Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indické elektromobily Mahindra budou mít geny škodovek a volkswagenů

Ondřej Šámal
Diskuze (10)

Partnerství mezi německým koncernem a indickou automobilkou zahrnuje především dodávky elektromotorů a akumulátorů.

Elektrické modely koncernu Volkswagen si během uplynulých let procházely mnoha poporodními bolestmi. Poslední evoluce s elektromotory APP550, které najdeme také v nejnovějších Volkswagenech ID.4/ID.5 a ID.7, Audi Q4 e-tron či Škodě Enyaq, se už ovšem dostávají na dohled světové špičce.

Platformu MEB pro lokálně bezemisní auta si německý výrobce dlouho nechával jenom pro sebe. Loni na ní ovšem představil svůj elektromobil Explorer americký Ford, teď část komponentů využijí také v Indii. Tamní automobilka Mahindra totiž s Volkswagenem již na jaře 2022 navázala spolupráce zahrnující dodávky dílů zmíněné platformy pro vlastní modely. Společnost se tak stane prvním externím partnerem koncernu Volkswagen v rámci architektury MEB.

Z Německa do Indie budou putovat elektrické motory a akumulátory, které Mahindra použije u vlastní architektury INGLO. Zatím ovšem není jasné, kdy dodávky skutečně začnou. Původne se totiž počítalo s letoškem, teď to vypadá spíše na roky 2026 či 2026. Koncern Volkswagen se totiž koncem loňského roku potýkal s nedostatkem elektromotorů nové generace (APP500), problémy s dodávkami proto mohly odsunout i tuto dohodu. Indové proto minimálně na začátku vsadí na trakční elektromotory francouzského Valea.

Video se připravuje ...

Celková dodaná kapacita bateriových článků má dosáhnout až 50 GWh, Mahindra pak počítá se stavbou zhruba milionu elektromobilů s německým pohonem. Ty budou vznikat v továrně v Púně, kde se mimochodem vyrábějí také škodovky a volkswageny pro indický trh. Mahindra bude bezemisní vozy nabízet i pod novými značkami XUV a BE, přičemž celkově se má jednat asi o pět modelů.

Ondřej Šámal
Diskuze (10)

Doporučujeme

19. 2. 2024 17:09
Re: APP500
To se jistě dají, vzácné kovy v takové míře jistě na skládku nikdo nevyveze
19. 2. 2024 11:40
aha
a nepsalo se tu nedavno ze Skodovka se chce v Indii soustredit na spalovaky :-[] ty prodeje tam jsou dolsova "obrovske" u te Skodovky
Avatar - xxc
19. 2. 2024 09:24
Re: APP500
Kym Renaultu tie motory neodidu :-) Ale suhlasim, ze obe je trosku problem. Snad sa tie kovy vzacnych zemin daju casom recyklovat.
19. 2. 2024 08:59
APP500
Otázkou je, jak masivní nasazení bude mít MEB s motorem APP500. Je to drahý motor do drahého auta. V Indii se drahé auťáky prodávají importované, protože mají zvučné jméno. Dalším problémem je samotný motor APP500 - vyžaduje kovy vzácných zemin a to je v Evropě problém. Kovy jen tak nebudou. Platforma CMF-EV od Rencka by byla super. Je levnější, motory jsou levnější a je překvapivě úsporná. No a nepotřebují kovy do magnetu.
19. 2. 2024 08:54
Re: No jo, Indie,
Indie je zajímavá i z jiného důvodu. Není třeba jim odevzdat know how jako v Číně a k tomu Indové nemají v nátuře býti přirozenými zloději jako v Číně. Další výhodou je fakt absence čínské konkurence. Indie Čínu nesnáší a jejich prodeje aut jsou v Číně mizivé a budou mizivé. Je tu malá šance, že pokud budou pokračovat tímto tempem a nesežere je slunce, tak v dlouhodobém měřítku mají šanci se stát stabilním silným ekonomický hráčem, s kterým bude solidní dohoda a obchodování. Čína si svým chováním pomalu ale jistě zavírá dveře. Do USA si je už zavřela a v EU se jí t může stát taky. Francie začal velmi tvrdě vystupovat proti dovozu aut z Číny.