Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda posiluje výrobu motorů Skyactiv

Jan Mička
Diskuze (25)
Vysoká poptávka po motorech Skyactiv donutila Mazdu zvýšit jejich produkci. V příštím roce jich chce vyrobit jeden milion.

Mazda v příštích dvou letech počítá s navýšením výroby o 25%. Továrna v Hirošimě proto již příští rok vychrlí jeden milion zážehových a naftových jednotek Skyactiv, aby pokryla jejich vysokou poptávku.

Nová montážní linka v Hirošimě, do které Mazda investuje miliony dolarů, však nebude vyhrazena pouze pro nové agregáty. Souběžně s nimi poběží výroba i starších agregátů MZR, které mají v japonských vozech stále své místo.

Japonsko však není jediným místem, kde Mazda vyrábí své pokrokové motory. V červnu letošního roku se rozběhla jejich produkce v čínské továrně Changan Ford Mazda, příští rok se budou vyrábět také v Mexiku. Tato opatření souvisí s plánem automobilky na posílení globálního prodeje. Již v roce 2016 by mělo montážní linky Mazdy opustit přibližně 1,7 milionů nových automobilů.

Jan Mička
Diskuze (25)
29. 8. 2013 11:00
Re: MAZDA...
A proto plánuje další generaci... Bez prodejů v Číně by to mohly být zisky nezajímavé, nebo by i mohli mít problém získat zpět investované peníze (což je dobře možné, vzhledem k tomu, kam mířili - šetřením by se tam nedostali), ale aby nedokázali pokrýt náklady na výrobu? Například Audi uvádělo, že musí prodat 10 tisíc A8 ročně, aby to pro ně bylo zajímavé. Minulý rok vyrobili 10.190 Phaetonů (a zhruba 70% skončilo v Číně, zbytek v Evropě). VW není Audi, ale tohle nevypadá tak špatně. V Evropě se prodává podobně jako Jaguar XJ.

Dnes se do toho přimíchal marketing. VW si myslí, že Phaeton jim poslouží pro zvýšení, nebo udržení prestiže v USA. Přesněji řečeno, že podobné auto v nabídce je důležité. Je to zvláštní výrok, ale myslím asi měsíc starý. Uvidíme, co udělají s novou generací. Phaeton, jak je dnes, je dinosaur.
29. 8. 2013 08:52
Re: MAZDA...
ked bude CX-9 cela sky...tak urcite aj s patricnym motorom...lebo 2,0i ci 2,5i budu malo...ale zrovna CX-9 nie je asi to najdolezitejsie...
29. 8. 2013 03:35
Re: MAZDA...
Máš pravdu. U Fordu mám zažitější 3,5 litrovou verzi a tohle mi nějak uniklo.
29. 8. 2013 03:30
Re: MAZDA...
Myšlenka byla do budoucna - tedy jednou budou muset. Což nemusí být pravda, kdo ví, s čím počítají do budoucna. Ale něco silnějšího nejspíš potřebovat budou.
28. 8. 2013 21:19
Re: MAZDA...
Mně se Mazda už dávno zalíbila právě kvůli Wankelům, a nejsem si jistý, zda bych si ji tentokrát koupil, kdybych nebyl ovlivněný i její slavnou historií s Wankely. Možná ano, protože nový vůz se opravdu povedl, ale vím, že celkový přístup automobilky si mne získal dříve, než jsem Skyactiv poznal na vlastní kůži. Nemám prostě rád uniformitu, hraní na jistotu, nudu, kopírování ostatních, downsizing apod. Být sám sebou, resp. takovým nenápadným, ale jiným, v pozadí, tuto mou představu Mazda splňuje prakticky dokonale. A jsem rád, že se jí daří, že nový marketing zabírá i na ty, co třeba Mazdu v minulosti moc rádi neměli.