Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

 
 

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

Pojďme se ale raději podívat na výbavu, kterou má provedení E240 Elegance sériově. Jde především o ABS, BAS (posilovač brzdného účinku), ASR (protiprokluzový systém), ukazatel venkovní teploty, kožený volant a řadící páka, 4x airbag, loketní opěrky vpředu s poličkou, výškově stavitelná přední sedadla, el. ovládaná okna a vyhřívaná nádobka ostřikovačů. Za ostatní výbavu je však nutno často pořádně připlatit. Metalíza (+24.000,-), vak na lyže (+9.400,-), dešťový senzor (+4.000,-), reprosoustava (+12.000,-), alarm (+13.500,-), automatická klimatizace (+76.000,-), alu kola 235/45 R17 (+57.000,-), AMG optická úprava (+169.000,-), provedení Elegance (+84.000,-)

. Základní cena Mercedes E240 je 1.388.000,- Kč. Po sečtení všech vylepšení se však cena vyšplhala o 472.000 Kč výše(!) na cenu 1.861.000,- Kč. Je otázkou, zda je nutné mít opravdu všechny tyto nadstandardní doplňky nebo ušetřit čtvrt milionu například na benzín :-)

Obvyklou předností mercedesů je mimořádně prostorný interiér. To platí i pro současné éčko. Na rozměrných a přiměřeně tvrdých sedadlech je možno se dostatečně "natáhnout" vpředu i vzadu (viz foto). Ani zavazadlový prostor není ochuzen a s objemem 520 litrů je mírně nad průměrem třídy (viz foto).

Po nastartování plastovým klíčkem, který pouze předává kódy do imobilizeru a motorové řídící jednotky se ozve sotva slyšitelné "bzučení" nového vidlicového šestiválce s netradiční tříventilovou technikou. Z objemu 2,4 litru dává šestiválec nejvyšší výkon 125 kW/5900 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 225 Nm v rozsahu tří až pěti tisíc otáček. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne E240 do 10 sekund. Podle firemních materiálů by to přesně mělo být 9,6 s. Dojem z motoru je následující: vysoká kultivovanost chodu, minimální hlučnost v širokém rozsahu otáček, ale nižší výkon a tah než by se dalo očekávat. Ono vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1450 kg se ani moc není čemu divit. Konstrukčně stejný motor s větším objemem 2,8l/150 kW je pro svižnou jízdu s éčkem asi vhodnější. Spotřeba zážehového šestiválce je vzhledem k objemu a výkonu poměrně příznivá a při běžné jízdě se pohybuje okolo 11 l/100 km.

Co však dělá mercedes mercedesem je vysoká míra pohodlí. Ani dlouhodobá jízda není díky minimálnímu hluku v interiéru, pohodlným a rozměrným sedadlům a snadnému ovládání problémem. Naopak. Éčko je přímo ideálním vozem pro dlouhé cestování po rychlých dálnicích. Jedním z překvapivých nedostatků v interiéru vozu je tuhý sloupek volantu. Seřizovat polohu volantu je možné jen za příplatek!

Brzdová soustava se systémem BAS pracuje příkladně. Jde o systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu! Ze stokilometrové rychlosti dokáže éčko zabrzdit na vynikajících 37 metrech.

Tak, toto jsou mé postřehy k E-klasse. Příštím mercedesem v který vám představím v testu bude nové esko, které jsem měl možnost v tomto týdnu vyzkoušet. Obyčejný vůz to rozhodně není...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 169 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 861 000 Kč

Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 3
Zdvihový objem (ccm): 2397
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 225 / 3000 - 5000
Provozní vlastnosti
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.8 / 7.6 / 10.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 500
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2833
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě

Automobilové značky vznikají a zanikají. A některé se po…

Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124) Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124)

Slavné piáno, tedy řada W123, bylo po osmi letech…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…