Indické elektromobily Mahindra budou mít geny škodovek a volkswagenů
Partnerství mezi německým koncernem a indickou automobilkou zahrnuje především dodávky elektromotorů a akumulátorů.
Elektrické modely koncernu Volkswagen si během uplynulých let procházely mnoha poporodními bolestmi. Poslední evoluce s elektromotory APP550, které najdeme také v nejnovějších Volkswagenech ID.4/ID.5 a ID.7, Audi Q4 e-tron či Škodě Enyaq, se už ovšem dostávají na dohled světové špičce.
Platformu MEB pro lokálně bezemisní auta si německý výrobce dlouho nechával jenom pro sebe. Loni na ní ovšem představil svůj elektromobil Explorer americký Ford, teď část komponentů využijí také v Indii. Tamní automobilka Mahindra totiž s Volkswagenem již na jaře 2022 navázala spolupráce zahrnující dodávky dílů zmíněné platformy pro vlastní modely. Společnost se tak stane prvním externím partnerem koncernu Volkswagen v rámci architektury MEB.
Z Německa do Indie budou putovat elektrické motory a akumulátory, které Mahindra použije u vlastní architektury INGLO. Zatím ovšem není jasné, kdy dodávky skutečně začnou. Původne se totiž počítalo s letoškem, teď to vypadá spíše na roky 2026 či 2026. Koncern Volkswagen se totiž koncem loňského roku potýkal s nedostatkem elektromotorů nové generace (APP500), problémy s dodávkami proto mohly odsunout i tuto dohodu. Indové proto minimálně na začátku vsadí na trakční elektromotory francouzského Valea.
Celková dodaná kapacita bateriových článků má dosáhnout až 50 GWh, Mahindra pak počítá se stavbou zhruba milionu elektromobilů s německým pohonem. Ty budou vznikat v továrně v Púně, kde se mimochodem vyrábějí také škodovky a volkswageny pro indický trh. Mahindra bude bezemisní vozy nabízet i pod novými značkami XUV a BE, přičemž celkově se má jednat asi o pět modelů.