Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

Mercedes-Benz E240 AMG ELEGANCE

 
 

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

A je tu další Mercedes. Po testech tříd A, C, CLK a M se dostalo i na "vyšší střední" - třídu E. Tři písmena v označení modelu mohou navozovat dojem, že jde o verzi s upraveným motorem, ale ve skutečnosti jde "jen" o optické vylepšení od známého úpravce Mercedesů AMG. Cena optické úpravy AMG je však neuvěřitelných 169.000,- Kč, což je myslím i na západoevropské poměry dost.

Pojďme se ale raději podívat na výbavu, kterou má provedení E240 Elegance sériově. Jde především o ABS, BAS (posilovač brzdného účinku), ASR (protiprokluzový systém), ukazatel venkovní teploty, kožený volant a řadící páka, 4x airbag, loketní opěrky vpředu s poličkou, výškově stavitelná přední sedadla, el. ovládaná okna a vyhřívaná nádobka ostřikovačů. Za ostatní výbavu je však nutno často pořádně připlatit. Metalíza (+24.000,-), vak na lyže (+9.400,-), dešťový senzor (+4.000,-), reprosoustava (+12.000,-), alarm (+13.500,-), automatická klimatizace (+76.000,-), alu kola 235/45 R17 (+57.000,-), AMG optická úprava (+169.000,-), provedení Elegance (+84.000,-)

. Základní cena Mercedes E240 je 1.388.000,- Kč. Po sečtení všech vylepšení se však cena vyšplhala o 472.000 Kč výše(!) na cenu 1.861.000,- Kč. Je otázkou, zda je nutné mít opravdu všechny tyto nadstandardní doplňky nebo ušetřit čtvrt milionu například na benzín :-)

Obvyklou předností mercedesů je mimořádně prostorný interiér. To platí i pro současné éčko. Na rozměrných a přiměřeně tvrdých sedadlech je možno se dostatečně "natáhnout" vpředu i vzadu (viz foto). Ani zavazadlový prostor není ochuzen a s objemem 520 litrů je mírně nad průměrem třídy (viz foto).

Po nastartování plastovým klíčkem, který pouze předává kódy do imobilizeru a motorové řídící jednotky se ozve sotva slyšitelné "bzučení" nového vidlicového šestiválce s netradiční tříventilovou technikou. Z objemu 2,4 litru dává šestiválec nejvyšší výkon 125 kW/5900 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 225 Nm v rozsahu tří až pěti tisíc otáček. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne E240 do 10 sekund. Podle firemních materiálů by to přesně mělo být 9,6 s. Dojem z motoru je následující: vysoká kultivovanost chodu, minimální hlučnost v širokém rozsahu otáček, ale nižší výkon a tah než by se dalo očekávat. Ono vzhledem k pohotovostní hmotnosti 1450 kg se ani moc není čemu divit. Konstrukčně stejný motor s větším objemem 2,8l/150 kW je pro svižnou jízdu s éčkem asi vhodnější. Spotřeba zážehového šestiválce je vzhledem k objemu a výkonu poměrně příznivá a při běžné jízdě se pohybuje okolo 11 l/100 km.

Co však dělá mercedes mercedesem je vysoká míra pohodlí. Ani dlouhodobá jízda není díky minimálnímu hluku v interiéru, pohodlným a rozměrným sedadlům a snadnému ovládání problémem. Naopak. Éčko je přímo ideálním vozem pro dlouhé cestování po rychlých dálnicích. Jedním z překvapivých nedostatků v interiéru vozu je tuhý sloupek volantu. Seřizovat polohu volantu je možné jen za příplatek!

Brzdová soustava se systémem BAS pracuje příkladně. Jde o systém, který u Mercedesu vyvinuli za účelem maximálního zkrácení brzdné dráhy. Tento systém vyhodnocuje rychlost stisknutí brzdového pedálu a jakmile zjistí , že jde o náhlé a prudké stisknutí brzdového pedálu, vyvine systém maximální tlak na brzdy nehledě na sílu stisknutí pedálu. Tímto se dosáhne ideální spolupráce s ABS. Podle techniků Mercedesu se tímto může zkrátit brzdná dráha až o polovinu! Ze stokilometrové rychlosti dokáže éčko zabrzdit na vynikajících 37 metrech.

Tak, toto jsou mé postřehy k E-klasse. Příštím mercedesem v který vám představím v testu bude nové esko, které jsem měl možnost v tomto týdnu vyzkoušet. Obyčejný vůz to rozhodně není...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 169 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 861 000 Kč

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 3
Zdvihový objem (ccm): 2397
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 225 / 3000 - 5000
Provozní vlastnosti
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.8 / 7.6 / 10.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 500
Rozměr pneu:235
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1799
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2833
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě

Automobilové značky vznikají a zanikají. A některé se po…

Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124) Mercedes-Benz třídy E – Hvězdná evoluce (6. díl – řada W124)

Slavné piáno, tedy řada W123, bylo po osmi letech…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…