Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

 
 

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v redakci, když přišla nabídka na test automobilu, který na našich silnicích hned tak nepotkáte. Ano, jde o Mercedes CLK s motorem 2,3 l a kompresorem. Vzhledem k tomu, že CLK jsme již v našem magazínu představili (), nebudu zde znovu popisovat jeho konstrukci a technické finesy, ale spíše dojmy z tohoto krasavce.

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v redakci, když přišla nabídka na test automobilu, který na našich silnicích hned tak nepotkáte. Ano, jde o Mercedes CLK s motorem 2,3 l a kompresorem. Vzhledem k tomu, že CLK jsme již v našem magazínu představili (), nebudu zde znovu popisovat jeho konstrukci a technické finesy, ale spíše dojmy z tohoto krasavce.

První co při nastupování do vozu zaujme je plně elektronický klíč, který postrádá kovovou část. Ta je nahrazena obyčejným plastem. Jakmile klíč zasunete do spínací skříňky, elektronika si předá kódy a pokud vše souhlasí ozve se klapnutí, které uvolní volant a pootočením normálně nastartujeme. Tímto povelem dojde ke spuštění čtyřválcového motoru s čtyřventilovou technikou, navíc podporovaného kompresorem. (Rozdíl mezi klasickým turbem a kompresorem je ten, že turbodmychadlo je poháněno výfukovými spalinami, kdežto kompresor je poháněn přímo řemenem od klikového hřídele.) Výkon díky kompresoru dosahuje 142 kW při 5300 otáčkách, zajímavá je také hodnota točivého momentu 280 N.m při 2500 otáčkách. Za jízdy je motor poměrně zřetelně slyšet, což u sportovního vozu tolik nevadí. Zrychlení především z nízkých otáček je opravdu výborné, a deklarované hodnoty zrychlení 0-100 km/h za 8,4s jsme bez větších problémů dosáhli. Náš vůz byl vybaven manuální pětistupňovou převodovkou s výborným odstupňováním a precizním chodem řadící páky. Řazení jednotlivých rychlostí šlo mimořádně lehce.

Podvozková část vychází z třídy C (stejný rozvor 2690 mm), ale samozřejmě prošla řadou úprav, které zajistily požadované sportovní vlastnosti. CLK bylo osazeno 16 ráfky z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 225/50 R16, které ve spojení z podvozkem dodávaly vozu prvotřídní jízdní vlastnosti.

Samostatnou zmínku zaslouží tzv. brzdový asistent - BAS (Brake Assist System). Jde o zcela nový systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu!

Výbava byla velmi slušná a obsahovala např. 2x přední airbagy, 2x boční airbagy (ve dveřích), ABS, vypínatelný protiprokluz, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, el. ovl. okna i zrcátka, poloautomatickou klimatizaci, 16 litá kola, mlhovky, posilovač řízení. Naopak překvapivě chybělo výškové seřizování volantu či sklopná zadní sedadla.

Interiér vozu měl neobvyklou zelenou barvu (viz foto), která však dobře ladila s barvou karoserie. Dýchá z něj na vás luxus pravého Mercedesu, všechny ovládací prvky jsou od pohledu stavěny na dlouhou životnost. Překvapivě dost místa je i na dvou zadních sedadlech (viz foto). V žádném případě nejde o nějaké nouzovky, jen je škoda, že u takto drahého vozu nejdou sklápět. Jen za příplatek. Zavazadlový prostor je poměrně prostorný (420 l) a dobře přístupný (viz foto).

Konstruktéři Mercedesu prokázali, že luxusní sportovní vozy vždy stavět uměli a řadou CLK ukázali, že to umí i dnes.

Spolupracujeme s TipCars.com

Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun

Společnost ŽPSV z Uherského Ostrohu na Uherskohradišťsku,…

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 233
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 425
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4567
b) šířka (mm): 1722
c) výška (mm): 1345
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Video: Čelní nakladač rozmáčkl Mercedes CLK Video: Čelní nakladač rozmáčkl Mercedes CLK

Ukázky schopností vojenské či stavební techniky, kdy ten…

Mercedes-Benz CLK Cabrioet - Nebe nad hlavou Mercedes-Benz CLK Cabrioet - Nebe nad hlavou

Zřetelná tvář, dynamické linie, čtyři sedadla a nic více…

 



 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli ležet v parku

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli…

Na Starém městě, konkrétně v pásu zeleně ulice Na Františku, byl v pátek ráno nalezen muž bez známek života. Jak…

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil Wabiho Daňka (†70) i kamaráda z mládí!

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil…

Ve čtvrtek v poledne proběhl pohřeb muzikanta Wabiho Daňka (†70). Jedním ze smutečních hostů byl také Zdeněk…

 

iSport.cz

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za deset miliard

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za…

Chystá se nová éra legendárních Galacticos? Real Madrid ztrácí ve španělské lize na vedoucí Bacelonu už deset…

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si to užívám

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si…

PŘÍMO Z NETANJI | Dal dvě nádherné branky, aspoň jedna se mu snad musí chytit jako gól kola. Josef Hušbauer…

 

Reflex.cz

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar na západním okraji pouště Taklamakan

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar…

Kašgar se pyšní mnoha „nej“. Stojí zde největší mešita v celé Číně i největší socha Mao Ce-tunga na světě.…