Mercedes-Benz E 270 CDI

Mercedes-Benz E 270 CDI

 
 

Je to už hezkých pár měsíců, co jsme otestovali se zážehovým motorem 2,4 V6. Dnes má model E za sebou facelift, který měl mimo jiné za úkol omladit příliš "decentní" vzhled. Vyvíjí se samozřejmě i nabídka motorů. Nové vznětové motory Mercedesu mají označení CDI. Jde o přeplňované čtyř, pěti nebo šestiválce s přímým vstřikováním paliva common-rail. Označení 270 CDI za sebou skrývá řadový...

Je to už hezkých pár měsíců, co jsme otestovali éčko se zážehovým motorem 2,4 V6. Dnes má model E za sebou facelift, který měl mimo jiné za úkol omladit příliš "decentní" vzhled. Vyvíjí se samozřejmě i nabídka motorů. Nové vznětové motory Mercedesu mají označení CDI. Jde o přeplňované čtyř, pěti nebo šestiválce s přímým vstřikováním paliva common-rail. Označení 270 CDI za sebou skrývá řadový pětiválec s maximálním výkonem 125 kW. U vznětových motorů však bývá kladen důraz především na maximální hodnotu točivého momentu a ten dosahuje u 270 CDI výborné hodnoty 370 Nm. Je dosahován, jak bývá u turbodieselů zvykem, ve velmi nízkých otáčkách – 1600 ot/min. O přenos výkonu se stará pětistupňová automatická převodovka, která jej tradičně přenáší na zadní kola.

Subjektivně jsou výkon i tah motoru na velmi dobré úrovni, zvláště pokud vezmeme v úvahu určité ztráty způsobené automatem. Obzvláště příjemný je mohutný zátah okolo dvou tisíc otáček. V tu chvíli 370 Nm točivého momentu doslova přišpendlí posádku vozu do sedadel. Tah motoru poté neustává a dodává vozu výborné zrychlení až do cca 200 km/h(!) Maximální rychlost E270 CDI je 220 km/h, což zahanbí i mnohé benzínové motory. Navíc se zdá, že kombinace moderního pětistupňového automatu a turbodieselu není vůbec špatná, jelikož automaty mají "rády nízké otáčky" a turbodiesely také... Automatická převodovka řadí rychle a neznatelně. Její program také dobře eliminuje neduh některých automatů – zmatené řazení různých rychlostí při "neočekávaných situacích". Vzhledem k pohotovostní hmotnosti testovaného vozu, pohybující se okolo 1,6 tuny a kombinaci s automatem, je průměrná spotřeba na 100 km mimo město 7,4 l a ve městě 9,2 l na velmi dobré úrovni.

Hluk od motoru proniká do interiéru málo. Přesto je však slyšet více než u dříve testovaného zážehového 2,4 V6. Je zde však jedna věc, kterou jsem nezaznamenal jen já, ale i ostatní členové redakce, co s E270 CDI jeli. Při jízdě například v koloně, kdy se stále popojíždí a otáčky motoru kolísají mezi jedním a dvěma tisíci otáčkami, se z prostoru motoru ozývá houkavý zvuk (asi turbodmychadlo). Tento zvuk neuvěřitelně přesně "napodobuje" vzdálenou sirénu sanitky. Proto mají cestující často pocit, že sanitka jede někde okolo. Otázkou je, zda je tento zvuk jen případ konkrétního kusu, nebo zda je to u 270 CDI běžné.

Interiér vozu je poměrně strohý a oproti novějším modelům S a C vypadá již poněkud zastarale – přesto je však velmi kvalitně zpracován. To ale nic nemění na kvalitě předních sedadel, které si dovolím označit za ergonomickou špičku. Po usednutí do nich tělo krásně zapadne. Sedáky jsou příjemně měkké, ale zároveň dobře vedou tělo v zatáčkách. Pochvalu zaslouží také prostornost interiéru, jak vepředu, tak i vzadu. Příjemná je funkce zadních opěrek, které je možné stiskem tlačítka na př. desce sklopit a zlepšit si tím výhled dozadu (samozřejmě pokud vzadu nikdo nesedí). Překvapením je výškově i podélně neseřiditelný volant a také malé rozměry schránky před spolujezdcem, kterou zcela vyplňuje návod k vozu. Pochvalu naopak musím "přidělit" za sériovou montáž čtyř airbagů (2x přední, 2x boční ve dveřích). Hlavové airbagy je možno přiobjednat za nevelký příplatek. Také výsledek Euro NCAP crashtestu je velmi dobrý – najdete jej zde.

