Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je libo náhradní díly na legendární 300 SL Gullwing? Mercedes vám vyrobí nové!

David Bureš
Diskuze (0)
Automobilka u nově vyráběných dílů slibuje vysokou tovární kvalitu. K dispozici jsou klíčové panely karoserie.

Historické modely se pro automobilové výrobce stávají stále důležitější součástí jejich služeb. Nejen Lamborghini tak nabízí tovární renovaci svých někdejších aut, Porsche zase od nedávna nabízí dříve nedostatkové díly na své starší vozy vyrobené v 3D tiskárně. A Mercedes-Benz se nyní rozhodl opět vyrábět vybrané komponenty na svůj legendární model 300 SL Gullwing.

K dispozici jsou tak nově klíčové komponenty karoserie, jako jsou přední a zadní panely, středová zadní část nebo podlaha zadní části, které mají vlastní číslo dílu a lze je tak objednat prostřednictvím jakéhokoliv obchodního partnera značky. V závislosti na dílu se jejich cena pohybuje od 2.975 eur do 14.875 eur, což je v přepočtu nemalých 76.100 do 380.500 korun.

Automobilka každopádně slibuje vysokou kvalitu splňující ty nejpřísnější požadavky značky, a to přestože je Mercedes nevyrábí sám. O výrobu se totiž stará blíže nespecifikovaný certifikovaný partner.

Ten při výrobě využívá optimalizovaná 3D data z originálních karoserií vozu. Kovové součástky jsou vyráběny na speciálních strojích, načež jsou do výsledného tvaru ručně zpracovány pomocí speciálních dřevěných palic. Výsledkem kombinace moderních technologií a tradičního řemeslného zpracování je dle automobilky vysoká přesnost dílu, což minimalizuje potřebu další práce na vozidle.

Díly jsou navíc elektroforeticky lakované, což zajišťuje i nejvyšší vizuální standardy. Precizní 3D data přitom umožňují jednoznačně a rychle kontrolovat barvu, pomocí měření odchylek mezi požadovaným a skutečným stavem.

Vlastnictví Mercedesu vyhlášeného v roce 1999 jako sportovní automobil století je tak opět jednodušší (byť ne úplně levnější), což jeho majitelé jistě ocení. Připomeňme, že Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“ se vyráběl mezi lety 1954 a 1957, kdy vzniklo asi 1.400 jeho exemplářů. Kupé bylo stejně jako odvozený kabriolet (1.858 postavených exemplářů) poháněné řadovým třílitrovým šestiválcem.

Doporučujeme

David Bureš
Diskuze (0)