Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor

 
 
26.2. 1998

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v redakci, když přišla nabídka na test automobilu, který na našich silnicích hned tak nepotkáte. Ano, jde o Mercedes CLK s motorem 2,3 l a kompresorem. Vzhledem k tomu, že CLK jsme již v našem magazínu představili (), nebudu zde znovu popisovat jeho konstrukci a technické finesy, ale spíše dojmy z tohoto krasavce.

Konečně pořádné a neohleděné auto, řekli jsme si v redakci, když přišla nabídka na test automobilu, který na našich silnicích hned tak nepotkáte. Ano, jde o Mercedes CLK s motorem 2,3 l a kompresorem. Vzhledem k tomu, že CLK jsme již v našem magazínu představili (), nebudu zde znovu popisovat jeho konstrukci a technické finesy, ale spíše dojmy z tohoto krasavce.

První co při nastupování do vozu zaujme je plně elektronický klíč, který postrádá kovovou část. Ta je nahrazena obyčejným plastem. Jakmile klíč zasunete do spínací skříňky, elektronika si předá kódy a pokud vše souhlasí ozve se klapnutí, které uvolní volant a pootočením normálně nastartujeme. Tímto povelem dojde ke spuštění čtyřválcového motoru s čtyřventilovou technikou, navíc podporovaného kompresorem. (Rozdíl mezi klasickým turbem a kompresorem je ten, že turbodmychadlo je poháněno výfukovými spalinami, kdežto kompresor je poháněn přímo řemenem od klikového hřídele.) Výkon díky kompresoru dosahuje 142 kW při 5300 otáčkách, zajímavá je také hodnota točivého momentu 280 N.m při 2500 otáčkách. Za jízdy je motor poměrně zřetelně slyšet, což u sportovního vozu tolik nevadí. Zrychlení především z nízkých otáček je opravdu výborné, a deklarované hodnoty zrychlení 0-100 km/h za 8,4s jsme bez větších problémů dosáhli. Náš vůz byl vybaven manuální pětistupňovou převodovkou s výborným odstupňováním a precizním chodem řadící páky. Řazení jednotlivých rychlostí šlo mimořádně lehce.

Podvozková část vychází z třídy C (stejný rozvor 2690 mm), ale samozřejmě prošla řadou úprav, které zajistily požadované sportovní vlastnosti. CLK bylo osazeno 16 ráfky z lehkých slitin a pneumatikami o rozměru 225/50 R16, které ve spojení z podvozkem dodávaly vozu prvotřídní jízdní vlastnosti.

Samostatnou zmínku zaslouží tzv. brzdový asistent - BAS (Brake Assist System). Jde o zcela nový systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu!

Výbava byla velmi slušná a obsahovala např. 2x přední airbagy, 2x boční airbagy (ve dveřích), ABS, vypínatelný protiprokluz, centrální zámek s dálkovým ovládáním, imobilizér, el. ovl. okna i zrcátka, poloautomatickou klimatizaci, 16 litá kola, mlhovky, posilovač řízení. Naopak překvapivě chybělo výškové seřizování volantu či sklopná zadní sedadla.

Interiér vozu měl neobvyklou zelenou barvu (viz foto), která však dobře ladila s barvou karoserie. Dýchá z něj na vás luxus pravého Mercedesu, všechny ovládací prvky jsou od pohledu stavěny na dlouhou životnost. Překvapivě dost místa je i na dvou zadních sedadlech (viz foto). V žádném případě nejde o nějaké nouzovky, jen je škoda, že u takto drahého vozu nejdou sklápět. Jen za příplatek. Zavazadlový prostor je poměrně prostorný (420 l) a dobře přístupný (viz foto).

Konstruktéři Mercedesu prokázali, že luxusní sportovní vozy vždy stavět uměli a řadou CLK ukázali, že to umí i dnes.

Spolupracujeme s TipCars.com

Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu

Sjezd hlavní britské opoziční strany přijal usnesení o…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2295
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 233
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 425
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4567
b) šířka (mm): 1722
c) výška (mm): 1345
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru

BMW řady 3 se v nové generaci G20 připomíná. Od…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Video: Čelní nakladač rozmáčkl Mercedes CLK Video: Čelní nakladač rozmáčkl Mercedes CLK

Ukázky schopností vojenské či stavební techniky, kdy ten…

Mercedes-Benz CLK Cabrioet - Nebe nad hlavou Mercedes-Benz CLK Cabrioet - Nebe nad hlavou

Zřetelná tvář, dynamické linie, čtyři sedadla a nic více…

 



 
Fiat Regata (1983-1995): Pohledný sedan se představil před 35 lety v Brně

Fiat Regata: Pohledný sedan se ve světové premiéře představil před 35 lety... V Brně!

Včera

Fiat Regata navázal na úspěšné Ritmo, jen přidal stupňovitou záď a později i praktické kombi.




Blesk.cz

Blanarovičová slavila 55 unavená, ale zamilovaná! Kdo je její nový chlap?

Blanarovičová slavila 55 unavená, ale zamilovaná!…

Oslavu vlastních pětapadesátých narozenin spojila herečka a zpěvačka Yvetta Blanarovičová s galakoncertem 10.…

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný děsivých panenek!

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný…

Mexický ostrov Isla de las Muecas není nic pro slabé povahy! Je totiž posetý tisíci, mnohdy pořádně děsivých…

 

iSport.cz

Machovský litoval vyrovnávacího gólu: Někomu puk proletěl i kolem trenek

Machovský litoval vyrovnávacího gólu: Někomu puk…

Nechybělo málo a připsal si další nulu proti stejnému soupeři. Brankář Sparty Matěj Machovský dlouho držel šance…

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává v představenstvu

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává…

Fotbalová Sparta posílí a pozmění své vedení. A změna to nebude jen kosmetická. Do pozice generálního ředitele…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Nehrajme si v komunálních volbách na četníky a zloděje

Bohumil Pečinka: Nehrajme si v komunálních volbách…

Jedním z trendů komunálních voleb ve velkých městech jsou hry na četníky a zloděje v duchu hesla „Pusťte nás…

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…