Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

 
 

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

Pojďme se ale raději podívat na výbavu, kterou má provedení E240 Elegance sériově. Jde především o ABS, BAS (posilovač brzdného účinku), ASR (protiprokluzový systém), ukazatel venkovní teploty, kožený volant a řadící páka, 4x airbag, loketní opěrky vpředu s poličkou, výškově stavitelná přední sedadla, el. ovládaná okna a vyhřívaná nádobka ostřikovačů. Za ostatní výbavu je však nutno často pořádně připlatit. Metalíza (+24.000,-), vak na lyže (+9.400,-), dešťový senzor (+4.000,-), reprosoustava (+12.000,-), alarm (+13.500,-), automatická klimatizace (+76.000,-), alu kola 235/45 R17 (+57.000,-), AMG optická úprava (+169.000,-), provedení Elegance (+84.000,-)

. Základní cena Mercedes E240 je 1.388.000,- Kč. Po sečtení všech vylepšení se však cena vyšplhala o 472.000 Kč výše(!) na cenu 1.861.000,- Kč. Je otázkou, zda je nutné mít opravdu všechny tyto nadstandardní doplňky nebo ušetřit čtvrt milionu například na benzín :-)

Obvyklou předností mercedesů je mimořádně prostorný interiér. To platí i pro současné éčko. Na rozměrných a přiměřeně tvrdých sedadlech je možno se dostatečně "natáhnout" vpředu i vzadu (viz foto). Ani zavazadlový prostor není ochuzen a s objemem 520 litrů je mírně nad průměrem třídy (viz foto).

Po nastartování plastovým klíčkem, který pouze předává kódy do imobilizeru a motorové řídící jednotky se ozve sotva slyšitelné "bzučení" nového vidlicového šestiválce s netradiční tříventilovou technikou. Z objemu 2,4 litru dává šestiválec nejvyšší výkon 125 kW/5900 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 225 Nm v rozsahu tří až pěti tisíc otáček. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne E240 do 10 sekund. Podle firemních materiálů by to přesně mělo být 9,6 s. Dojem z motoru je následující: vysoká kultivovanost chodu, minimální hlučnost v širokém rozsahu otáček, ale nižší výkon a tah než by se dalo očekávat. Ono vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1450 kg se ani moc není čemu divit. Konstrukčně stejný motor s větším objemem 2,8l/150 kW je pro svižnou jízdu s éčkem asi vhodnější. Spotřeba zážehového šestiválce je vzhledem k objemu a výkonu poměrně příznivá a při běžné jízdě se pohybuje okolo 11 l/100 km.

Co však dělá mercedes mercedesem je vysoká míra pohodlí. Ani dlouhodobá jízda není díky minimálnímu hluku v interiéru, pohodlným a rozměrným sedadlům a snadnému ovládání problémem. Naopak. Éčko je přímo ideálním vozem pro dlouhé cestování po rychlých dálnicích. Jedním z překvapivých nedostatků v interiéru vozu je tuhý sloupek volantu. Seřizovat polohu volantu je možné jen za příplatek!

Brzdová soustava se systémem BAS pracuje příkladně. Jde o systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu! Ze stokilometrové rychlosti dokáže éčko zabrzdit na vynikajících 37 metrech.

Tak, toto jsou mé postřehy k E-klasse. Příštím mercedesem v který vám představím v testu bude nové esko, které jsem měl možnost v tomto týdnu vyzkoušet. Obyčejný vůz to rozhodně není...

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 169 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 861 000 Kč

Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny…

Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným

Stát štědře dotuje politické strany. Ty dříve úspěšné,…

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 3
Zdvihový objem (ccm): 2397
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 225 / 3000 - 5000
Provozní vlastnosti
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.8 / 7.6 / 10.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 500
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2833
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě

Automobilové značky vznikají a zanikají. A některé se po…

Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124) Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124)

Slavné piáno, tedy řada W123, bylo po osmi letech…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které končí smrtí!

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které…

Herecká legenda Jana Štěpánková (83) před kamerou umírala už několikrát. Nikdy z toho trauma, jako většina…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných beachvolejbalistek

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných…

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…