Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mahindra & Mahindra vybrána jako zachránce SsangYongu

Diskuze (0)
Indický koncern Mahindra & Mahindra podepsal v Koreji dohodu, podle které je preferovaným partnerem pro převzetí zkrachovalé automobilky SsangYong. Nejmenší korejský výrobce aut tak má zřejmě zajištěnu budoucnost.

Další osud korejské automobilky SsangYong Motor (nejmenší z pěti tamních výrobců aut – po Hyundai, Kia, GM-Daewoo a Samsung) je spojen s indickou průmyslovou skupinou Mahindra Group. Podle dohody podepsané tento týden bude korejský specialista na SUV a terénní vozy přinejmenším vlastnicky začleněn do koncernu, který se mimo jiné zabývá výrobou nákladních aut a offroadů.

Převzetí SsangYongu má být dokončeno v listopadu, kdy Indové získají v automobilce většinový podíl. Kupní cena bude dohodnuta v říjnu po provedení finančního a účetního auditu, korejský tisk však už nyní spekuluje o tom, že by Indové mohli zaplatit až 500 miliard wonů (zhruba 8 miliard korun).

Mahindra & Mahindra získala právo převzít SsangYong v konkurenci pěti dalších zájemců – mezi nimi byla aliance Renault-Nissan, korejský stavební koncern Young An nebo indický výrobce pneumatik Ruia. Právě Ruia je náhradním řešením, pokud by jednání s Mahindry selhala.

SsangYong Motor patří k malým a relativně mladým automobilkám, přesto prodělala bouřlivý vývoj a mnohokrát změnila majitele. Původní Hadonghwan Motor Company byla založena roku 1964 jako výrobce autobusů, nákladních aut a licenčních Jeepů. V roce 1977 změnila název na Dong-A Motor a konečně v roce 1986 společně se změnou majitele na SsangYong Motor.

Ve vlastnictví stejnojmenného čebolu (korejský typ velkého průmyslového konglomerátu) ale SsangYong Motor zůstal jen 11 let. Čebol SsangYong Group se v důsledku východoasijské krize roku 1997 rozpadl a výroba automobilů přešla pod konkurenční Daewoo. I Daewoo se ale v roce 2000 dostalo do existenčních potíží a muselo SsangYong prodat. Od roku 2004 byla většinovým akcionářem čínská automobilka SAIC, loni ale korejská firma zkrachovala a dokonce na určitý čas přerušila výrobu. Od té doby panuje ohledně její budoucnosti nejistota.

V našich končinách je SsangYong známý především díky modelu Musso z 90tých let, jeho nástupci Rexton a menšímu Korandu. Automobiloví nadšenci jistě znají i další nedávné modely značky: extravagantní kupé-SUV Actyon, větší a méně výrazný Kyron a velké MPV Rodius. Naopak méně známá je 5,2 metru dlouhá limuzína Chairman, v Evropě jistou dobu nabízená pod značkou Daewoo.

Automobilka dlouhodobě spolupracuje s Mercedesem, který SsangYongu poskytuje know-how – dieselové motory a platformy pro některé modely (např. z třídy ML pro Rexton nebo ze série W124 pro limuzínu Chairman).

Diskuze (0)