Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

 
 

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v redakci, když přišla nabídka na test automobilu, který na našich silnicích hned tak nepotkáte. Ano, jde o Mercedes CLK s motorem 2,3 l a kompresorem. Vzhledem k tomu, že CLK jsme již v našem magazínu představili (), nebudu zde znovu popisovat jeho konstrukci a technické finesy, ale spíše dojmy z tohoto krasavce.

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v redakci, když přišla nabídka na test automobilu, který na našich silnicích hned tak nepotkáte. Ano, jde o Mercedes CLK s motorem 2,3 l a kompresorem. Vzhledem k tomu, že CLK jsme již v našem magazínu představili (), nebudu zde znovu popisovat jeho konstrukci a technické finesy, ale spíše dojmy z tohoto krasavce.

První co při nastupování do vozu zaujme je plně elektronický klíč, který postrádá kovovou část. Ta je nahrazena obyčejným plastem. Jakmile klíč zasunete do spínací skříňky, elektronika si předá kódy a pokud vše souhlasí ozve se klapnutí, které uvolní volant a pootočením normálně nastartujeme. Tímto povelem dojde ke spuštění čtyřválcového motoru s čtyřventilovou technikou, navíc podporovaného kompresorem. (Rozdíl mezi klasickým turbem a kompresorem je ten, že turbodmychadlo je poháněno výfukovými spalinami, kdežto kompresor je poháněn přímo řemenem od klikového hřídele.) Výkon díky kompresoru dosahuje 142 kW při 5300 otáčkách, zajímavá je také hodnota točivého momentu 280 N.m při 2500 otáčkách. Za jízdy je motor poměrně zřetelně slyšet, což u sportovního vozu tolik nevadí. Zrychlení především z nízkých otáček je opravdu výborné, a deklarované hodnoty zrychlení 0-100 km/h za 8,4s jsme bez větších problémů dosáhli. Náš vůz byl vybaven manuální pětistupňovou převodovkou s výborným odstupňováním a precizním chodem řadící páky. Řazení jednotlivých rychlostí šlo mimořádně lehce.

Podvozková část vychází z třídy C (stejný rozvor 2690 mm), ale samozřejmě prošla řadou úprav, které zajistily požadované sportovní vlastnosti. CLK bylo osazeno 16 ráfky z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 225/50 R16, které ve spojení z podvozkem dodávaly vozu prvotřídní jízdní vlastnosti.

Samostatnou zmínku zaslouží tzv. brzdový asistent - BAS (Brake Assist System). Jde o zcela nový systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu!

Výbava byla velmi slušná a obsahovala např. 2x přední airbagy, 2x boční airbagy (ve dveřích), ABS, vypínatelný protiprokluz, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, el. ovl. okna i zrcátka, poloautomatickou klimatizaci, 16 litá kola, mlhovky, posilovač řízení. Naopak překvapivě chybělo výškové seřizování volantu či sklopná zadní sedadla.

Interiér vozu měl neobvyklou zelenou barvu (viz foto), která však dobře ladila s barvou karoserie. Dýchá z něj na vás luxus pravého Mercedesu, všechny ovládací prvky jsou od pohledu stavěny na dlouhou životnost. Překvapivě dost místa je i na dvou zadních sedadlech (viz foto). V žádném případě nejde o nějaké nouzovky, jen je škoda, že u takto drahého vozu nejdou sklápět. Jen za příplatek. Zavazadlový prostor je poměrně prostorný (420 l) a dobře přístupný (viz foto).

Konstruktéři Mercedesu prokázali, že luxusní sportovní vozy vždy stavět uměli a řadou CLK ukázali, že to umí i dnes.

Spolupracujeme s TipCars.com

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 233
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 425
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4567
b) šířka (mm): 1722
c) výška (mm): 1345
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Video: Čelní nakladač rozmáčkl Mercedes CLK Video: Čelní nakladač rozmáčkl Mercedes CLK

Ukázky schopností vojenské či stavební techniky, kdy ten…

Mercedes-Benz CLK Cabrioet - Nebe nad hlavou Mercedes-Benz CLK Cabrioet - Nebe nad hlavou

Zřetelná tvář, dynamické linie, čtyři sedadla a nic více…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do Paříže chci něco zkusit

Štybar: Froome se dá porazit, ale lidi se báli. Do…

PŘÍMO Z FRANCIE | S respektem mluví český cyklista Zdeněk Štybar o současném vládci Tour de France i o jeho týmu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…