2.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit
 

Maserati v Ženevě představilo své historicky první SUV Levante. Vůz jsme si detailně prohlédli přímo na výstavní ploše.

Vstup do segmentu SUV v dnešní době není pouze módní záležitost, ale snad možná i nutnost. U těchto vozů primárně nejde o převratné jízdní vlastnosti v terénu, ale především velký vnitřní prostor, pohodlí a co možná největší bezstarostnost. Jistě, vyrábí je dneska téměř každá velká automobilka, jenže ne vždy jde o tak velké „haló“, jako například u Maserati.

Italská automobilka nás na své historicky první SUV lákala neuvěřitelně dlouho. Je to už spousta let, co jsme o voze začali psát poprvé, a teprve na letošním autosalonu v Ženevě jej ukázala v celé své kráse. Pod nedávným článkem s prvními oficiálními fotografiemi vozu se rozjela diskuse s velmi různorodými názory na design vozu, a přiznám se, že i já jsem s kritickým přístupem některých diskutérů v podstatě souhlasil. Vždyť přece Maserati, značka s více než stoletou historií, vyrobila tak úžasné modely jako je 3500 GT, Ghibli nebo brutální MC12 se stejno u technikou jako má Ferrari Enzo. A teď dorazí s SUV? No, jdeme na to…

Říká se, že by člověk neměl dát na první dojem, a v případě Maserati Levante to platí beze zbytku. Výrobce na stánku ukázal dva exempláře, přičemž veřejně přístupný byl ten ocelově šedý, a umím říci, že mu to neuvěřitelně slušelo. Designérům se podařilo hezky spojit charakteristické prvky současných Maserati s doslova obrovskou stavbou karoserie. Navíc tak uhrančivému pohledu dokáže konkurovat snad jenom Alfa Romeo Giulia QV. Přestože s tímto vozem pojede do terénu asi jenom málokdo, nepůsobí, že by se mu tam vysloveně nechtělo. Skoro se mi až chce říci, že nejvíce limitující faktor představují litá jednadvacetipalcová kola s pětatřicetiprocentními pneumatikami – nejen sebemenší škrábanec, ale i každá zažraná nečistota bude majitele pravděpodobně hodně mrzet.

Když jsem předloni zkoušel Maserati Ghibli S Q4, nemohl jsem přehlédnout prvky známé z jiných modelů koncernu FCA, v Levante ale nic až tak nebilo do očí. Kokpit není v příčném směru tak široký, jak jsem si původně představoval, avšak jediné, co v autě s motorem o výkonu až 430 koní nechcete, je „lítat“ v zatáčkách ze strany na stranu. Posádku hýčká jemná kůže, Alcantara a kvalitní dekory, vše je hezky na dosah rukou a máte pocit nebývalé robustnosti. V autě se mi bohužel nepodařilo „rozjet“ infotainment, předpokládám však, že bude podobný tomu v Ghibli.

Nejrozporuplnější pocity původně způsobovaly tvary zádi, pokud ale chcete vyrobit auto s dostatečným prostorem pro čtyři dospělé cestující a pořádnou bagáž k tomu, vyjde vám buď „krabice“ nebo těžkopádnější proporce jako u Levante. Stačilo se nicméně posadit dozadu a hled začalo všechno dávat smysl. Před koleny jsem měl tolik prostoru, že bych jej mohl prodávat, o rezervě nad hlavou ani nemluvím. Navíc nesedíte na prosté „lavici“ ale v luxusním křesle s polohovatelným opěradlem, a sice kratším, avšak dostatečně vysoko ukotveném sedáku. Přečkat zde dlouhé přejezdy by patrně nebyl problém, nakonec bych se ale stejně instinktivně „tlačil“ dopředu. Je to přece Maserati a to si musí každý řídit sám!

Maserati při příležitosti představení vozu zveřejnilo základní cenu, která po přepočtení ze švýcarských franků dělá necelých 1,9 milionu korun. V nabídce se zatím objeví dva benzinové šestiválce biturbo o výkonech 350 a 430 koní (Levante S) a třílitrový turbodiesel VM Motori o výkonu 275 koní. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a přenášení sílu na vozovku prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol Q4. Systém stop-start nám u takového automobilu přijde zbytečný a možná i neadekvátní, založil se však na tom, že Levante S kombinovaně spotřebuje pouze 10,9 l/100 km. Dieselová verze urazí stejnou vzdálenost za 7,2 l/100 km.

„V tuto chvíli již evidujeme desítky objednávek na tento převratný model. Zdá se, že nové SUV oslovilo český trh nevídaným způsobem. Doufáme, že budeme moci uspokojit všechny zákazníky. V tomto případě totiž opravdu platí, kdo dřív přijde, ten se může spolehnout na dodání vozu ještě v letošním roce,“ řekl ředitel marketingu Scuderia Praha, David Kopal.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jana Havligerová: Babišův boj o pivo Jana Havligerová: Babišův boj o pivo

Vláda, která zdraží pivo, padne, říkal Švejk. A co vláda,…

Aféra Volkswagenu ochudila německá města, automobilka je přestala dotovat Aféra Volkswagenu ochudila německá města, automobilka je přestala dotovat

Dlouhé roky byli obyvatelé měst, kde má Volkswagen své…

Dotace lékaře na venkov nenalákaly, ministerstvo má jen tři žádosti Dotace lékaře na venkov nenalákaly, ministerstvo má jen tři žádosti

Zatím jen tři žádosti přišly od dubnového vyhlášení…

USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků

Spojené státy splnily svůj závazek přijmout deset tisíc…

 
 












Blesk.cz

Architektonický skvost k pronájmu: Sedm pokojů ve vile z roku 1932 za 110 tisíc

Architektonický skvost k pronájmu: Sedm pokojů ve…

Winternitzova vila v Praze 5 prošla za 84 let své existence mnoha podobami. Její strastiplná cesta ke skvostu…

Kocáb: Kdyby se splnilo vše, o čem Čok zpívá, jsme v háji

Kocáb: Kdyby se splnilo vše, o čem Čok zpívá, jsme v háji

Zpěvák Vilém Čok vydal nový song Zástupy zástupů a k němu na sociální síť umístil i videoklip. Píseň má stejné…

 

iSport.cz

Bulis se rozpovídal o kariéře. Co řekl o Radulovovi či Montrealu?

Bulis se rozpovídal o kariéře. Co řekl o Radulovovi…

Se začátkem prázdnin na hokejistu Jana Bulise přicházel vždycky splín. Tradá do Ruska, sbohem rodino. „Děti…

Uhrinův poslední zápas ve Slavii. Limberský ho odstrčil při autu

Uhrinův poslední zápas ve Slavii. Limberský ho…

V Plzni absolvoval Dušan Uhrin na začátku minulé sezony své první ligové utkání v roli trenéra Slavie, včera…

 

Reflex.cz

Jakeše v Německu trestně stíhat lze, české občanství není překážkou

Jakeše v Německu trestně stíhat lze, české občanství…

Případnému trestnímu stíhání bývalého šéfa komunistů Milouše Jakeše a někdejších premiérů Lubomíra Štrougala a…

Do Česka přijelo osm uprchlíků z Řecka na základě evropských kvót

Do Česka přijelo osm uprchlíků z Řecka na základě…

Do Česka minulý týden přijela skupina osmi uprchlíků, které země musí přijmout z Řecka či Itálie na základě…