Jízdní vlastnosti odpovídají kvalitě a prestiži vozu. Jsou bezproblémové a navíc se o zvládnutí krizových situací stará sériově montovaný systém . Odpružení je měkce naladěno, ale jak jsem se již zmínil nemá to vliv na dobré jízdní vlastnosti. Ženy by asi uvítali silnější účinek posilovače řízení. Brzdy se systémem BAS (brake assist system) pracují výborně.

Mercedes–Benz E270 CDI představuje v mnoha ohledech stále špičku v své třídě, přesto však lze najít "pár chybiček na kráse", které však zřejmě případné zájemce o tento vůz neodradí...

imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, vnitřní zp. zrcátko s aut. tlumením odrazivosti, kožený volant, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy ve dveřích, centrální zamykání - dálkové, sklopná loketní opěrka vzadu, opěrky hlavy vzadu 3x, bezp. pásy vzadu 3x, ABS, brzdový asistent BAS, protiprokluzový systém ASR, loketní opěrka vpředu, el. stahování oken vpředu i vzadu, ostřikovač reflektorů, xenonové reflektory, baterie s větší kapacitou, tónovaná skla modrá, vyhřívané nádoby ostřikovače

metalíza (+ 35.500,- Kč), hlavové airbagy (+ 15.800,- Kč), stěrač s dešťovým čidlem (3.600,- Kč), automatická převodovka 5tistupňová s tempomatem (72.800,- Kč), alarm (12.100,- Kč), automatická klimatizace (29.400,-), rádio MB Audio 10 s RDS (22.400,- Kč), provedení Avantgarde (121.800,- Kč)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 357 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 670 400 Kč

Základní výbava:imobilizér s plovoucím kódem, ukazatel vnější teploty, vnitřní zp. zrcátko s aut. tlumením odrazivosti, kožený volant, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy ve dveřích, centrální zamykání - dálkové, sklopná loketní opěrka vzadu, opěrky hlavy vzadu 3x, bezp. pásy vzadu 3x, ABS, brzdový asistent BAS, protiprokluzový systém ASR, loketní opěrka vpředu, el. stahování oken vpředu i vzadu, ostřikovač reflektorů, xenonové reflektory, baterie s větší kapacitou, tónovaná skla modrá, vyhřívané nádoby ostřikovače

Výbava testovaného vozu:metalíza (+ 35.500,- Kč), hlavové airbagy (+ 15.800,- Kč), stěrač s dešťovým čidlem (3.600,- Kč), automatická převodovka 5tistupňová s tempomatem (72.800,- Kč), alarm (12.100,- Kč), automatická klimatizace (29.400,-), rádio MB Audio 10 s RDS (22.400,- Kč), provedení Avantgarde (121.800,- Kč)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.7 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1630 / 500
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4818
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1441
d) rozvor (mm): 2833
e) rozchod vpředu (mm): 1534
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,90
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

 




Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě

Automobilové značky vznikají a zanikají. A některé se po…

Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124) Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124)

Slavné piáno, tedy řada W123, bylo po osmi letech…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého podnikatele: Svatební šaty stály téměř 8 mega!

Dcera oligarchy si v Monaku brala bohatého…

Když se vdává dcera oligarchy, peníze létají vzduchem! Elina Bazhaeva (21) po sedmiměsíční známosti řekla své…

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

 

iSport.cz

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury STES Koželuh

Změna na důležitém postu. Končí ředitel agentury…

Na jednom z důležitých postů v českém fotbale dojde ke střídání. Luboš Kuželuh končí jako ředitel marketingové…

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku neodejdu, slibuje

Trpišovský do Sparty, Petržela do Liberce? Z Baníku…

Vlastimil Petržela novým trenérem fotbalového Slovanu Liberec? Podle informací serveru Tyden.cz by k takovému…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…