Mazda 3: Trojka z Japonska je tu potřetí! Mají se Golf i ostatní bát?

 

Mazda odhalila oficiálně podobu nového želízka v ohni pro nabitou nižší střední třídu. Konkurence se může začít třást!

Třetí generace Mazdy 3 reprezentuje designérský styl Kodo. Stejně jako větší řada 6 a SUV CX-5 tedy dostala mohutnou masku chladiče i blatníky s výraznými prolisy. Hatchback pochopitelně používá úsporné motory a odlehčenou platformu Skyactiv. Oproti předchůdci zhubl v průměru 60 kg, ale také decentně vyrostl. Nyní měří 4465 mm, do šířky má 1795 mm a na výšku ční 1450 mm. Je tedy o 5 mm delší, 40 mm širší a o 20 mm nižší. Rozvor náprav se natáhl o 60 mm na 2700 mm, což už je na samé hranici segmentu. Návrháři slibují prostornější a pohodlnější kabinu, zavazadelník pětidveřového vozu se zvětšil o 10 l na nynějších 350 litrů.

Pod kapotou se nacházejí čtyři motory, benzinové patří do rodiny Skyactiv-G a mají kompresní poměr 14:1. Zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l nabízí 74 kW (100 k)/6000 min-1 a 151 N.m/4000 min-1. Se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou dokáže zrychlit z klidu na 100 km za 10,8 s s a jede 182 km/h. Dvoulitr se bude prodávat ve dvou výkonových variantách. Slabší má 89 kW (120 k), které poskytuje v 6000 otáčkách a dopředu přenáší až 210 N.m/4000 min-1. Akcelerace z nuly na stovku jí trvá 8,9 s a na dálnici vydrží až do 195 km/h. Výkonnější verze disponuje naprosto stejnými hodnotami newtonmetrů, ale vyššími 121 kW (164 k) při totožných otáčkách jako v obou předchozích případech. Ve zrychlení na stokilometrovou hranici je o dalších 0,7 s úspěšnější a o 9 km/h překoná i dvoustovku.

Co se dieselu týče, spoléhají se u Mazdy na velký čtyřválec s objemem 2,2 l a výkonem 110 kW (150 k), kterého agregát dosahuje v 450 min-1. Točivý moment 380 N.m je k dispozici už v 1800 otáčkách. Není divu, že naftová verze v akceleraci ještě o desetinku předčí výkonnější benzinový dvoulitr (8,1 s) a dosahuje totožné největší rychlosti. Jen údaje o spotřebě si výrobce zatím nechal pro sebe. Standardem je šestistupňový manuál odvozený z MX-5, pro slabší dvoulitr a turbodiesel je k dispozici i automat se stejným počtem stupňů. Nechybí start-stop (Mazda mu říká i-stop), který je součástí vybraných modelů. Jen některé dostanou navíc systém regenerace brzdné energie i-Eloop.

Na karoserii bylo použito větší množství vysokopevnostní oceli, je lehčí, ale údajně o 30 % tužší. Aerodynamice pomáhá aktivní vzduchová klapka, která uzavře přední mřížku, když motor nevyžaduje chlazení zvenčí. Součinitel odporu vzduchu je 0,275. Zlepšeno bylo odhlučnění, v kabině se používají lehké izolační materiály. Ztišeny jsou i motory a výfuk a odpružení by mělo být měkčí. Vylepšení se dotklo rovněž geometrie a tlumičů, takže se zhoršení jízdních vlastností obávat nemusíme. Vylepšeny byly také brzdy a posilovač řízení. A-sloupky jsou posunuty o 100 mm vzad, aby řidič lépe viděl ven. Ten má níže namontovaný volant, ale sedačka zase poskytuje více možností seřízení. V příplatcích najdeme například head-up displej. Na středové konzole může být nainstalován sedmipalcová dotyková obrazovka, lze také použít otočný ovladač. Propojení se smartphonem je samozřejmostí.

Jak si třetí pokolení Mazdy 3 povede v evropské nižší střední třídě a kolik urve z koláče zhruba 3 milionů nových aut, na to si budeme muset ještě počkat. Začne se prodávat na podzim, ceny zatím zůstávají tajemstvím. C-segment mimochodem tvoří asi čtvrtinu trhu na starém kontinentu. O významu představovaného nováčka pro automobilku samotnou tedy nemusíme nijak pochybovat.

JAKE.AUTO.CZ: Mazda 3 třetí generace (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 3: Trojka z Japonska je tu potřetí!…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…