Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

 
 
1.10. 1998

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

Pojďme se ale raději podívat na výbavu, kterou má provedení E240 Elegance sériově. Jde především o ABS, BAS (posilovač brzdného účinku), ASR (protiprokluzový systém), ukazatel venkovní teploty, kožený volant a řadící páka, 4x airbag, loketní opěrky vpředu s poličkou, výškově stavitelná přední sedadla, el. ovládaná okna a vyhřívaná nádobka ostřikovačů. Za ostatní výbavu je však nutno často pořádně připlatit. Metalíza (+24.000,-), vak na lyže (+9.400,-), dešťový senzor (+4.000,-), reprosoustava (+12.000,-), alarm (+13.500,-), automatická klimatizace (+76.000,-), alu kola 235/45 R17 (+57.000,-), AMG optická úprava (+169.000,-), provedení Elegance (+84.000,-)

. Základní cena Mercedes E240 je 1.388.000,- Kč. Po sečtení všech vylepšení se však cena vyšplhala o 472.000 Kč výše(!) na cenu 1.861.000,- Kč. Je otázkou, zda je nutné mít opravdu všechny tyto nadstandardní doplňky nebo ušetřit čtvrt milionu například na benzín :-)

Obvyklou předností mercedesů je mimořádně prostorný interiér. To platí i pro současné éčko. Na rozměrných a přiměřeně tvrdých sedadlech je možno se dostatečně "natáhnout" vpředu i vzadu (viz foto). Ani zavazadlový prostor není ochuzen a s objemem 520 litrů je mírně nad průměrem třídy (viz foto).

Po nastartování plastovým klíčkem, který pouze předává kódy do imobilizeru a motorové řídící jednotky se ozve sotva slyšitelné "bzučení" nového vidlicového šestiválce s netradiční tříventilovou technikou. Z objemu 2,4 litru dává šestiválec nejvyšší výkon 125 kW/5900 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 225 Nm v rozsahu tří až pěti tisíc otáček. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne E240 do 10 sekund. Podle firemních materiálů by to přesně mělo být 9,6 s. Dojem z motoru je následující: vysoká kultivovanost chodu, minimální hlučnost v širokém rozsahu otáček, ale nižší výkon a tah než by se dalo očekávat. Ono vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1450 kg se ani moc není čemu divit. Konstrukčně stejný motor s větším objemem 2,8l/150 kW je pro svižnou jízdu s éčkem asi vhodnější. Spotřeba zážehového šestiválce je vzhledem k objemu a výkonu poměrně příznivá a při běžné jízdě se pohybuje okolo 11 l/100 km.

Co však dělá mercedes mercedesem je vysoká míra pohodlí. Ani dlouhodobá jízda není díky minimálnímu hluku v interiéru, pohodlným a rozměrným sedadlům a snadnému ovládání problémem. Naopak. Éčko je přímo ideálním vozem pro dlouhé cestování po rychlých dálnicích. Jedním z překvapivých nedostatků v interiéru vozu je tuhý sloupek volantu. Seřizovat polohu volantu je možné jen za příplatek!

Brzdová soustava se systémem BAS pracuje příkladně. Jde o systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu! Ze stokilometrové rychlosti dokáže éčko zabrzdit na vynikajících 37 metrech.

Tak, toto jsou mé postřehy k E-klasse. Příštím mercedesem v který vám představím v testu bude nové esko, které jsem měl možnost v tomto týdnu vyzkoušet. Obyčejný vůz to rozhodně není...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 169 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 861 000 Kč

Instagram čeká nová doba, odchod zakladatelů nejspíš využije Facebook ke zvýšení vlivu Instagram čeká nová doba, odchod zakladatelů nejspíš využije Facebook ke zvýšení vlivu

Zakladatelé sociální sítě Instagram Kevin Systrom a Mike…

Trumpovo varování pro Německo: Nord Stream 2 učiní zemi závislou na Rusku Trumpovo varování pro Německo: Nord Stream 2 učiní zemi závislou na Rusku

Chystaný plynovod Nord Stream 2, který má přivádět zemní…

Bakala žaluje Krúpu, slovenský miliardář podle něj chtěl vydíráním získat půl miliardy Bakala žaluje Krúpu, slovenský miliardář podle něj chtěl vydíráním získat půl miliardy

Investor Zdeněk Bakala podal u amerických soudů žalobu na…

Trump: Íránští vůdci rozsévají smrt, chaos a destrukci. Spojené státy zavedou nové sankce Trump: Íránští vůdci rozsévají smrt, chaos a destrukci. Spojené státy zavedou nové sankce

Íránští vůdci rozsévají chaos, smrt a destrukci a ostatní…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 3
Zdvihový objem (ccm): 2397
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 225 / 3000 - 5000
Provozní vlastnosti
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.8 / 7.6 / 10.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 500
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2833
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru

BMW řady 3 se v nové generaci G20 připomíná. Od…

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu,…

 



Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě

Automobilové značky vznikají a zanikají. A některé se po…

Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124) Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124)

Slavné piáno, tedy řada W123, bylo po osmi letech…

 



 



Blesk.cz

Zemřel herec Julek Neumann (†65): Feťák a blázen ze seriálů měl slavné předky

Zemřel herec Julek Neumann (†65): Feťák a blázen ze…

Ve věku 65 let zemřel herec a režisér Julek Neumann! Jméno široké veřejnosti možná nic neřekne, ale jeho herecký…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Těžký soupeř na úvod MS. S ním chci prohrát ze všech nejméně, říká Krpálek

Těžký soupeř na úvod MS. S ním chci prohrát ze všech…

Konečně je to tady. Dva roky po olympijském triumfu v Riu si judista Lukáš Krpálek poprvé vyzkouší globální…

Fanda zachránil Radulova, půjčil mu v zápase svůj dres. Hvězda ho roztrhla

Fanda zachránil Radulova, půjčil mu v zápase svůj…

Zmačkaný, neforemný. S dresem Alexandra Radulova bylo při přípravném utkání NHL proti Floridě na první pohled…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…