Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mainstreamová střední třída v Evropě strádá, té prémiové se ale daří

David Bureš
Diskuze (35)
Nejprodávanějším vozem střední třídy na evropských trzích je aktuálně BMW 3. Překonává i VW Passat.

Nedávno představená osmá generace Volkswagen Passat chce být luxusnějším zbožím než dnes. Má pro to dobrý důvod, zatímco mainstreamovým modelům střední třídy se v Evropě aktuálně příliš nedaří, dražší vozy bodují.

Modely prémiových značek aktuálně střední třídě na evropském trhu dominují. BMW 3 je dokonce nejprodávanějším vozem tohoto segmentu, od ledna do dubna má na svém kontě podle statistik JATO Dynamics 61.749 evropských registrací. Druhý Volkswagen Passat je s 50.522 evropskými registracemi daleko za ním.

Mezi nejprodávanějšími modely střední třídy na starém kontinentě jsou i Mercedes-Benz C a Audi A4. První od letošního ledna do dubna registruje 42.638 prodaných kusů, druhý pak 42.277 prodaných kusů. Díky tomu jsou s náskokem prodávanější než takové vozy jako Opel Insignia (32.011 registrací) a Ford Mondeo (17.931 registrací).

Analytici z firmy IHS Automotive předpovídají, že se letos na západoevropském trhu prodá ve střední třídě méně než 500.000 aut mainstremových značek. Ještě v roce 2011 prodeje těchto automobilů čítaly na 800.000 kusů.

Hlavním důvodem tohoto propadu je fakt, že zákazníci přesedají do aut prémiových značek. Vozy prémiových značek ve srovnání s těmi prémiovými už nebývají o tolik dražší, navíc jejich hodnota tolik neklesá.

Obliba prémiových aut znamená, že mainstreamové vozy střední třídy chtějí být luxusnější. Nový Passat jsme již zmínili, připomeňme také chystané luxusní řady Fordu a Renaultu. První nabídne novou generaci Mondea ve vrcholné verzi Vignale, druhý zase chystá bohatě vybavená auta s přídomkem Initiale Paris. Citroën a Opel pak zákazníky po vzoru některých konkurentů nově zkoušejí nalákat na poloterénní verze svých aut (C5 Cross Tourer a Insignia Country Tourer), které také nabízejí bohatou výbavu.

Naopak japonští výrobci zvažují, zda v tomto segmentu na evropských trzích dále setrvají. Ve Velké Británii vyráběnou Toyotu Avensis by mohl nahradit globální model s hybridním pohonem. Hovoří se také o konci Hondy Accord. Ta v prodeji podle představitelů značky ještě vydrží do příštího roku, další budoucnost je ale zatím ve hvězdách.

Evropské prodeje v segmentu mainstremové střední třídy
Poř.ModelProdeje [ks]Meziroční změna [ks]
1.Volkswagen Passat50.522-5
2.Opel Insignia32.011+33
3.Ford Mondeo17.931+35
4.Peugeot 50815.692-30
5.Škoda Superb15.453+6
6.Mazda 612.401+20
7.Toyota Avensis9.777-28
8.Hyundai i409.581-17
9.Citroën C56.703-33
10.Renault Laguna7.2080

David Bureš
Diskuze (35)
Avatar - AutoBezObav.cz
11. 7. 2014 21:16
Několik důvodů proč tomu tak je
Jedním z důvodů, proč Passat strádá v prodejích, to je horší kvalita modelů od 2005, myslím tím B6 a novější. Dost často se prostě na autě něco pokazilo. Všichni víme, že první 2,0 TDi 103 kW byly tragické (ano, ty s tím nepovedeným Boschem ve vstřikování). A následně celková funkčnost vozu nebyla na dobré úrovni, tedy horší kvalita zpracování. Pokud se podíváme, kam Passat směřuje a směřoval, vidíme firemní flotily, zejména pro nižší manažery a obchodní zástupce v západních zemích EU. Konkrétně v SRN lidé na těchto pozicích najedou ročně zhruba 50.000 km. Pokud však auto po dobu operativního leasingu na 4 roky jede do servisu i s pravidelnými prohlídkami 20x, je něco špatně. Nejde o to, že by to platila firma, to firma neplatí, ale nemohou používat to auto, když ho potřebují. A právě operativní leasing je na západ od nás něco, co firmy a také rodiny využívají, díky čemuž v pohodě dosáhnou na prémiové auto. A pokud si můžu vybrat mezi mainstreamem a prémiovkou, tak je volba vcelku jasná.
Uvedu příklad samotného leasingu, jaký známe i u nás v ČR, jen ten v SRN je daleko přijatelnější. Když mi automobilka BMW nabídne, že zaplatím např. 10.000 euro a pak budu měsíčně platit 1000 euro po dobu 4 let (48 měsíců), vyjde to na celkem 58.000 eur. Tedy asi 52.000,- Euro stojí slušné BMW (např. řada 5 v kombajnu od 42.600 eur), 6.000,- euro jsou úroky. Přitom konkrétně BMW Bank dává leasing s úrokem 4,9%, což vám u nás nenabídne žádná banka takovou půjčku s tak nízkým úrokem. Pak je vcelku logické, že rodina s příjmem 4.500 euro (minimální mzda je 1.500 euro/osoba) toto vcelku v pohodě utáhne. Po 4 letech toto BMW dá protiúčtem a už platí jen třeba 600 euro měsíčně, protože 4 roky stará pětka je prodejná za třeba 15-20 tisíc euro v závislosti na motorizaci a výbavě. Ale stále mám nové auto a stále jezdím v bezpečném prémiovém (kvalitně zpracovaném) voze.

Tak proč bych měl, proboha, řešit Passata??? ;-)
Avatar - AutoBezObav.cz
11. 7. 2014 21:11
Lidé asi více přemýšlí, co se více vyplatí
Myslím, že je to o zkušenostech kupujících, kteří už o koupi vozu uvažují jinak, neboť mají dnes jiné možnosti, jak nový vůz pořídit, a to i ten dražší. Více v příspěvku níže.
11. 7. 2014 18:04
Re: Dopyt by bol, chyba ponuka
Zrovna talianov by som sa v jeho pripade nebal, BBURAGO sa v poslednej dobe dost zlepsilo :-) ;-) :-!
11. 7. 2014 17:59
Re: kríza
Ono tiez musis tu tabulku citat tak, ze nemecky kupujuci ma kupnu silu, potom je niekolkonasobne slabsi francuzsky, taliansky a spanielsky zakaznik. Minimalna mzda v Nemecku 8,5 EUR na hodinu je oproti nasej aj vasej priemernej podstatne vyssia, a v porovnani s medianom....
11. 7. 2014 17:55
Re: Lidi chtěji spíše kvalitu.
A preto si kupia Passat ? Asi nejaka sadomasoauto uchylka >:D