Mazda MX-5 2,0i vs. Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon

Mazda MX-5 2,0i vs. Mazda 6 2,2 MZR-CD Wagon

 
 

Srovnali jsme dva modely od japonské Mazdy a zjistili přitom, že si nejsou vůbec podobné.

Poznámka redakce: Pokud jste na tento článek narazili náhodou nebo jste přišli z vyhledávače, mějte prosím na paměti, že původně vyšel v rámci tematické přílohy Apríl 2012 na Auto.cz a některé informace v něm obsažené proto platí pouze 1. dubna.

Když jsme hledali vhodného konkurenta do srovnávacího testu s dieselovou Mazdou 6 v kombíku, okamžitě nás napadla další Mazda: MX-5. Proč? Možná proto, že jsem s ní zrovna přijel do práce a zaparkoval vedle šestky, možná proto že si tyto vozy značně konkurují. Pravdu už se však nikdy nedozvíme.

Obě auta mají najeto přes 25 tisíc kilometrů a dá se tedy říci, že jsou už usazená. V lepší kondici je evidentně soukromý vůz, o který je pečováno s láskou. Ruční mytí, zimní spánek a neustálé kličkování mezi výmoly se prostě projevit musí.

Zatímco kombík posádku chrání poctivou plechovou střechou, v případě miaty už asi nezbyly finance a tak má posádka nad hlavou jen plátno. Vídám dokonce jiné majitele tohoto vozu, kterým střecha zcela zkolabovala (nebo ji odnesl vítr) a oni tak musejí snášet jízdu bez ochrany před agresivním povětřím. U auta co původně stálo přes 800 tisíc docela výrazná piha na kráse. U šestky zase poněkud lacině působí záslepka v nárazníku pro levou koncovku výfuku. To MX-5 má alespoň minimální akceptovatelný počet koncovek v civilizovaném světě, tedy dvě.

obrázek [600 x 336]

Jízda

U miaty není po vypnutí ESP problém vyvolat efektní přetáčivý smyk (a dá-li bůh, tak snad i drift), u větší šestky se to nikomu z redakce nepodařilo. Lukášovy podvody s ruční brzdou jsme rychle prokoukli a nezbývá tedy než konstatovat, že diesel v kombíku je tak slabý, že nedokáže poslat vůz bokem pouhým sešlápnutím plynu. V zatáčce mnohem lépe sedí MX-5 (byť má o palec menší ráfky než šestka), výhodou je i nižší citlivost na boční vítr.

Pochválit však musíme opravdu krásný zátah odspodu, takže není třeba neustále kvedlat řadičkou jako v MX-5. Její nesmyslně krátké převody kazí prožitek z jízdy, protože je třeba pořád šlapat na spojku a řadit a řadit a...řadit. Navíc pedály jsou tak blízko u sebe, že je někdy omylem možné sešlápnout špičkou brzdu a hranou chodidla ťuknout do plynu. Na co ti inženýři při návrhu myslí, copak je to k něčemu dobré? Ani u šestky to bohužel není o mnoho lepší.

Řízení je nadprůměrné u obou aut, u menší Mazdy je o něco citlivější, upovídanější a živější. To je dobré na kvalitní okresce, ale ve vyjetých kolejích nebo na výmolech musíte volant pevně držet, aby se vám auto nevymklo z rukou. Vodit dvěma prsty nejde bez problémů ani jedno z nich, což je samozřejmě chyba.

Na typických českých okreskách bude vždy rychlejší dieselová Mazda 6, a to díky většímu utlumení podvozku, již zmíněné nižší citlivosti řízení a většímu pocitu bezpečí při míjení stromů a billboardů v těsné blízkosti silnice. Jezdec v miatě totiž cítí každý hrbol na silnici a kombinace náklonnosti k autu i vlastnímu životu mu nedovoluje závodníka v dieselovém kombi stíhat. Pokročilé zvládnutí slalomu mezi kužely samozřejmě při kličkování mezi výmoly trochu pomáhá, kráterů je ale moc.

obrázek [300 x 155] Spotřeba paliva jde změřit jen u dieselového kombíku, tam při stovce motor spotřebuje 4,9 litru a při stotřicítce 6,5 l nafty. Druhá Mazda žere znatelně víc, byť je výrazně menší. Průměrně něco kolem devíti až deseti litrů Naturalu. Přesná čísla není možno sdělit, protože palubní počítač nebyl, zřejmě ve snaze uspořit hmotnost, do auta zabudován. Škoda, mít miata kvalitní, zemitý diesel, v našich očích by si výrazně polepšila. Snad alespoň půjde předělat na LPG.

