmysl existuje a to se týká většiny kategorií.

Jasne. Kde inde kupis mestske presuvadlo v diesely.
Avatar - N6600
13. 1. 2016 08:31
Re: Tohle se klukům z Jap povedlo!
"Nevím, který člověk se vzbudí a řekne si, páčky trčící z přístrojového štítu, to tu ještě nebylo, to musíme udělat."

Tento napad uz davno existuje v LFA.