reklama


Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

 
 

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

Pojďme se ale raději podívat na výbavu, kterou má provedení E240 Elegance sériově. Jde především o ABS, BAS (posilovač brzdného účinku), ASR (protiprokluzový systém), ukazatel venkovní teploty, kožený volant a řadící páka, 4x airbag, loketní opěrky vpředu s poličkou, výškově stavitelná přední sedadla, el. ovládaná okna a vyhřívaná nádobka ostřikovačů. Za ostatní výbavu je však nutno často pořádně připlatit. Metalíza (+24.000,-), vak na lyže (+9.400,-), dešťový senzor (+4.000,-), reprosoustava (+12.000,-), alarm (+13.500,-), automatická klimatizace (+76.000,-), alu kola 235/45 R17 (+57.000,-), AMG optická úprava (+169.000,-), provedení Elegance (+84.000,-)

. Základní cena Mercedes E240 je 1.388.000,- Kč. Po sečtení všech vylepšení se však cena vyšplhala o 472.000 Kč výše(!) na cenu 1.861.000,- Kč. Je otázkou, zda je nutné mít opravdu všechny tyto nadstandardní doplňky nebo ušetřit čtvrt milionu například na benzín :-)

Obvyklou předností mercedesů je mimořádně prostorný interiér. To platí i pro současné éčko. Na rozměrných a přiměřeně tvrdých sedadlech je možno se dostatečně "natáhnout" vpředu i vzadu (viz foto). Ani zavazadlový prostor není ochuzen a s objemem 520 litrů je mírně nad průměrem třídy (viz foto).

Po nastartování plastovým klíčkem, který pouze předává kódy do imobilizeru a motorové řídící jednotky se ozve sotva slyšitelné "bzučení" nového vidlicového šestiválce s netradiční tříventilovou technikou. Z objemu 2,4 litru dává šestiválec nejvyšší výkon 125 kW/5900 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 225 Nm v rozsahu tří až pěti tisíc otáček. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne E240 do 10 sekund. Podle firemních materiálů by to přesně mělo být 9,6 s. Dojem z motoru je následující: vysoká kultivovanost chodu, minimální hlučnost v širokém rozsahu otáček, ale nižší výkon a tah než by se dalo očekávat. Ono vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1450 kg se ani moc není čemu divit. Konstrukčně stejný motor s větším objemem 2,8l/150 kW je pro svižnou jízdu s éčkem asi vhodnější. Spotřeba zážehového šestiválce je vzhledem k objemu a výkonu poměrně příznivá a při běžné jízdě se pohybuje okolo 11 l/100 km.

Co však dělá mercedes mercedesem je vysoká míra pohodlí. Ani dlouhodobá jízda není díky minimálnímu hluku v interiéru, pohodlným a rozměrným sedadlům a snadnému ovládání problémem. Naopak. Éčko je přímo ideálním vozem pro dlouhé cestování po rychlých dálnicích. Jedním z překvapivých nedostatků v interiéru vozu je tuhý sloupek volantu. Seřizovat polohu volantu je možné jen za příplatek!

Brzdová soustava se systémem BAS pracuje příkladně. Jde o systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu! Ze stokilometrové rychlosti dokáže éčko zabrzdit na vynikajících 37 metrech.

Tak, toto jsou mé postřehy k E-klasse. Příštím mercedesem v který vám představím v testu bude nové esko, které jsem měl možnost v tomto týdnu vyzkoušet. Obyčejný vůz to rozhodně není...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 169 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 861 000 Kč

Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan

Rozsáhlý rodinný klan Donalda Trumpa zahrnuje řadu…

Trump střídá Obamu, USA vstupují do nové éry Trump střídá Obamu, USA vstupují do nové éry

Nastupující 45. prezident Spojených států Donald Trump ve…

Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri

Pár neuvěřitelných momentů přineslo první turné českého…

Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat

Ruský prezident Vladimir Putin nemá v plánu sledovat…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 3
Zdvihový objem (ccm): 2397
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 225 / 3000 - 5000
Provozní vlastnosti
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.8 / 7.6 / 10.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 500
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2833
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě

Automobilové značky vznikají a zanikají. A některé se po…

Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124) Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124)

Slavné piáno, tedy řada W123, bylo po osmi letech…

 



 
Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Dnes 15:44

Nezastavitelný tahač představuje obrovskou hrozbu pro všechny ve svém okolí. Masa rozjeté hmoty dokáže klidně zbořit dům, jak ukazuje přiložené video z Číny.




Blesk.cz

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Ovládnout gravitaci se lidstvu ještě nepodařilo. Naštěstí jsou tu videohry, v nichž je možné provádět věci jinak…

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k atomovým zbraním

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

 

iSport.cz

Steinhöfer po konci ve Spartě? Jde do posledního týmu v bundeslize

Steinhöfer po konci ve Spartě? Jde do posledního…

Ve Spartě nepotřebný, ale dostane šanci v bundeslize. Markus Steinhöfer si vybojoval angažmá. Darmstadt, který…

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní, připojí se k týmu

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní,…

Hotovo, podepsáno. Andreas Ivanschitz je podle informací serveru iSport.cz již hráčem Viktorie Plzeň. Tuzemský…

 

Reflex.cz

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

 
 
reklama