Lexus RC má po faceliftu. Jak se toto kupé změnilo?
Lexus RC se vyrábí čtyři roky, je tedy čas na omlazení. Fanoušci typické masky chladiče modelů luxusní divize japonské Toyoty mohou být klidní, nezmizela, jen změnila mřížku. Nové stylistické prvky byly inspirovány větším kupé LC, „vlajkovou lodí“ sporťáků značky. Z přídě japonského zmizely samostatné LED pásky ve tvaru písmene L, byla upravena hlavní i koncová světla, protože obrysové diody se přesunuly dovnitř těch předních k trojité konfiguraci. Zadní skupinová se zase zvětšila a také zde najdeme uvnitř „elko“.
Decentní modifikací prošly nárazníky, narostly svislé vstupy vzduchu, zadní už nejsou zubaté. Design nadále zůstává výstřední, i když ne tak jako u většího sourozence. Boky auta jsou víceméně totožné, novému RC neubralo vyhlazení vrásek ze sportovního vzhledu vůbec nic. Decentně se vylepšila i aerodynamika, podvozek přidává více stability, auto se méně naklání, byla modifikována charakteristika tlumičů, i když preferovanými vlastnostmi zůstaly chování za jízdy a ovladatelnost.
Řízení má lepší odezvu a dvoulitrový benzinový turbomotor lépe reaguje na plynový pedál. RC není žádný supersport, ale gétéčko, ve kterém se dají zvládnout i delší cesty.
V kokpitu vládne kvalita. Panely ovladačů ventilace a audio systému mají nyní kartáčovanou úpravu; kolenní opěrky po obou stranách středového panelu jsou větší a zároveň se posunuly o něco výše, vpředu je tak více prostoru pro nohy. Mezi výdechy ventilace našly místo analogové hodiny. RC F Sport má jinou texturu mřížky chladiče a svébytná devatenáctipalcová kola, uvnitř prvky z hliníku, případně kartáčovaného kovu.
Zákazníci budou mít na výběr pro všechna provedení řady 11 odstínů laku karoserie včetně žluté Flaire Yellow a blankytně modré Sky Blue. Kabina může být okrová, či v hořčicové žluti na černém pozadí, k dispozici je celkem sedm barevných kombinací včetně těch pro F Sport.
Lexus RC pro modelový rok 2019 bude mít výstavní premiéru 2. října na autosalonu v Paříži. Na evropských trzích se objeví ještě letos včetně toho českého. U nás si budou zájemci moci koupit od konce roku hybridní verzi 300h s čtyřválcovým dvouapůllitrem a elektromotorem o celkovém výkonu soustavy 165 kW (224 k). Například v Praze s ní mohou parkovat v modrých a fialových zónách zdarma. Další motorické verze zatím potvrzeny nebyly, až dosud se prodával i zmíněný přeplňovaný dvoulitr 200t.