2.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit

Maserati Levante musíte vidět naživo, pak se vám z něj nebude chtít vystoupit
 

Maserati v Ženevě představilo své historicky první SUV Levante. Vůz jsme si detailně prohlédli přímo na výstavní ploše.

Vstup do segmentu SUV v dnešní době není pouze módní záležitost, ale snad možná i nutnost. U těchto vozů primárně nejde o převratné jízdní vlastnosti v terénu, ale především velký vnitřní prostor, pohodlí a co možná největší bezstarostnost. Jistě, vyrábí je dneska téměř každá velká automobilka, jenže ne vždy jde o tak velké „haló“, jako například u Maserati.

Italská automobilka nás na své historicky první SUV lákala neuvěřitelně dlouho. Je to už spousta let, co jsme o voze začali psát poprvé, a teprve na letošním autosalonu v Ženevě jej ukázala v celé své kráse. Pod nedávným článkem s prvními oficiálními fotografiemi vozu se rozjela diskuse s velmi různorodými názory na design vozu, a přiznám se, že i já jsem s kritickým přístupem některých diskutérů v podstatě souhlasil. Vždyť přece Maserati, značka s více než stoletou historií, vyrobila tak úžasné modely jako je 3500 GT, Ghibli nebo brutální MC12 se stejno u technikou jako má Ferrari Enzo. A teď dorazí s SUV? No, jdeme na to…

Říká se, že by člověk neměl dát na první dojem, a v případě Maserati Levante to platí beze zbytku. Výrobce na stánku ukázal dva exempláře, přičemž veřejně přístupný byl ten ocelově šedý, a umím říci, že mu to neuvěřitelně slušelo. Designérům se podařilo hezky spojit charakteristické prvky současných Maserati s doslova obrovskou stavbou karoserie. Navíc tak uhrančivému pohledu dokáže konkurovat snad jenom Alfa Romeo Giulia QV. Přestože s tímto vozem pojede do terénu asi jenom málokdo, nepůsobí, že by se mu tam vysloveně nechtělo. Skoro se mi až chce říci, že nejvíce limitující faktor představují litá jednadvacetipalcová kola s pětatřicetiprocentními pneumatikami – nejen sebemenší škrábanec, ale i každá zažraná nečistota bude majitele pravděpodobně hodně mrzet.

Když jsem předloni zkoušel Maserati Ghibli S Q4, nemohl jsem přehlédnout prvky známé z jiných modelů koncernu FCA, v Levante ale nic až tak nebilo do očí. Kokpit není v příčném směru tak široký, jak jsem si původně představoval, avšak jediné, co v autě s motorem o výkonu až 430 koní nechcete, je „lítat“ v zatáčkách ze strany na stranu. Posádku hýčká jemná kůže, Alcantara a kvalitní dekory, vše je hezky na dosah rukou a máte pocit nebývalé robustnosti. V autě se mi bohužel nepodařilo „rozjet“ infotainment, předpokládám však, že bude podobný tomu v Ghibli.

Nejrozporuplnější pocity původně způsobovaly tvary zádi, pokud ale chcete vyrobit auto s dostatečným prostorem pro čtyři dospělé cestující a pořádnou bagáž k tomu, vyjde vám buď „krabice“ nebo těžkopádnější proporce jako u Levante. Stačilo se nicméně posadit dozadu a hled začalo všechno dávat smysl. Před koleny jsem měl tolik prostoru, že bych jej mohl prodávat, o rezervě nad hlavou ani nemluvím. Navíc nesedíte na prosté „lavici“ ale v luxusním křesle s polohovatelným opěradlem, a sice kratším, avšak dostatečně vysoko ukotveném sedáku. Přečkat zde dlouhé přejezdy by patrně nebyl problém, nakonec bych se ale stejně instinktivně „tlačil“ dopředu. Je to přece Maserati a to si musí každý řídit sám!

Maserati při příležitosti představení vozu zveřejnilo základní cenu, která po přepočtení ze švýcarských franků dělá necelých 1,9 milionu korun. V nabídce se zatím objeví dva benzinové šestiválce biturbo o výkonech 350 a 430 koní (Levante S) a třílitrový turbodiesel VM Motori o výkonu 275 koní. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a přenášení sílu na vozovku prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol Q4. Systém stop-start nám u takového automobilu přijde zbytečný a možná i neadekvátní, založil se však na tom, že Levante S kombinovaně spotřebuje pouze 10,9 l/100 km. Dieselová verze urazí stejnou vzdálenost za 7,2 l/100 km.

„V tuto chvíli již evidujeme desítky objednávek na tento převratný model. Zdá se, že nové SUV oslovilo český trh nevídaným způsobem. Doufáme, že budeme moci uspokojit všechny zákazníky. V tomto případě totiž opravdu platí, kdo dřív přijde, ten se může spolehnout na dodání vozu ještě v letošním roce,“ řekl ředitel marketingu Scuderia Praha, David Kopal.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin přiletěl do Slovinska, testuje jednotu EU Putin přiletěl do Slovinska, testuje jednotu EU

Ruský prezident Vladimir Putin přiletěl do Slovinska a…

Venezuela se dál propadá, zavádí nucené práce Venezuela se dál propadá, zavádí nucené práce

Venezuelský prezident Nicolás Maduro podepsal dekret,…

Rozpočet v červenci skončí v rekordním přebytku až 75 miliard Rozpočet v červenci skončí v rekordním přebytku až 75 miliard

Ke konci července bude státní rozpočet v přebytku 73 až…

 
 












Blesk.cz

Čůrám do plenek a cucám dudlíky, libuje si 21letá dívka

Čůrám do plenek a cucám dudlíky, libuje si 21letá dívka

Je jí už 21 let, ale s nadšením se chová, jako by jí byly roky teprve dva. Jess z Lakelandu na Floridě se ráda…

V Belgii obvinili muže z přípravy teroristického útoku. Jeho bratr vyvázl

V Belgii obvinili muže z přípravy teroristického…

Belgie obvinila jednoho ze zadržených bratrů z přípravy teroristického útoku. Neměl prý spojitost s bruselskými…

 

iSport.cz

Gól jako na Villarrealu? Bičík brankáře Slovácka litoval, přiznal Dočkal

Gól jako na Villarrealu? Bičík brankáře Slovácka…

Doslova nakopl Spartu za vítězstvím. Sparťanský záložník Bořek Dočkal se dvěma góly během deseti minut výrazně…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Slovácko 3:2. Hosté hrozili favoritovi až do konce

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Slovácko 3:2. Hosté hrozili…

Výhra, ale pořádná fuška. Fotbalisté Sparty v 1. kole ePojisteni.cz ligy porazili na domácím hřišti Slovácko…

 

Reflex.cz

Ruská tajná služba prý odhalila rozsáhlou kyberšpionáž

Ruská tajná služba prý odhalila rozsáhlou kyberšpionáž

Ruská tajná služba FSB dnes oznámila, že objevila rozsáhlý případ kybernetické špionáže. Hackerský útok podle ní…

Tak zas budu volit ODS. Kvůli uprchlíkům

Tak zas budu volit ODS. Kvůli uprchlíkům

Dlouho čekám, až nějaký nezkompromitovaný politický subjekt zvedne rukavici migrační vlny přijatelným způsobem.…