2.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit
 

Maserati v Ženevě představilo své historicky první SUV Levante. Vůz jsme si detailně prohlédli přímo na výstavní ploše.

Vstup do segmentu SUV v dnešní době není pouze módní záležitost, ale snad možná i nutnost. U těchto vozů primárně nejde o převratné jízdní vlastnosti v terénu, ale především velký vnitřní prostor, pohodlí a co možná největší bezstarostnost. Jistě, vyrábí je dneska téměř každá velká automobilka, jenže ne vždy jde o tak velké „haló“, jako například u Maserati.

Italská automobilka nás na své historicky první SUV lákala neuvěřitelně dlouho. Je to už spousta let, co jsme o voze začali psát poprvé, a teprve na letošním autosalonu v Ženevě jej ukázala v celé své kráse. Pod nedávným článkem s prvními oficiálními fotografiemi vozu se rozjela diskuse s velmi různorodými názory na design vozu, a přiznám se, že i já jsem s kritickým přístupem některých diskutérů v podstatě souhlasil. Vždyť přece Maserati, značka s více než stoletou historií, vyrobila tak úžasné modely jako je 3500 GT, Ghibli nebo brutální MC12 se stejno u technikou jako má Ferrari Enzo. A teď dorazí s SUV? No, jdeme na to…

Říká se, že by člověk neměl dát na první dojem, a v případě Maserati Levante to platí beze zbytku. Výrobce na stánku ukázal dva exempláře, přičemž veřejně přístupný byl ten ocelově šedý, a umím říci, že mu to neuvěřitelně slušelo. Designérům se podařilo hezky spojit charakteristické prvky současných Maserati s doslova obrovskou stavbou karoserie. Navíc tak uhrančivému pohledu dokáže konkurovat snad jenom Alfa Romeo Giulia QV. Přestože s tímto vozem pojede do terénu asi jenom málokdo, nepůsobí, že by se mu tam vysloveně nechtělo. Skoro se mi až chce říci, že nejvíce limitující faktor představují litá jednadvacetipalcová kola s pětatřicetiprocentními pneumatikami – nejen sebemenší škrábanec, ale i každá zažraná nečistota bude majitele pravděpodobně hodně mrzet.

Když jsem předloni zkoušel Maserati Ghibli S Q4, nemohl jsem přehlédnout prvky známé z jiných modelů koncernu FCA, v Levante ale nic až tak nebilo do očí. Kokpit není v příčném směru tak široký, jak jsem si původně představoval, avšak jediné, co v autě s motorem o výkonu až 430 koní nechcete, je „lítat“ v zatáčkách ze strany na stranu. Posádku hýčká jemná kůže, Alcantara a kvalitní dekory, vše je hezky na dosah rukou a máte pocit nebývalé robustnosti. V autě se mi bohužel nepodařilo „rozjet“ infotainment, předpokládám však, že bude podobný tomu v Ghibli.

Nejrozporuplnější pocity původně způsobovaly tvary zádi, pokud ale chcete vyrobit auto s dostatečným prostorem pro čtyři dospělé cestující a pořádnou bagáž k tomu, vyjde vám buď „krabice“ nebo těžkopádnější proporce jako u Levante. Stačilo se nicméně posadit dozadu a hled začalo všechno dávat smysl. Před koleny jsem měl tolik prostoru, že bych jej mohl prodávat, o rezervě nad hlavou ani nemluvím. Navíc nesedíte na prosté „lavici“ ale v luxusním křesle s polohovatelným opěradlem, a sice kratším, avšak dostatečně vysoko ukotveném sedáku. Přečkat zde dlouhé přejezdy by patrně nebyl problém, nakonec bych se ale stejně instinktivně „tlačil“ dopředu. Je to přece Maserati a to si musí každý řídit sám!

Maserati při příležitosti představení vozu zveřejnilo základní cenu, která po přepočtení ze švýcarských franků dělá necelých 1,9 milionu korun. V nabídce se zatím objeví dva benzinové šestiválce biturbo o výkonech 350 a 430 koní (Levante S) a třílitrový turbodiesel VM Motori o výkonu 275 koní. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a přenášení sílu na vozovku prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol Q4. Systém stop-start nám u takového automobilu přijde zbytečný a možná i neadekvátní, založil se však na tom, že Levante S kombinovaně spotřebuje pouze 10,9 l/100 km. Dieselová verze urazí stejnou vzdálenost za 7,2 l/100 km.

„V tuto chvíli již evidujeme desítky objednávek na tento převratný model. Zdá se, že nové SUV oslovilo český trh nevídaným způsobem. Doufáme, že budeme moci uspokojit všechny zákazníky. V tomto případě totiž opravdu platí, kdo dřív přijde, ten se může spolehnout na dodání vozu ještě v letošním roce,“ řekl ředitel marketingu Scuderia Praha, David Kopal.

Spolupracujeme s TipCars.com
Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku.…

Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily

V poslední době opanovaly diskuze o alternativních…

Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating

Mezinárodní ratingová agentura Moody ?s zlepšila v závěru…

Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni

Na mýtném se v květnu od kamionů a autobusů vybralo…

 
 













Blesk.cz

Oběti požáru v Londýně dostanou luxusní byty: Není to fér, stěžují si budoucí sousedé

Oběti požáru v Londýně dostanou luxusní byty: Není…

Oběti požáru londýnského věžáku Grenfell tower, při kterém zemřelo na sedmdesát lidí, dostanou od města nové…

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Počet obětí na lidských životech po třech separátních pátečních útocích v Pákistánu během noci a soboty vzrostl…

 

iSport.cz

Slovenky jsou temperamentnější než Češky, směje se trenér Svoboda

Slovenky jsou temperamentnější než Češky, směje se…

Ať už mistrovství Evropy v basketbale žen dopadne jakkoliv, on bude nejúspěšnějším Čechem. Českým trenérem…

Šilhavý po výhře: Jugas potvrdil kvality, o Pavlenkovi se jedná

Šilhavý po výhře: Jugas potvrdil kvality, o…

První zápas Slavie v přípravě, první výhra. Jaroslav Šilhavý mohl při utkání s Žižkovem poprvé sledovat v…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…