ModelMazda 6 WagonMazda MX-5
První cena459.900,-549.900,-
(1,8i 88 kW)(1,8i 93 kW)
Základní cena testované verze702.900,-720.900,-
Zvolená výbavaGTARevolution
Airbagy čelní/boční/okenníSS
Asistent rozjezdu do kopceS-
El. ovládaná/vyhřívaná zrcátkaSS
El. sklopná zrcátkaS-
ESPSS
Klimatizace aut. dvouzónováS-
Čalounění kůže/látkaSS (kůže)
Kůží potažený volantSS
Litá kola, 17 palců-S
Litá kola, 18 palcůS-
Metalický lak15.100,-12.300,-
Multimédia - BluetoothS-
Multimédia - navigace--
Multimédia - prémiové audioSS
Parkovací senzory vpředu i vzaduS13.600,-
Přední mlhovkySS
Rádio CD/MP3SS
Sedla el. nastavitelná--
Střešní okno--
Střešní ližinyS-
Systém sledování mrtvého úhluS-
TempomatS-
Vyhřívaná přední sedadlaSS
Xenonové světlomety s natáčenímS-
Záruka3 roky3 roky
Cena při uvedené výbavě717.000,-746.800,-

Interiér

Při nákupu rodinného vozu není dobré slepě věřit kamarádům, kteří plácnou první co je napadne. Zadní sedadla v MX-5 mi nevyhovují ani svými rozměry, ani počtem. Já osobně s tím nemám problém, ale ostatní, když máme jet v pěti, neustále brblají. Zato v Mazdě 6 je místa dostatek, navíc zavazadelník o základním objemu 510 litrů má pravidelný tvar. Vzal jsem do ruky metr a získal následující čísla: délka u dna je 1.100 mm, výška pod roletou 500 mm, nakládací hrana se nachází ve výšce 610 mm a šířka mezi podběhy 1.030 mm.

Solidní čísla, co na to konkurent? Když jsem otevřel zadní odkládací schránku na rukavice, které se u MX-5 poněkud nemístně říká kufr, vykouklo na mě ubohých 150 litrů a metr letěl zpátky do batohu. Ne, tohle opravdu nemá smysl. Game, set and match pro šestku. Aby toho nebylo málo, u miaty nejdou zadní sedadla sklápět.

obrázek [600 x 279]

A to ještě není všechno – doslova horor bylo připevnění střešního boxu na střechu. Celá operace je tak pracná, že prakticky nemáte šanci vidět MX-5 s boxem nebo jízdními koly na střeše. Nebýt to auto moje, tak ho snad shodím ze skály. Vysoké ližiny u Mazdy 6 upevnění zahrádky zpříjemňovaly, vyšší stavba auta (oproti MX-5) je však na škodu.

Na přední sedadla se do menšího z obou vozů nastupuje (zvláště vysokým lidem) velmi obtížně, až mě napadá hláška z Vrchní, prchni!: „Jako za kulomet, paní, přikrčit a mírně zaklonit“. A co teprve vystupování, to chce skoro horolezeckou výbavičku. Mazda 6 je v tomto ohledu ke starším či méně pohyblivým lidem mnohem vlídnější, což mimo jiné majiteli při pravidelném jezdění ušetří výdaje za kloubní výživu. Výhled vpřed i vzad je dobrý, absence zadního stěrače u MX-5 (bohužel není ani za příplatek) zas tolik nevadí. Kladem miaty je malá vnitřní šířka, která dovoluje nejen intimnější sblížení s osobou na vedlejším sedadle (ano, to je výhoda pouze někdy), ale hlavně je možno bez problémů používat i držák na nápoj ve dveřích spolujezdce.

