2.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit
 

Maserati v Ženevě představilo své historicky první SUV Levante. Vůz jsme si detailně prohlédli přímo na výstavní ploše.

Vstup do segmentu SUV v dnešní době není pouze módní záležitost, ale snad možná i nutnost. U těchto vozů primárně nejde o převratné jízdní vlastnosti v terénu, ale především velký vnitřní prostor, pohodlí a co možná největší bezstarostnost. Jistě, vyrábí je dneska téměř každá velká automobilka, jenže ne vždy jde o tak velké „haló“, jako například u Maserati.

Italská automobilka nás na své historicky první SUV lákala neuvěřitelně dlouho. Je to už spousta let, co jsme o voze začali psát poprvé, a teprve na letošním autosalonu v Ženevě jej ukázala v celé své kráse. Pod nedávným článkem s prvními oficiálními fotografiemi vozu se rozjela diskuse s velmi různorodými názory na design vozu, a přiznám se, že i já jsem s kritickým přístupem některých diskutérů v podstatě souhlasil. Vždyť přece Maserati, značka s více než stoletou historií, vyrobila tak úžasné modely jako je 3500 GT, Ghibli nebo brutální MC12 se stejno u technikou jako má Ferrari Enzo. A teď dorazí s SUV? No, jdeme na to…

Říká se, že by člověk neměl dát na první dojem, a v případě Maserati Levante to platí beze zbytku. Výrobce na stánku ukázal dva exempláře, přičemž veřejně přístupný byl ten ocelově šedý, a umím říci, že mu to neuvěřitelně slušelo. Designérům se podařilo hezky spojit charakteristické prvky současných Maserati s doslova obrovskou stavbou karoserie. Navíc tak uhrančivému pohledu dokáže konkurovat snad jenom Alfa Romeo Giulia QV. Přestože s tímto vozem pojede do terénu asi jenom málokdo, nepůsobí, že by se mu tam vysloveně nechtělo. Skoro se mi až chce říci, že nejvíce limitující faktor představují litá jednadvacetipalcová kola s pětatřicetiprocentními pneumatikami – nejen sebemenší škrábanec, ale i každá zažraná nečistota bude majitele pravděpodobně hodně mrzet.

Když jsem předloni zkoušel Maserati Ghibli S Q4, nemohl jsem přehlédnout prvky známé z jiných modelů koncernu FCA, v Levante ale nic až tak nebilo do očí. Kokpit není v příčném směru tak široký, jak jsem si původně představoval, avšak jediné, co v autě s motorem o výkonu až 430 koní nechcete, je „lítat“ v zatáčkách ze strany na stranu. Posádku hýčká jemná kůže, Alcantara a kvalitní dekory, vše je hezky na dosah rukou a máte pocit nebývalé robustnosti. V autě se mi bohužel nepodařilo „rozjet“ infotainment, předpokládám však, že bude podobný tomu v Ghibli.

Nejrozporuplnější pocity původně způsobovaly tvary zádi, pokud ale chcete vyrobit auto s dostatečným prostorem pro čtyři dospělé cestující a pořádnou bagáž k tomu, vyjde vám buď „krabice“ nebo těžkopádnější proporce jako u Levante. Stačilo se nicméně posadit dozadu a hled začalo všechno dávat smysl. Před koleny jsem měl tolik prostoru, že bych jej mohl prodávat, o rezervě nad hlavou ani nemluvím. Navíc nesedíte na prosté „lavici“ ale v luxusním křesle s polohovatelným opěradlem, a sice kratším, avšak dostatečně vysoko ukotveném sedáku. Přečkat zde dlouhé přejezdy by patrně nebyl problém, nakonec bych se ale stejně instinktivně „tlačil“ dopředu. Je to přece Maserati a to si musí každý řídit sám!

Maserati při příležitosti představení vozu zveřejnilo základní cenu, která po přepočtení ze švýcarských franků dělá necelých 1,9 milionu korun. V nabídce se zatím objeví dva benzinové šestiválce biturbo o výkonech 350 a 430 koní (Levante S) a třílitrový turbodiesel VM Motori o výkonu 275 koní. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a přenášení sílu na vozovku prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol Q4. Systém stop-start nám u takového automobilu přijde zbytečný a možná i neadekvátní, založil se však na tom, že Levante S kombinovaně spotřebuje pouze 10,9 l/100 km. Dieselová verze urazí stejnou vzdálenost za 7,2 l/100 km.

„V tuto chvíli již evidujeme desítky objednávek na tento převratný model. Zdá se, že nové SUV oslovilo český trh nevídaným způsobem. Doufáme, že budeme moci uspokojit všechny zákazníky. V tomto případě totiž opravdu platí, kdo dřív přijde, ten se může spolehnout na dodání vozu ještě v letošním roce,“ řekl ředitel marketingu Scuderia Praha, David Kopal.

Spolupracujeme s TipCars.com
Útok na letišti v Istanbulu si vyžádal nejméně 28 mrtvých Útok na letišti v Istanbulu si vyžádal nejméně 28 mrtvých

Při večerním bombovém útoku na Atatürkově letišti v…

Sněmovna zřídila vyšetřovací komisi k reformě policie Sněmovna zřídila vyšetřovací komisi k reformě policie

Sněmovna zřídila vyšetřovací komisi k reorganizaci…

Evropské a britské akcie prudce oživují, mažou ztráty předchozích dní Evropské a britské akcie prudce oživují, mažou ztráty předchozích dní

Akcie v Británii i na západoevropských kontinentálních…

Známý profesor Prymula musel odejít z rodinné firmy, kvůli penězům od výrobců vakcín Známý profesor Prymula musel odejít z rodinné firmy, kvůli penězům od výrobců vakcín

Ministr Němeček přiměl ředitele Fakultní nemocnice Hradec…

 
 












Blesk.cz

Nejstarší školák světa: Nepálský děda (68) se vrhl na studia. S teenagery hraje volejbal

Nejstarší školák světa: Nepálský děda (68) se vrhl…

Věk není překážkou! To není jen otřepaná fráze, ale fakt! A osminásobný dědeček Durga Kami (68) toho budiž…

Brno městem penisů: Brněnské genitálie zaujaly zahraniční média

Brno městem penisů: Brněnské genitálie zaujaly…

Britský The Guardian láká čtenáře na cestu do Brna na „penisové sochy“. Město se tak dostalo do redakčního…

 

iSport.cz

Odvážná Šafářová! Oblékla kontroverzní šaty, schválil je i přítel

Odvážná Šafářová! Oblékla kontroverzní šaty,…

PŘÍMO Z LONDÝNA | Mám? Nemám? Lucie Šafářová nepatří mezi fintivé tenistky, tentokrát však před zrcadlem…

Reprezentace? O mně určitě neuvažují, to je jistota, tvrdí Ivan Hašek

Reprezentace? O mně určitě neuvažují, to je jistota,…

Jeho jméno se znovu objevilo mezi kandidáty na místo reprezentačního trenéra. Ivan Hašek, který již národní tým…

 

Reflex.cz

Hody šarlatánů: O důsledcích brexitu všichni hovoří, ale nikdo o nich nic neví

Hody šarlatánů: O důsledcích brexitu všichni hovoří,…

Jsou to největší hody šarlatánů a příznivců virtuální reality, jaké jsme za posledních několik desetiletí…

Extrémní saxofonisté: Zkuste hrát při fotbale, depilaci nebo na tři sága naráz

Extrémní saxofonisté: Zkuste hrát při fotbale,…

Před 170 lety si Belgičan Alphonse Sax nechal patentovat novinku. Snažil se vyvinout nástroj, který se bude…