Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Může být BMW X6 off-roadem? Manhart dokazuje, že ano...

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
BMW X6 a off-road? Úspěšné SUV od BMW se i ve své druhé generaci mimo zpevněné komunikace odváží spíše sporadicky. Jenže tuner Manhart Performance má jiný názor...

Bavorská X6 patří spíše na silnici, o nejvýkonnější verzi M to platí dvojnásob. Manhart Performance z německého Wuppertalu ovšem na jejím základě hodlá vytvořit kreaci s názvem MHX6 Dirt2. Označením nechce kopírovat trojcípou hvězdu, už na bázi první generace totiž postavil Dirt Edition. Pětidveřové SUV se splývající zádí ve stylu kupé chce přestavět na opravdu brutální teréňák. Všechno jde, když se chce... Tohle není speciál pro Dakar, případně podobné pouštní maratony, ale plně vybavený stroj.

Opravdu! Žlutá bestie dostane černou kapotu, mohutné nástavce blatníků, zadní křidélko a hlavně ochranné rámy. Ten nejmasivnější pokryje celou střechu včetně čelního i zadního skla a je na něj připásána rezerva. A také přídavná LED rampa. Kdyby se náhodou bavorák třeba převrátil, karoserie neutrpí... Taktéž černá kola mají průměr 21 palců a obouvají terénní gumy BF Goodrich rozměru 305/40, podvozek od KW tentokrát neklesl k zemi, ale logicky právě naopak.

Optických svalů má tahle X6 M dost, ale ony nechybějí ani ty skryté. Nebo myslíte, že plánovaných 662 kW, tedy 900 koní výkonu nestačí? Pod kapotou přitom stále trůní dvěma turby přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 l. Dá ještě navíc mamutích 1200 N.m. Motor dostane nové písty, ojnice, turba, výfuk, zesílena musí být převodovka a nezbytným zdokonalením projde chlazení, na karbonové kapotě samotné otvory. Šnorchl na pravé straně také přijde vhod, tahle X6 se nezalekne ani vody. Brodivost zatím nikdo neměřil, projekt je ve stádiu vývoje a dva zveřejněné snímky definitivními rendery.

Když posádka přece jen někde uvízne, pomůže třeba naviják, pokud jej tedy bude za co zachytit. Na vnější klec se dají umístit také bedny s náhradními díly. Nárůstu výkonu odpovídají rovněž brzdy, na zesílené zadní nápravě nesmí chybět samosvorný diferenciál. Tuhou klasiku a tradiční redukci X6 postrádá, ale po takových zásazích toho jistě v terénu zvládne dost. V předělaném interiéru (fotky zatím nejsou) najdou místo nové sedačky a dokonce lednička pro uchování nápojů.

Manhart hodlá vyrobit pět kousků a také je samozřejmě prodat. Komu? Hlavně bohatým arabským šejkům, takže s těmi výlety do pouště nebudu daleko od pravdy. MHX6 Dirt2 pochopitelně není levný, stojí minimálně 395 tisíc eur, což je skoro 10,1 milionu korun! (Pře)stavba potrvá šest až osm měsíců.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
12. 12. 2017 11:39
Ještě že to není pro mě
Tohle auto je naprostý úlet, ale teprve takhle mi X6 dává smysl. Nejde o to, že by se mi X6 nelíbíla, mně se moc líbí (zejména první generace), ale jsem rád, není pro mě, protože mi to auto doteď nedávalo smysl, ani ve formě motivace. Úchylná přestavba odstraňující zbytek praktičnosti ale dává vyniknout smyslu tohoto výtvoru! Takhle BYCH... ho asi i chtěl, i když vlastně taky ne - pokud něco do terénu, tak Jeep Wrangler, a když to má být kupé, tak Porsche 959 na upraveném zvýšeném podvozku nebo tak něco, prostě pořádný odvaz. Kupé do terénu a vůbec cokoliv, co má být rychlé a mrštné, nemůže být vysoké a těžké. Je však pravda že tohle jsou kecy asi tak jako říkat že bodybuilding není sport, jen lehká atletika ano...
Avatar - Ada je zase tady
10. 12. 2017 21:35
Bylo by to pěkný
kdyby to byl offroad a ne splácnutá X6-ka :no: