Mercedes-Benz C 350 Plug-in Hybrid: První info o hybridním céčku
Trojcípá hvězda odhalila nedávno plug-in hybrid v karoserii luxusní S-Klasse a oznámila, že vozů s elektromotory a bateriemi, které lze dobíjet z běžné elektrické zásuvky, se chystá vyrábět mnohem více. První avizovaný model v kabátku třídy C se právě představuje. Dostal značení C 350, ale tento objem vynásobený deseti jeho motor pochopitelně nemá.
Podrobné informace přinesl britský Auto Express, který měl to štěstí se seznámit s modrým prototypem. Pod kapotou tedy nenajdeme třílitrový vidlicový šestiválec, ale nakonec pouze menší dvoulitrový čtyřválec. Zážehový, pochopitelně, nejedná se zatím o diesel-hybrid, ty jsou ale také v plánu. Přeplňovaná pohonná jednotka poskytuje 155 kW, elektromotor jich přidává dalších 60. Přenos točivého momentu zajišťuje sedmistupňová samočinná převodovka. Čistě na elektřinu dokáže auto ujet 32 km, na kratší cesty po městě to bude stačit bez problémů. Normovaná spotřeba bude určitě menší než u většího S 500: jeho 2,8 l/100 km odpovídá vypouštěným emisím CO2 65 g/km. Elektronika je však u obou modelů shodná, stejně jako akumulátory. Kvůli redukci nákladů, samozřejmě. Twin-turbo V6 objemu 3,0 l zůstal vyhrazen pro S 500 Plug-in.
Zvenčí se hybridní céčko od svých konvenčních sourozenců se spalovacími motory bez přídavných elektrických jednotek nijak extrémně neliší. Prozradí ho jen dvířka pro nabíjecí konektor v zadním nárazníku. Nastavitelné klapky v přední masce objeví jen bystré oko. Zlepšují hlavně aerodynamiku a dají se zcela uzavřít, když není potřeba více chladit motorový prostor.
C 350 Plug-in Hybrid se u prodejců Mercedesu objeví začátkem příštího roku, bude totiž odhaleno až na konci toho letošního. V Paříži se jej tak s největší pravděpodobností nedočkáme, spíše se objeví až v Los Angeles. Vzhledem k přísným kalifornským emisním normám by to koneckonců bylo logické...
Podle Johannese Reifenratha, šéfa produktové strategie a plánování Daimleru, se stuttgartský výrobce díky diesel-hybridům dostane v oblasti vypouštěných emisích oxidu uhličitého v blízké budoucnosti pod hranici 50 g/km. Nejedná se však o již nedávno avizované modely, které se objeví do roku 2017. Ty dostanou výhradně zážehové motory.