Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Maserati: Tři nové modely využijí techniku Chrysleru

Aleš Dragoun
Diskuze (125)
Fiat nehodlá využít techniky Chrysleru jen v případě Lancie, ale i u Maserati. Prostý badge-engineering ovšem nehrozí.

Zatímco loni prodala italská značka s Neptunovým trojzubcem ve znaku 5.675 aut, v blízké budoucnosti chce dle šéfa Fiatu Sergia Marchionneho ročně zákazníkům dodat až 50 tisíc vozů! A k tomu potřebuje - ano, správně - nové modely. Dva z nich nahradí současné Quattroporte, třetím bude SUV. Informoval o tom magazín Automotive News Europe.

Vzpomenete si ještě na studii Kubang z roku 2003? Jenže nový model do terénu bude mít techniku současného Jeepu Grand Cherokee a jeho rodištěm má být továrna Jefferson North za Velkou louží...

Zbylé sedany najdou dárce orgánů u Dodge Avenger a Chrysleru 300. Nepůjde ovšem o prostou výměnu loga, které se již dočkaly Lancie. Karoserie, interiéry, zavěšení i převodovky - vše bude odlišné. Jak se podobá sedan Bentley Continental Flying Spur Volkswagenu Phaeton?

Fiat převzal před dvěma lety výrobní závod bankrotující karosárny Bertone, který se nyní jmenuje Officine Automobilistiche Grugliasco (OAG). Aby mohl být připraven na produkci nových modelů, spolyká investice ve výši 550 milionů eur (zhruba 13,3 miliardy korun). Současné Quattroporte je sice krásné auto, ale není ani vyloženě sportovním sedanem, ani limuzínou, kterou řídí spíše váš šofér. Prostě něčím mezi. Proto jej nahradí dvojice odlišných typů.

Baby Quattroporte s kódem M157 bude tím sportovnějším a menším (4,95 m na délku). Jeho konkurenty najdeme mezi vyšší střední třídou - Audi A6, BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E. Projekt byl původně zamýšlen jako vlajková loď Alfy Romeo, jeho výsledek ale dostane příští rok trojzubec. Cenově může být mnohem výše a navíc Maserati má celosvětovou distribuční síť, což o Alfě v současnosti bohužel říci nelze.

Tradiční koncepce, pohon zadních kol a vpředu podélně umístěný motor, zůstane. Z vidlicového šestiválce Pentastar s objemem sníženým na 3,0 l, ovládáním ventilů MultiAir, přímým vstřikem a dvěma turby dostanou vývojáři kolem 400 koní (294 kW). Pod kapotu se ale dostane dokonce turbodiesel! Třílitrový vidlicový šestiválec shodný s tím v Grand Cherokee vyrábějí už nyní u VM Motori. Předpokládané cenové rozpětí se pohybuje mezi 55 a 70 tisíci eur (1,3 - 1,7 miliony korun).

Velké Quattroporte s kódem M156 se postaví S-Klasse, Audi A8 a sedmičkovému BMW, respektive hlavně jejich prodlouženým verzím. Měl by měřit 5,17 m, o 7 cm více než současná generace. V útrobách zůstane známý vidlicový osmiválec 4,7 l od Ferrari, ale nově s přímým vstřikem a zhruba 350 kW (475 k) výkonu. Osmistupňovou samočinnou převodovku ZF používají už u Audi a BMW, ale dočkají se jí také u Chrysleru. V případě Maserati poputuje točivý moment na obě nápravy. Ceny většího sourozence určitě nebudou začínat pod hranicí 125 tisíc eur (3 milionů Kč).

Koncept SUV uvidíme již letos v září ve Frankfurtu, na trhu se objeví do dvou let. Motory? Znovu V8 4,7 l s asi 450 k (331 kW) a automatem od ZF, respektive třílitrový turbodiesel naladěný na 300 k (221 kW). A částka, kterou zájemce do koupě investuje, by měla činit zhruba polovinu výše zmíněné velké limuzíny.

