Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyotu Avensis by v budoucnu mohl nahradit hybridní model

David Bureš
Diskuze (24)
Aktuální generaci Avensisu se příliš nedaří. To by mohlo znamenat konec tohoto modelu střední třídy.

Budoucnost Toyoty Avensis je nejasná, současná třetí generace by mohla být poslední. Konec modelu střední třídy naznačil šéf evropské divize Toyoty Didier Leroy v rozhovoru pro server Automotive News Europe. Současná generace Avensisu se začala prodávat v roce 2009.

„Plánujeme uvést na trh Avensis hybrid? Ne. Máme plánu uvést na trh v následujících pěti až sedmi letech hybridní model střední třídy? Odpověď je jasná, ano,“ řekl Leroy v rozhovoru pro Automotive News Europe.

Jeho slova naznačují, že současná generace Avensisu ještě na trhu nějakou chvíli vydrží. Nástupce by však mohl být automobilem s hybridním pohonem, který Toyota výrazně propaguje.

Avensis trápí především dva problémy. Jeho prodeje mají v současnosti klesající tendenci, v prvním čtvrtletí roku jeho evropské prodeje klesly o 28 procent.

Automobil je navíc přímo zaměřený na vkus evropských zákazníků. Evropský trh však není pro automobilky už tolik zajímavý, místo přímo zaměřeným vozům na starý kontinent dávají přednost globálním modelům. Ostatně Leroy připouští, že Toyota zvažuje, zda v segmentu střední třídy nenabídne spíše nějaký globální produkt. To by naznačovalo příchod modelu Camry, který je nabízen v ostatních koutech světa.

Vozy střední třídy obecně nejsou na starém kontinentu tak populární jako kdysi. V prvním čtvrtletí letošního roku prodeje v této třídě klesly o šest procent. V segmentu jsou v poslední době populárnější prémiové vozy než mainstreamové, v prvním čtvrtletí roku byly mezi šesti nejprodávanějšími vozy střední třídy hned čtyři zástupci prémie. „Je velice složité být v Evropě zastoupen ve střední třídě,“ přiznává Leroy.

Nejasná budoucnost Avensisu v Evropě není jediný příklad aktuální evropské situace ve střední třídě. Nissan tento segment zcela opustil, někdejší model Primera skončil už v roce 2008. Ford zase posunul příchod nové generace Mondea do Evropy o dva roky. Honda pak zvažuje, zda Accord vůbec dostane v Evropě nástupce.

David Bureš
Diskuze (24)
26. 6. 2014 06:36
Re: vyzera to na koniec japonskej strednej triedy v eu
Ja som pri výbere auta zámerne zvolil Avensis s 1,8 atmosférou, ktorá síce nemá vlastnosti "moderného" turbo motora, ani vlastnosti mazďáckeho atmosf. motora, ale mám istotu, že mám v aute jeden z najspoľahlivejších motorov vôbec a budem tam meniť iba ak filtre... hold, každý má iné priority a ja nechcem byť testovací jazdec žiadnej automobilky, ani VW ani Mazdy ani atď. ;-)
25. 6. 2014 14:30
Re: Opačně?
Camry uvnitře vypadá zastarale ? No nevím, koukám na její interiér a musím říct, že se mi naopak hodně líbí a zastarale na mě teda nepůsobí.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Choochoo
25. 6. 2014 13:50
Re: vyzera to na koniec japonskej strednej triedy v eu
Zajimeve je ze v USA tato motorizace 2,4l, 154kW nikoho neurazi v luxusni Acure TLX a tady jo. Dale je zajimave ze nikomu neprijde divne dat za 100kW dehtaka ve Octavii Scout take 800tis. Tady jde spise o to, ze se dava v evrope prednost domacimu vw, ktery za tech 800 montuje turbeny vysavace 110kW a nikomu to divne neprijde.
25. 6. 2014 12:31
Re: Zlatá stredná
Len jedna poznámka čo sa týka vnútorného priestoru. Auris vs. Corolla - väčší rázvor pri Corolle pridáva nejakých 8-10cm priestoru na kolená pasažierov vzadu oproti Aurisu. Kto sedel v novej Corolle je prekvapený, že je v nej na dĺžku miesta ako v Avensise, Oktavii a podobne. Na šírku asi nie ale na dĺžku určite.
25. 6. 2014 11:39
Re: Není divu
U vodiča Avensisu máš veľkú pravdepodobnosť, že je aj jeho majiteľom a teda si ho vybral dobrovoľne, nie pod nátlakom a bol pri zmysloch . U vodiča Passatu nemáš istotu, že je súčasne aj jeho majiteľom, takže nie je isté, či si ho vybral dobrovoľne, nie pod nátlakom... jednoducho manažérske vozidlo ;-)