2.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit
 

Maserati v Ženevě představilo své historicky první SUV Levante. Vůz jsme si detailně prohlédli přímo na výstavní ploše.

Vstup do segmentu SUV v dnešní době není pouze módní záležitost, ale snad možná i nutnost. U těchto vozů primárně nejde o převratné jízdní vlastnosti v terénu, ale především velký vnitřní prostor, pohodlí a co možná největší bezstarostnost. Jistě, vyrábí je dneska téměř každá velká automobilka, jenže ne vždy jde o tak velké „haló“, jako například u Maserati.

Italská automobilka nás na své historicky první SUV lákala neuvěřitelně dlouho. Je to už spousta let, co jsme o voze začali psát poprvé, a teprve na letošním autosalonu v Ženevě jej ukázala v celé své kráse. Pod nedávným článkem s prvními oficiálními fotografiemi vozu se rozjela diskuse s velmi různorodými názory na design vozu, a přiznám se, že i já jsem s kritickým přístupem některých diskutérů v podstatě souhlasil. Vždyť přece Maserati, značka s více než stoletou historií, vyrobila tak úžasné modely jako je 3500 GT, Ghibli nebo brutální MC12 se stejno u technikou jako má Ferrari Enzo. A teď dorazí s SUV? No, jdeme na to…

Říká se, že by člověk neměl dát na první dojem, a v případě Maserati Levante to platí beze zbytku. Výrobce na stánku ukázal dva exempláře, přičemž veřejně přístupný byl ten ocelově šedý, a umím říci, že mu to neuvěřitelně slušelo. Designérům se podařilo hezky spojit charakteristické prvky současných Maserati s doslova obrovskou stavbou karoserie. Navíc tak uhrančivému pohledu dokáže konkurovat snad jenom Alfa Romeo Giulia QV. Přestože s tímto vozem pojede do terénu asi jenom málokdo, nepůsobí, že by se mu tam vysloveně nechtělo. Skoro se mi až chce říci, že nejvíce limitující faktor představují litá jednadvacetipalcová kola s pětatřicetiprocentními pneumatikami – nejen sebemenší škrábanec, ale i každá zažraná nečistota bude majitele pravděpodobně hodně mrzet.

Když jsem předloni zkoušel Maserati Ghibli S Q4, nemohl jsem přehlédnout prvky známé z jiných modelů koncernu FCA, v Levante ale nic až tak nebilo do očí. Kokpit není v příčném směru tak široký, jak jsem si původně představoval, avšak jediné, co v autě s motorem o výkonu až 430 koní nechcete, je „lítat“ v zatáčkách ze strany na stranu. Posádku hýčká jemná kůže, Alcantara a kvalitní dekory, vše je hezky na dosah rukou a máte pocit nebývalé robustnosti. V autě se mi bohužel nepodařilo „rozjet“ infotainment, předpokládám však, že bude podobný tomu v Ghibli.

Nejrozporuplnější pocity původně způsobovaly tvary zádi, pokud ale chcete vyrobit auto s dostatečným prostorem pro čtyři dospělé cestující a pořádnou bagáž k tomu, vyjde vám buď „krabice“ nebo těžkopádnější proporce jako u Levante. Stačilo se nicméně posadit dozadu a hled začalo všechno dávat smysl. Před koleny jsem měl tolik prostoru, že bych jej mohl prodávat, o rezervě nad hlavou ani nemluvím. Navíc nesedíte na prosté „lavici“ ale v luxusním křesle s polohovatelným opěradlem, a sice kratším, avšak dostatečně vysoko ukotveném sedáku. Přečkat zde dlouhé přejezdy by patrně nebyl problém, nakonec bych se ale stejně instinktivně „tlačil“ dopředu. Je to přece Maserati a to si musí každý řídit sám!

Maserati při příležitosti představení vozu zveřejnilo základní cenu, která po přepočtení ze švýcarských franků dělá necelých 1,9 milionu korun. V nabídce se zatím objeví dva benzinové šestiválce biturbo o výkonech 350 a 430 koní (Levante S) a třílitrový turbodiesel VM Motori o výkonu 275 koní. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a přenášení sílu na vozovku prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol Q4. Systém stop-start nám u takového automobilu přijde zbytečný a možná i neadekvátní, založil se však na tom, že Levante S kombinovaně spotřebuje pouze 10,9 l/100 km. Dieselová verze urazí stejnou vzdálenost za 7,2 l/100 km.

„V tuto chvíli již evidujeme desítky objednávek na tento převratný model. Zdá se, že nové SUV oslovilo český trh nevídaným způsobem. Doufáme, že budeme moci uspokojit všechny zákazníky. V tomto případě totiž opravdu platí, kdo dřív přijde, ten se může spolehnout na dodání vozu ještě v letošním roce,“ řekl ředitel marketingu Scuderia Praha, David Kopal.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na západě USA se z mostu zřítil vlak na dálnici. Nehoda si vyžádala několik mrtvých Na západě USA se z mostu zřítil vlak na dálnici. Nehoda si vyžádala několik mrtvých

Nedaleko Seattlu na západě USA vykolejil osobní vlak,…

Počet zahraničních migrantů narostl ve 21. století téměř o 50 procent Počet zahraničních migrantů narostl ve 21. století téměř o 50 procent

Organizace spojených národů odhaduje, že ve světě…

Vláda má v programu priority všech stran. Chce snížit riziko terorismu a zjednodušit daně Vláda má v programu priority všech stran. Chce snížit riziko terorismu a zjednodušit daně

Důchodová reforma, důraz na bezpečnost země, posílení…

Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth

Operátora O2 povede od ledna příštího roku dosavadní šéf…

 
 












Blesk.cz

Ornella Koktová provokuje narvanou podprsenkou: Spolu s manželem svádí i cizí muže!

Ornella Koktová provokuje narvanou podprsenkou:…

Mladá maminka Ornella Koktová (24) opět provokuje. Na sociální síti vystavila svoje vnady doslova napěchované do…

Podezřelé úmrtí miliardářského páru: Na krku měli známky po škrcení

Podezřelé úmrtí miliardářského páru: Na krku měli…

Záhadná smrt kanadského miliardáře Barryho Shermana (†75) a jeho ženy zamotala hlavu vyšetřovatelům. Média a…

 

iSport.cz

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Plavec Jan Šefl měl v listopadu při Velké ceně Brna pozitivní dopingový test na kokain. Českého rekordmana na…

Náhrada, pokud odejde Trpišovský? Na radaru Liberce je i Holoubek

Náhrada, pokud odejde Trpišovský? Na radaru Liberce…

Jak informoval deník Sport již v pátek, David Holoubek se na doporučení ocitl na seznamu vytipovaných trenérů…

 

Reflex.cz

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je předjede culík, ale já si to užívám

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je…

Pouštními dunami v Maroku se řítí čtyřkolka. Od kol odlétávají mračna písku. Stroj skáče a klesá po…

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna, která si pohrávala s drogami a s Rolling Stones

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna,…

Exkluzívní blondýna, o níž se říkalo, že je šestým členem britské skupiny Rolling Stones. Přitom na nic nehrála…