Odhady ročních prodejů chystaných novinek se pohybují někde u 30 tisíc sedanů, 15 tisíc SUV a zbytek připadne současné sportovní řadě GranTurismo/GranCabrio. Tvary v současnosti navrhuje vlastní stylistické centrum v Turíně vedené Marcem Tenconem, spolupráce s Pininfarinou a Giugiarem jsou minulostí.

Aleš Dragoun
Diskuze (125)
Avatar - Barrichello
1. 8. 2011 16:51
Re: No jak to jinak říct
A taky si přečíst pár rozhovorů s dělníky atd. z těch fabrik jak to chodilo za Chrysler corp a jak za DaimlerChrysler AG a jak se třeba hlídala kvalita a kde všude mercedes šetřil.

To sou moc zajímavý story >:D :-)
Jistě, určitě ti tlustí američani a mexičani byli líní a sváděli to vše na MB, a proto to nefungovalo. Tak jakto že to před 11998 fungovalo co?

HEHEHE
Avatar - Barrichello
1. 8. 2011 16:48
Re: No jak to jinak říct
Jistě, každý máme svojí pravdu, a každý musíme osvětlit ostatním, jaká je ta realita - ale je zajímavý, že jak to tak vypadá spíš lidi podporují mě než tebe a wolffa.

Takže asi za toho demagoga kterého se tady ze mě snažíš udělat mají někoho jiného, nemyslíš? :-) >:-[] >:D

Narozdíl od vás já totiž o tom chrysleru něco vím a když nevím, vím kde to najdu. Takže si nic necucám z prstu.

A že Mercedes Chrysleru hrozně pomohl, to vidí každej kdo není slepej a není fanatickým zastáncem Mercedes AG. Ono si stačí přečíst výroční zprávu za rok 1997 a 1998 a posléze za takové 2006 a 2007.
Trošku rozdíl >:D
Avatar - Barrichello
1. 8. 2011 16:43
Re: No jak to jinak říct
A já ty články píšu vám?
Tak na ně neragujte, když jste tak inteligentní.

A máte klid, já si tu dál budu psát co si psát budu, aby náhodný kolemjdoucí nepadl náhodou do omylu, že slavný Fiat může za vše dobré a že všechno co Chrysler ted vyrábí vymysleli chlopci v Turíně jak se nám tu nenápadně snažíte vnutit.

Zel pravda je někde úplně jinde a milý turín akorát hojne využívá to, co vymysleli u Chrysleru. dávno před Fiatem, viz Pentastary ty Pentastare.

To co si kam lepím ti může být putna, taky se nestarám kam si lepší itlaský vlaječky (btw proti itálii vůbec nic nemam, Minardi byl muj oblíbený tým v F1 a mam i pár kámošů co žijí v itálii a non problemo amico).

Taky ti přeju pohodovej týden. >:D
1. 8. 2011 13:19
Re: No jak to jinak říct
jistě, Barik tady na Pentastar přísahá, že "každý test přeznačkovnaého chrysleru a Dodge kdekoliv na netu bude okořeně tím, jak se to celá má a kde je původ a kdo si na tom je hřeje polívčičku", ale já vedu svatou válku.... ;-)

Nikoliv, jenom skromně a pokorně vyvracím aspoň ty největší hovadiny, které se na ACZ pod člákny o Fiatu objevují....

Jinak chápu tvoji zavilou snahu každého stírat a furt dokazovat, jaký je Marchione pitomec. Už rok tady prognózuješ, jak to celé půjde do kopru a přitom Fiat má tu drzost a je ziskový.... Zamrzí, co naděláš.... Třeba se časem dočkáš....
1. 8. 2011 13:16
Re: MASLER
jako vždy, dopřeji ti ten luxus posledního slova ;-)
PS: o můj nick, se prosím nestarej. Zase do toho taháš nějaké osobní věci (jako vždy).... podivné.... Jinak nemá cenu cokoliv řešti, už to tady bylo 100x....