Klasický Mercedes-Benz 300 SL, ale s moderní technikou od AMG. Je to zločin?
Kupé s křídlovými dveřmi Mercedes-Benz 300 SL je jako zakladatel slavné linie sportovních a luxusních modelů SL díky svému designu a výkonům, které z něj dělají jeden z nejlepších superautomobilů své doby, oblíbencem sběratelů.
Ti, kteří jej ještě nemají, se často předhánějí v přihazování na vozy prodávané v aukcích, zatímco šťastní majitelé jej většinou střeží ve svých sbírkách a odvážnější z nich jej občas vyvezou na přehlídku automobilové elegance nebo se odváží na podnik, jakým jsou například Mille Miglia.
Občas se objeví i výjimky, které promění svůj 300 SL v umělecké dílo, dragster nebo si jej nechají zmodernizovat. Dvorní úpravce automobilky Mercedes-Benz pod svou značkou AMG poprvé upravoval 300 SL v druhé polovině sedmdesátých letech. Tehdy byla použita technika z modelu 450 SE a karoserie nesla jasně červený lak.
Zhruba o dvacet let později byla u AMG zahájena modernizace dalších 300 SL z padesátých let dvacátého století a to osmi kupé a tří roadsterů, za níž údajně stojí brunejský sultán. Devět z celkem jedenácti vozů mělo být u AMG přestavěno v letech 1996 až 2009.
Na jaře roku 2014 bylo jedno z těchto modernizovaných kupé Mercedes-Benz 300 SL zařazeno do aukce společnosti RM Auctions v Monaku a nyní míří jeden z jeho sourozenců do aukce, kterou bude společnost BH Auction pořádat 11. ledna letošního roku v rámci autosalonu v Tokiu.
Tento konkrétní exemplář, který byl dokončen v roce 2000 a rovnou dodán do Japonska, má být jedním z výše zmíněných jedenácti vozů a jedním ze dvou s pravostranným řízením, což z něj činí ještě výjimečnějšího zástupce svého druhu.
V přídi stříbrného kupé s křídlovými dveřmi je namísto původního třílitrového řadového šestiválce uložen vidlicový osmiválec Mercedes-Benz M119 o objemu 6,0 litru, který má disponovat výkonem kolem 280 kW (381 k) a točivým momentem 580 N.m.
Výrazně větší a výkonnější pohonná jednotka je zde spojena se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Ve výbavě vozu pak nechybí posilovač řízení a výkonnější brzdový systém. Úpravám se nevyhnul ani podvozek a původní zadní nápravu nahradila zcela nová od AMG spolu s novými pružinami a stavitelnými tlumiči.
Exteriér na modernizovanou techniku odkazuje prakticky jen litými koly a většími vnějšími zpětnými zrcátky. V interiéru jsou úpravy přeci jen o něco výraznější. Původní sedadla nahradila nová s opěrkami hlav, kterým dělá společnost nový čtyřramenný volant a středová konzole, spojující palubní desku s tunelem mezi sedadly. Výbava se rozšířila o prémiový audiosystém Sony s CD přehrávačem a nechybí čalounění kůží a Alcantarou.
Tento Mercedes-Benz 300 SL od dokončení jeho proměny a dodání do Japonska v roce 2000 vlastnil jediný majitel, který pouze nechal vyměnit sedadla, ale ta původní namontována u AMG zachoval a budou spolu s kompletní dokumentací dodána k vozu. Společnost BH Auction očekává, že vůz bude vydražen za částku 135.000.000 až 160.000.000 japonských jenů (zhruba 28.350.000 až 33.600.000 Kč).