Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Provokují Indové Jeep? Nová Mahindra Thar je ošklivější Wrangler

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Americká značka Jeep má s indickou Mahindrou celkem komplikované vztahy. Nově představený Thar na nich ale nejspíš nic nezmění.

Indická automobilka Mahindra nedávno představila novou generaci terénního modelu Thar, který je až nápadně podobný Jeepu Wrangler. V loňském roce přitom automobilka Mahindra dostala oficiální zákaz prodávat v USA svůj model Roxor, jehož design se až příliš podobal ikonickým tvarům modelů Willys a Wrangler. Čeká totéž i Thar?

Dneska sice není nic jisté, s novým modelem Thar by však Mahindra měla být zcela bez obav. Indická automobilka totiž patří k nejstarším společnostem, které kdy vyráběly legální kopie vozidel Jeep. První licenci drží již od roku 1947 a naposledy zakoupila práva na model Jeep Wrangler CJ, vyráběný mezi lety 1996 až 2006.

Pokud se tedy s novým Tharem nevypraví na půdu USA, což by byla právní sebevražda (jak ukázal model Roxor, který ani nesměl legálně na silnice), měla by být zcela Mahindra bez obav. Při rychlém pohledu na parametry se navíc zdá, že by nový Thar mohl navázat na úspěchy svých předchůdců na domácích trzích.

Vůz má totiž tradiční rámovou konstrukci, klasický pohon všech kol s redukční převodovkou a velice solidní parametry. Nájezdový úhel má hodnotu 41,8 stupňů, přejezdový 27 stupňů a odjezdový 36,8 stupňů. V nájezdovém úhlu tak dokonce předčí Suzuki Jimny (37°), zatímco v přejezdovém a odjezdovém zůstává lehce pozadu (28°, resp. 39°). Navíc zvládne brody do hloubky 660 mm.

Na rozdíl od Wrangleru, ale stejně jako Jimny, je Mahindra Thar dostupná pouze ve dvoudveřové konfiguraci. Nabídne ovšem plátěnou i pevnou střechu a nabídne maximální kapacitu pro přepravu až šesti osob. Poslední dva pasažéři ale sedí vzadu, směrem proti směru jízdy.

Na výběr je ze dvou čtyřválcových motorů. Dvoulitrový benzín nabídne maximální výkon 112 kW, zatímco 2.2 litrový diesel jen 97 kW. Obě motorizace však mohou být kombinovány s manuální i automatickou šestistupňovou převodovkou.

Interiéru dominují nepříliš elegantní plasty, které by toho však mohly hodně vydržet. V palubní desce je zabudovaná 7“ dotyková obrazovka infotainmentu, která nabídne konektivitu Apple CarPlay i AndroidAuto, digitální kompas, ukazatel náklonu a ukazatel natočení kol. Displej by měl navíc odolat i lehkému dešti.

Mahindra bohužel nezmiňuje základní cenu modelu, na domácím indickém trhu by se však měl objevit již brzy.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme