Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

 
 

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v redakci, když přišla nabídka na test automobilu, který na našich silnicích hned tak nepotkáte. Ano, jde o Mercedes CLK s motorem 2,3 l a kompresorem. Vzhledem k tomu, že CLK jsme již v našem magazínu představili (), nebudu zde znovu popisovat jeho konstrukci a technické finesy, ale spíše dojmy z tohoto krasavce.

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v redakci, když přišla nabídka na test automobilu, který na našich silnicích hned tak nepotkáte. Ano, jde o Mercedes CLK s motorem 2,3 l a kompresorem. Vzhledem k tomu, že CLK jsme již v našem magazínu představili (), nebudu zde znovu popisovat jeho konstrukci a technické finesy, ale spíše dojmy z tohoto krasavce.

První co při nastupování do vozu zaujme je plně elektronický klíč, který postrádá kovovou část. Ta je nahrazena obyčejným plastem. Jakmile klíč zasunete do spínací skříňky, elektronika si předá kódy a pokud vše souhlasí ozve se klapnutí, které uvolní volant a pootočením normálně nastartujeme. Tímto povelem dojde ke spuštění čtyřválcového motoru s čtyřventilovou technikou, navíc podporovaného kompresorem. (Rozdíl mezi klasickým turbem a kompresorem je ten, že turbodmychadlo je poháněno výfukovými spalinami, kdežto kompresor je poháněn přímo řemenem od klikového hřídele.) Výkon díky kompresoru dosahuje 142 kW při 5300 otáčkách, zajímavá je také hodnota točivého momentu 280 N.m při 2500 otáčkách. Za jízdy je motor poměrně zřetelně slyšet, což u sportovního vozu tolik nevadí. Zrychlení především z nízkých otáček je opravdu výborné, a deklarované hodnoty zrychlení 0-100 km/h za 8,4s jsme bez větších problémů dosáhli. Náš vůz byl vybaven manuální pětistupňovou převodovkou s výborným odstupňováním a precizním chodem řadící páky. Řazení jednotlivých rychlostí šlo mimořádně lehce.

Podvozková část vychází z třídy C (stejný rozvor 2690 mm), ale samozřejmě prošla řadou úprav, které zajistily požadované sportovní vlastnosti. CLK bylo osazeno 16 ráfky z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 225/50 R16, které ve spojení z podvozkem dodávaly vozu prvotřídní jízdní vlastnosti.

Samostatnou zmínku zaslouží tzv. brzdový asistent - BAS (Brake Assist System). Jde o zcela nový systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu!

Výbava byla velmi slušná a obsahovala např. 2x přední airbagy, 2x boční airbagy (ve dveřích), ABS, vypínatelný protiprokluz, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, el. ovl. okna i zrcátka, poloautomatickou klimatizaci, 16 litá kola, mlhovky, posilovač řízení. Naopak překvapivě chybělo výškové seřizování volantu či sklopná zadní sedadla.

Interiér vozu měl neobvyklou zelenou barvu (viz foto), která však dobře ladila s barvou karoserie. Dýchá z něj na vás luxus pravého Mercedesu, všechny ovládací prvky jsou od pohledu stavěny na dlouhou životnost. Překvapivě dost místa je i na dvou zadních sedadlech (viz foto). V žádném případě nejde o nějaké nouzovky, jen je škoda, že u takto drahého vozu nejdou sklápět. Jen za příplatek. Zavazadlový prostor je poměrně prostorný (420 l) a dobře přístupný (viz foto).

Konstruktéři Mercedesu prokázali, že luxusní sportovní vozy vždy stavět uměli a řadou CLK ukázali, že to umí i dnes.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 233
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 425
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4567
b) šířka (mm): 1722
c) výška (mm): 1345
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Video: Čelní nakladač rozmáčkl Mercedes CLK Video: Čelní nakladač rozmáčkl Mercedes CLK

Ukázky schopností vojenské či stavební techniky, kdy ten…

Mercedes-Benz CLK Cabrioet - Nebe nad hlavou Mercedes-Benz CLK Cabrioet - Nebe nad hlavou

Zřetelná tvář, dynamické linie, čtyři sedadla a nic více…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce se Svobodou a jeho ženou Vendulou

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce…

Oblíbená zpěvačka Leona Machálková slaví 50. narozeniny. Tato umělkyně měla život plný krásných, ale i těžkých…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…