Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P1 GTR: Závodní škola začíná v Katalánsku

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
McLaren už loni v červnu při odhalení první skici tisícikoňového P1 GTR tvrdil, že pro majitele chystá okruhový program. Nyní odhalil podrobnosti ohledně závodní školy.

„GTR Driver Programme“ byl zahájen na Katalánském okruhu v Barceloně, se svými novými hračkami se zde naučí jezdit zatím sedmička šťastlivců, P1 GTR nemá silniční homologaci. Je poháněn klasickým vidlicovým osmiválcem 3,8 l se dvěma turby z vývoje McLarenu. Ten sám o sobě dává 589 kW, dalších 147 přidává elektromotor. To máme dohromady 736 kW, tedy krásných kulatých tisíc koní. Nic výkonnějšího na bází sériové produkce ještě ve Wokingu dosud nevzniklo. Finální verzi představil McLaren letos v Ženevě ve žluto-zelených barvách legendárního F1 GTR čísla šasi 06R. To sice není vítězné auto z Le Mans 1995, ale Andy Wallace a Derek a Justin Bellové s ním tenkrát dojeli na stupních vítězů, třetí.

Soukromí piloti se musejí se svými novými hybridními bestiemi naučit jezdit, ale nejen to. Nejdřív by měli být vůbec připraveni do nich usednout, což znamená psychickou i fyzickou přípravu a trénink na závodním simulátoru. McLaren samozřejmě nemá dva takové, takže si již dříve během tří dnů vyzkoušeli sedačku propocenou Jensonem Buttonem a Fernandem Alonsem...

Pak už nezbývá jen naučit se využít veškerý potenciál vozu a pochopitelně dbát ohledy i na bezpečnost. Neumět ovládat svůj hypersport je přece frustrující, no ne? Už mají za sebou i individuální trénink „Každý pilot se dostal velmi blízko těm výkonům, kterých dosáhl na simulátoru,“ řekl ten nejpovolanější, dlouholetý hlavní zkušební pilot McLarenu Chris Goodwin. „To zdůrazňuje, jak realistický náš systém je. Zakázkový charakter programu zajistí, aby se zapojil každý řidič a byl vyškolen na svých jednotlivých úrovních.“

„Žádní dva jezdci nejsou stejní a program je unikátní pro každého a šitý na míru, tým profesionálních trenérů, inženýrů a techniků spolupracuje s jezdci stejně úzce, jako je tomu při skutečných závodech v elitních stájích,“ řekl Paul Mackenzie, šéf divize McLaren Special Operations. „To znamená, že program je upraven tak, aby ze sebe každý pilot i každé auto dostali to nejlepší.“

Jedním z mentorů je i Bruno Senna. Ten zajel na Circuit de Catalunya referenční rychlé kolo, kterému se ostatní snaží přiblížit... „První víkend dá jezdcům poprvé ochutnat, co McLaren P1 GTR vlastně doopravdy dokáže. Každého dostane!“ řekl dále Goodwin a neskromně dodal, že auto oné vybrané sedmičce způsobí závislost na celém zbytku kalendáře.

Jezdecký program totiž čítá ještě další podniky: Sepang v Malajsii, texaský Austin (Circuit of the Americas), britský Silverstone, italskou Monzu, rakouský Red Bull Ring, belgický okruh Spa-Francorchamps, bahrajnský Sakhir a Yas Marina v Abú Zabí. Nakonec byl rozšířen na devět zastavení po Asii, Severní Americe, Evropě a Blízkém východě. K dispozici jsou pochopitelně i tovární mechanici. Další majitelé GTR mají rovněž šanci se přidat, protože trénink dostali v ceně nových vozů.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - TeeJay
25. 10. 2015 17:05
P1 GTR
Luxusní fotka, už je v archivu. :yes: