24.11. 2013 Lukáš Vaverka Google+ profil Lukáš Vaverka

Lotus Exige S: Šestiválcová bestie nově také jako roadster

 

Exige bylo dříve „jen“ kupé odvozené od Lotusu Elise. Rok po příchodu šestiválcové verze se role definitivně mění, Exige je zkrátka vyšší modelovou řadou.

Lotus Exige patří k nejdéle vyráběným autům. Původní verze se představila v roce 2000, čtyři roky po roadsteru Elise, který se také vyrábí dodnes. Nejprve se o pohon lehkého kupé staral atmosférický motor 1,8 l od Roveru upravený na 132 kW. Rok 2004 přinesl změnu, Lotus přešel na agregáty od Toyoty. Atmosférická osmnáctistovka byla naladěna na 142 kW, později se přidal Exige S – kompresor zvedl výkon na 163 kW. To vše stále při hmotnosti jen lehce převyšující 900 kg.

Evoluční zvyšování výkonu loni radikálně ukončila nová verze Exige S V6. Zatímco roadster Elise zůstává věrný čtyřválcům, Exige dostal 3,5litorvý šestiválec z většího kupé Evora. Instalace většího motoru si vyžádala radikální přepracování karoserie, rozvor je delší o 7 cm a celková délka narostla o 25 cm. I tak ale Exige S V6 měří pouhých 4084 mm a váží stále velmi slušných 1176 kg.

Díky kompresoru Eaton má motor V6 výkon 258 kW, tedy rovných 350 koní, při 7000 min-1. Točivý moment vrcholí 400 N.m při 4500 min-1. Zadní kola jsou poháněna přes šestistupňovou manuální převodovku, které sekunduje funkce Launch Control. Akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou 4,0 sekundy, to v dané cenové relaci nemá konkurenci. Brzdy AP Racing (průměr 350, resp. 322 mm) pochází z modelu Evora, podvozek spoléhá na tlumiče Bilstein a pružiny Eibach. Volitelný sportovní paket přitvrdí podvozek o 15 % a přidá okruhové pneumatiky Pirelli.

Novinkou roku 2013 je provedení Exige S Roadster. Od kupé se liší jen minimálně – má odnímatelný střešní panel a je dokonce o 10 kg lehčí. S šestiválcem dosahuje stejných dynamických parametrů, jen nejvyšší rychlost je elektronicky omezena – místo 274 se majitel nejrychleji rozjede na 233 km/h. A to největší překvapení na závěr: cena roadsteru je stejná jako u kupé, 55.378 eur bez daně, tedy rovných 1,5 milionu korun a s DPH 1,68 milionu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Lotus Exige Sport 350 nahrazuje Exige S. Kila musela dolů! (+video) Lotus Exige Sport 350 nahrazuje Exige S. Kila musela dolů! (+video)

Lotus představuje nejnovější evoluci modelu Exige v…

Lotus Exige 360 Cup: Okruhová hračka pro padesát nejrychlejších Lotus Exige 360 Cup: Okruhová hračka pro padesát nejrychlejších

Lotus uvádí novou verzi Exige pro pohárové závody. Za…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…