Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mahindra Scorpio ani po dvaceti letech nekončí, dostala další facelift

Filip Melich
Diskuze (2)

Indická automobilka Mahindra vyrábí off-road Scorpio již od roku 2002. Nedávno dostal nástupce, ale do důchodu se ještě nechystá. Naopak dostal další facelift a přídomek Classic.

Nedávno jsme psali o tom, že Mahindra představila „velkého tátu všech SUV“, tedy nové Scorpio-N. Byla po něm taková sháňka, že si za první půlhodinu značka vydělala přes půl miliardy korun jen na rezervacích. To ale neznamená, že se předchozí provedení poroučí do důchodu. Naopak, dostalo další modernizaci a pod jménem Scorpio Classic se bude vyrábět dál.

Současná generace off-roadu na žebřinovém rámu, Mahindry Scorpio, se představila už v roce 2002, po čemž následovaly modernizace v letech 2006, 2009 a 2014. Letošní facelift a přejmenování na Scorpio Classic znamená, že auto nikam neodchází ani po více než dvaceti letech na trhu.

Změny zvnějšku zaznamenáme například na čelní masce, která dostala svislé žebrování a nové logo značky. Přepracován byl také přední nárazník, do nějž jsou nyní zakomponovány diody denního svícení. Pětipaprskový design sedmnáctipalcových kol byl zachován, jen drobně osvěžen. Zadní LED svítilny pak dostaly přepracovanou grafiku.

Pro interiér bylo připraveno nové béžovo-černé provedení, které na palubní desce doplňují dřevěné detaily. Uvnitř dále přibyla devítipalcová dotyková obrazovka infotainmentu, jenž zároveň podporuje propojení s chytrým telefonem. Všechny změny jsou bezesporu vítané, ale věk Scorpio Classic nezapře. To je ovšem na jednu stranu dobře, ne všichni v autě potřebují nejmodernější výkřiky techniky.

Video se připravuje ...

Upraven byl dokonce i motor mHawk, celohliníkový přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 2,2 litru. Podle výrobce je nyní o 55 kilogramů lehčí a o 14 % úspornější než předchozí jednotka. Scorpio Classic produkuje 97 kW (132 k) a 300 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a poháněna jsou všechna čtyři kola. Úprav se dočkalo také řízení a zavěšení kol.

Scorpio Classic bude dostupné ve dvou provedeních – Classic S a Classic S 11 – ale Mahindra zatím neuvádí, čím přesně se budou lišit. Zákazníci dostanou na výběr z pěti barev, přičemž nabídku červené Red Rage, černé Napoli Black, stříbrné Dsat Silver a bílé Pearl White nově doplňuje šedý lak Galaxy Grey. Ceny budou teprve oznámeny.

Filip Melich
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
20. 8. 2022 22:24
Re: a TAKHLE TO MÁ BÝT
ty fakt nemáš v sobotu nic lepšího na práci, úchyle?
Avatar - Hammunasakra
20. 8. 2022 11:35
a TAKHLE TO MÁ BÝT
Článek s nejzávažnějším obsahem = má být na PRVNÍ STRANĚ na HLAVNÍM místě

ACZ největší jízda na webu = další facelift 20 let staré Mahindry (a její) nejzásadnější info (pro čtenáře v ČR