Závěr

Škoda, že Mazda nespojila výhody obou vozů do jednoho. Jen si to představte – malá, agilní MX-5 s poctivým dieselem pod kapotou a velkým zavazadelníkem by byla opravdovou trefou do prázdného místa na trhu. To by se to, třeba v první dubnový den, panečku jezdilo!

Mazda 6 Wagon 2,2 MZR-CD (120 kW)

Plusy

  • Jízdní pohodlí
  • Velký, variabilní a snadno přístupný zavazadelník
  • Systém monitorování mrtvého úhlu RVM
  • Příznivá cena

Minusy

  • Pevně dané kombinace motor/výbava
  • Zadní řada sedadel bez odkládacích prostorů
  • Tvrdý chod motoru
  • V porovnání s MX-5 horší jízdní vlastnosti

Mazda MX-5 2,0i (118 kW)

Plusy

  • Výborné jízdní vlastnosti, agilita
  • Snadné parkování díky rozměrům
  • Pružný motor
  • Výborné řazení

Minusy

  • Odhlučnění interiéru
  • Chybí ukazatel spotřeby
  • Absence pokročilé výbavy (ani za příplatek)
  • Zavazadlový prostor
Spolupracujeme s TipCars.com
Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich mají i nadále komunisté Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich mají i nadále komunisté

Jednání předsedů hnutí ANO Andreje Babiše a sociálních…

Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů

Počet zahraničních turistů, kteří loni přespali v českých…

Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků

Čistý zisk ruského plynárenského gigantu Gazprom loni…

 
Technické údaje
Motor Mazda MX-5 (NC)Mazda 6 2,2 MZR-CD W
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19992183
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 6700120 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 188 / 5000360 / 1800 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.99.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.5 / 8.26.9 / 4.5 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 150 / -510 / 1702
Objem nádrže (l):5064
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1130 / 2001575 / 570
Rozměr pneu:205/45 R17225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39904785
b) šířka (mm): 17201795
c) výška (mm): 12451490
d) rozvor (mm): 23302725
e) rozchod vpředu (mm): 14901500
f) rozchod vzadu (mm): 14951550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1040820 / 1080
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9201030
k) šířka vpředu (mm): 14001490
délka sedáku vpředu (mm): 500500
výška opěradla vpředu (mm): 640600
místo vzadu pod předním sedadlem: NeAno
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

BMW iX3 oficiálně. Elektrické SUV zpředu opravdu vypadá jako Kia BMW iX3 oficiálně. Elektrické SUV zpředu opravdu vypadá jako Kia

Po úniku prvních snímků představilo BMW v Pekingu nový…

 



1500koňová Mazda MX-5 driftuje na okruhu (video) 1500koňová Mazda MX-5 driftuje na okruhu (video)

Monstrum Radbull je Mazda MX-5 NC s čtyřrotorovým…

Drift Challenge: Češi proti Slovákům k oslavě čtvrtstoletí Mazdy MX-5 (+video) Drift Challenge: Češi proti Slovákům k oslavě čtvrtstoletí Mazdy MX-5 (+video)

Mazda slaví 25 let nejprodávanějšího roadsteru světa,…

 



 
Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Včera

Hlavní prim na letošním autosalonu v Pekingu hrají SUV. Najdeme mezi nimi díla čínského majitele Volva, BMW i Škodovky.




Blesk.cz

Vrahy Honzy (†19) vodili na provaze: Ukázali, jak mladíka umučili

Vrahy Honzy (†19) vodili na provaze: Ukázali, jak…

Tohle byla vskutku děsivá podívaná. Po lesíku nedaleko Bítozevsi se procházejí dva mladíci (18 a 19) obvinění z…

Tipy na víkend: Voňavá Olomouc, ohnivé čarodějnice, pražský majáles i veteráni

Tipy na víkend: Voňavá Olomouc, ohnivé čarodějnice,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Překvapení, možná zázrak, hlásí Češi po skalpu Kanady. Už myslí na zlato

Překvapení, možná zázrak, hlásí Češi po skalpu…

Obrovské překvapení přichystala česká hokejová osmnáctka sobě i fanouškům. Ve čtvrtečním čtvrtfinále mistrovství…

 

Reflex.cz

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. 12. 1892 –…

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Geheime Staatspolizei (tajná státní policie) neboli zkráceně gestapo patřilo mezi nejobávanější represivní…