Mazda v Tokiu: vodopád novinek
Mazdě se daří, což se mimo jiné projevuje množstvím studií a nových modelů, které japonský výrobce v poslední době představil. Po dynamickém třídveřovém hatchbacku Sassou, jenž dráždil fantazii návštěvníků frankfurtské autoshow, si Mazda připravila na domácí tokijskou autoshow studii sporťáku Senku. Ale nejen to. Mazda představí také nový model MPV, jež po vstupu na japonský trh zamíří také do Evropy.
Mazda Senku volně navazuje na koncept čtyřmístného sporťáku RX-8 poháněného rotačním motorem Renesis, se kterým Mazda slaví úspěchy napříč všemi kontinenty. Mazda Senku následuje RX-8 dlouhým rozvorem a minimálními předními i zadními převisy, ale také čtyřmístným itneriérem, byť výrobce přiznává, že přednost (zcela logicky) dostali přední pasažéři.
Na rozdíl od RX-8 však konstruktéři nezvolili proti sobě se otevírající dveře, ale jednodílné elektricky posuvné dveře. Také pod kapotou byste hledali rotační motor marně. Ne proto, že by Mazda na svůj Renesis zanevřela, ale tentokrát zvolila umístnění mezi nápravami. Tam navíc, v duchu tradice posledních měsíců, nenechala jednotku o samotě, ale přidala i elektromotor.
Blíže nespecifikovaný výkon a točivý moment proudí na kola přední i zadní nápravy v poměru 50:50. Další podrobnosti slibuje Mazda sdělit 19. října na autoshow v Tokiu. Podrobnější informace budou v tento den k dispozici také o nové generaci velkého MPV s prozaickým názvem MPV. Mazda slibuje prostorný, komfortní, praktický, ale také hezký a moderní velkoprostorový automobil.
V záplavě předpremiérových superlativů vystupuje informace o turbodieselu 2.3 litru s plochou křivkou točivého momentu a odezvou srovnatelnou s šestiválcem o objemu 3.5 až 4.0 litru, ale přitom nízkou spotřebou. Mazda dále slibuje například systém zajišťující rychlejší a klidnější startování, vylepšený stabilizační systém a další.