Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 63 AMG oficiálně s výkonem až 375 kW

Ondřej Chamilla
Diskuze (32)
Mercedes-Benz v tichosti vypustil fotografie a specifikaci nového konkurenta pro Audi RS4 a BMW M3, model C 63 AMG. Vrcholná verze S pak má výkon až 510 koní, tedy 375 kW.

V prvé řadě očekávejte klasický ostrý Mercedes-Benz se svalnatým bodykitem. Nechybí výrazný přední nárazník, prahy, ani zadní difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Na víku zavazadlového prostoru je nově odtrhová hrana a v blatnících osmnáctipalcová kovaná kola, takže tohle auto si s běžným Céčkem jen tak nespletete.

Důraz na sportovnost se pak projevil rovněž v kabině, kde najdete anatomická sedadla s alcantarovo-koženým čalouněním, volant se zploštěním na spodku a údajně nerezové pedály. Samozřejmostí je mnoho znáčků AMG a také řazení tlačítky pod volantem.

Pokud se však ptáte, co je pod kapotou, pak není žádným tajemstvím, že C 63 AMG pohání dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 350 kW (475 koní) a točivém momentu celých 650 N.m. Motor je spojen opět spojen s tradičním sedmistupňovým automatem AMG Speedshift. To vše znamená, že tento sedan je schopen vystřelit z nuly na sto kilometrů v hodině za 4,2 sekundy a s přehledem atakuje elektronicky omezenou maximální rychlost 250 km/h. V nabídce však nebude chybět ani posílená verze S, který se chlubí hodnotami 375 kW (510 koní) a 700 N.m. Tyto parametry zkrátí zrychlení na stovku o 0,1 sekund ve srovnání se standardním modelem, maximálka zůstane stejná.

Běžné C 63 AMG má v základu adaptivní tlumiče AMG Ride Control se třemi úrovněmi nastavení, nechybí ani ventilované kotouče v rozměru 360 mm vepředu, respektive 330 mm vzadu. Verze AMG S poznáte podle černých doplňků karoserie a kompozitových brzd, stejně jako lehkých devatenáctipalcových kol. Vrcholná verze má rovněž dynamické uložení motoru, samosvorný diferenciál a upravené nápravy. Navíc se zdá, že by C 63 AMG mohlo být výrazně lehčí než konkurence, můžeme tedy očekávat zajímavý řidičský nástroj.

Ondřej Chamilla
Diskuze (32)
Avatar - Dinar
26. 9. 2014 07:57
Re: 8-Zylinder gut
V evo nic takového nečtu, naopak, pokud jako nejbližší rivaly uvedou caymana a ftypa, přijde mi to docela signifikantní.
A autocar, spec. Sutclife, tam musí být bmw vždy "disappointment", a to ti ještě uniklo jeho srovnání M3 s dýzlovou Alpinou, kde vyhrála Alpina. >:D

A jak jsem psal, minulá C63 byla M3ce nejblíž, problém je, že vývoj jde, díky bohu, zpět od hotrodů ke sportovně pojatým autům. Podle mě to ale MB s novým CAMG nepobral a předvede znova hotrod. Možná se ti taková auta líbí víc, nic proti, mě je ale (a podotýkám že v této kategorii, tj. sporťáky na základě konfekčních modelů střední třídy) milejší ta cesta k nižší váze a menším motorům. O tom, kdo byl tím správným trendsetterem, si můžem říct třeba za rok za dva.
25. 9. 2014 14:54
Re: 8-Zylinder gut
Z tvého příspěvku spíše kouká obrana oblíbené značky, než racionální argumenty. Auto s osmiválcem nemůže být dobré sportovní auto?
Pár testů prošlo a zdá se, že nová M3 nestačí ani na staré C63
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Kolouš
25. 9. 2014 14:52
Re: ***
tak třeba moje postřehy z novýho Céčka jsou naprosto odlišný od Tvých. Ano, interiér, zpracování, výbava doposud v Céčku nevídaná (airmatic, head up atd) jsou fajn, ale řízení... ŘÍZENÍ !!!! oproti minulé generaci je někde jinde. 204-ka byla motokára. Co pod koly to ve volantu. Tahle generace je opravdu manažerský sedan (kombi). Volant se točí, kola taky, ale o tom co je pod nimi se lze jen domnívat...
Nříkám, že je to špatný auto. Jen v porovnání s předchozí generací se mi nejeví tak úžasné jak jsem čekal (a věř že v Céčku mam najeto docela dost)
Avatar - Dinar
25. 9. 2014 14:23
Re: 8-Zylinder gut
Každý, kdo se trochu orientuje, ví, jaký je modelový cyklus, a že např. aktuální RS4/5 jsou auta na konci svého životního cyklu, zato M3/4 je nová a CAMG novinka, je tedy logické, že aktuální srovnání si lze představit právě mezi těmito dvěma. Audi, podle informací, půjde s příští RS4 směrem podobným BMW, tj. šestiválec, celkově lehčí auto, a tedy že MB zůstává se svým pojetím CAMG jako na sílu orientované mašiny samo, což vidím jako chybu, která je bude stát pozice. Než o tom píšu, a na to tedy reaguj, jaryne. ;-)
Avatar - Dinar
25. 9. 2014 14:00
Re: 8-Zylinder gut
Píšu pořád to samé, v posledním příspěvku jsem to zdůraznil, použitá technika, výkony, projev. Pokud má tyhle atributy auto postavené na základě čehokoliv, je to v mých očích sporťák. Ani nejlepší nadupané SUV nemá jízdní projev sportovního auta, prostě sporťákem není. Děláš v tom zbytečně guláš.

K AMG, ano, projde pár testů a s ním "přijde klasické vystřízlivění z AMG a hodnocení ve stylu, nejde o sporťák ale spíše dálniční lokomotivu". To auto nebude mít projev sporťáku, je jedno jestli je stavěno na stejném základě (střední třída) jako M3. A ano, souhlasím, minulá CAMG byla M3ce nejblíž, dílem proto, že základní céčko bylo samo o sobě povedené auto (jezdilo lépe než E90), dílem proto, že s M3 E90/91 BMW nastoupilo do Audi, MB vlaku honby za výkonem a nacpalo do M3 nesmyslně osmiválec, což z něj udělalo horší auto než byla M3 E46. S novou M3/M4 jde bmw správnou cestou, šestiválec, celkově lehčí auto, jízdně srovnatelné s ryze sportovními auty, viz. má poznámka k 911. CAMG vzhledem k informacím, V8, váha 1,8tuny jede v tom zmíněném vlaku dál, a jediné co říkám je, že je to chyba, a prodejně to MB pocítí. Může být, že je to strategie, AMG GT jako čistý sporťák, CAMG pak na sport rezignuje, bude to "jen" výkonná mašina, tak jako tak, vzdaluje se tím od pojetí M3/M4.