Mercedes-Benz M (W166): Velká fotogalerie

Mercedes-Benz M (W166): Velká fotogalerie

 
 

Jen týden nás dělí od světové premiéry nového Mercedesu třídy M. Automobilka proto uvolnila nové fotografie a také další informace.

Poptávka po velkých SUV ve světě roste, navzdory všudypřítomném tlaku na snižování emisí CO2. Trhy jako je Čína nebo USA rekordně rostou nebo se zotavují, a tak je dobré majetným zákazníkům nabídnout to, co chtějí. Nový Mercedes-Benz ML (W166) navazuje na své dva předchůdce z roku 1997 (W163) a 2005 (W164). Prodej začne už za několik týdnů, do ČR dorazí první vozy v listopadu.

Karoserie

Nová generace je větší než odcházející model, růst všemi směry je ale velmi decentní. S délkou 4,8 m, šířkou 1,93 m a výškou 1,8 m je nové ML o 24 mm delší, 16 mm širší, ale taky o 19 mm nižší. Rozvor náprav 2,92 m zůstává takřka beze změn.

Rozložení hmot auta se v zásadě nemění. Dvouprostorová karoserie s charakteristickým řešením oblasti za C-sloupkem vypadá z bočního pohledu elegantněji. Efekt faktického snížení výšky dále podporuje několik designových prvků, takže toto SUV ve třetím vydání vypadá výrazně nižší a delší než ve skutečnosti je.

Maska se snížila a rozšířila, rozměry předních světlometů se zmenšily, naopak koncová světla vypadají na první pohled větší a výrazněji zasahují do boků auta.

Tvary se designérům podařilo navrhnout tak, že v aerodynamickém tunelu naměřili koeficient odporu vzduchu jen 0,32. To je pro tak velký vůz obdivuhodně nízká hodnota. Sluší se dodat, že aerodynamika souvisí se spotřebou a o tu šlo konstruktérům především.

Motory

Malou revolucí, kterou jsme však očekávali, je instalace dvojitě přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,1 l do modelu ML 250 CDI 4Matic. Do velkého SUV s třícípou hvězdou se vrací čtyřválcový motor. Čtyřválce byly dodávány už do první generace, ta druhá se bez nich obešla. Základní parametry motoru v ML 250 CDI jsou při tom srovnatelné s původním šestiválcem v modelu ML 300 CDI.

Ve Stuttgartu se chlubí zejména kombinovanou spotřebou 6 l/100 km, za pozornost však stojí také možnost doobjednání větší 93l palivové nádrže, místo 70litrové, s níž pak můžete teoreticky na jedno tankování ujet až 1500 km!

S nízkou spotřebou přímo souvisí nejen obvyklá opatření (pneumatiky s nižším valivým odporem, stop-start systém, dlouhé převody, minimalizované vnitřní tření), ale taky nasazení SCR-katalyzátoru. Ten současně přispěl ke snížení škodlivých emisí na úroveň Euro 6 v předstihu několika let před tím, než bude tento standard pro nová auta povinný.

Ve třídě SUV přeci jen obvyklejší šestiválcové motorizace budou zpočátku v nabídce dvě.

Turbodiesel v ML 350 CDI 4Matic také již dnes plní emisní standard Euro 6, ML s ním je současně rychlejší v normalizovaném sprintu z 0 na 100 km/h než benzinový atmosférický přímovstřikový šestiválec v ML 350 BlueEfficiency.

Výbava

Standardem pro všechny Mercedesy ML je pohon všech kol a adaptivní podvozek. Za příplatek je dodáváno vzduchové odpružení Airmatic a aktivní stabilizátory (Active Curve System).

I když zůstanete u ocelových pružin, můžete zvolit On- a Offroad-Paket, který nabízí 3 silniční režimy a 2 režimy do terénu. Počítejte mj. s přizpůsobením funkce ABS pro jízdu mimo zpevněné komunikace nebo citlivějšími reakcemi pedálu plynu pro jemné manévry v terénu. Maximální světlá výška činí 285 mm, vodou lze brodit až do hloubky 600 mm.

V každém ML najdete 9 airbagů, detekci únavy řidiče (Attention Assist), adaptivní světlomety, nebo bezpečnostní systém Pre-safe.

Nová generace Mercedesu třídy M dorazí k zákazníkům až v listopadu. Už nyní ale známe české ceny, které startují na 1.378.800,- Kč. To je o 120 tisíc korun víc než stál výběhový model, nový typ W166 ale za to nabídne mimo jiné vyšší výkon a nižší spotřebu paliva.

Mercedes-Benz M (W166) - Technická data nové generace
ModelML 250 BluetecML 350 BluetecML 350 BlueEfficiency
Převodovka7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]214329873498
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/4200190/3600225/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/1600-1800620/1600-2400370/3500-5250
Max. rychlost [km/h]210224235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,07,47,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,88,5
Hmotnost [kg]215021752130
Cena [Kč]1.378.800,-1.438.800,-1.426.800,-
Cena AMG Style [Kč]1.434.000,-1.494.000,-1.482.000,-
Cena Edition 1 [Kč]1.654.680,-1.714.680,-1.702.680,-

Standardní výbava znamená slušný základ. Nechybí automatická převodovka s řazením pod volantem, multifunkční volant potažený kůží Nappa, dvouzónová klimatizace Thermatic, tempomat Speedtronic, rádio s CD/USB a Bluetooth, vyhřívaná zpětná zrcátka nebo dešťový senzor. Interiér je čalouněný kombinací látka/umělá kůže Artico.

Po stránce bezpečnostní jsou standardem LED denní světla, zadní světla jsou také ze světelných diod, pozornost řidiče hlídá Attention Assist, na případnou nehodu připravuje Pre-Safe. Třída M má stejně jako v minulé generaci standardně sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče).

Podvozek standardně spoléhá na ocelové pružiny, v případě čtyřválcové verze ML 250 BlueTec má sníženou světlou výšku. Všechny motorizace dostanou automatickou převodovku 7G-Tronic Plus, která umožňuje samočinné vypínání motoru při stání.

Součástí základní výbavy jsou 17palcová litá kola, v případě benzinového ML 350 BlueEfficiency rovnou 18palcová.

Hned od počátku Mercedes nabídne oblíbený zvýhodněný paket AMG Style. Za 55 tisíc korun přidává exteriérový AMG paket, zatmavená skla, ambientní osvětlení a palubní desku potaženou umělou kůží Artico. Přitom běžně stojí jen samotný AMG paket 73 tisíc.

Kdo se chce víc odlišit, může sáhnout po exklusivním paketu Edition 1. Obsahuje AMG paket, k tomu 20palcová AMG kola, designo černý strop, kůži designo exklusiv, dekor v provedení jasan nebo topol, kůží obšitou palubní desku a výplně dveří. Funkční výbava je obohacena o vyhřívání sedadel a boční airbagy vzadu.

Z běžné příplatkové výbavy jmenujme nejpopulárnější položky. Vzduchový podvozek Airmatic se bude dodávat za 49 tisíc korun. Intelligent-Light systém (bi-xenonová světla s natáčením, adaptivní dálková světla) vyjde na 45 tisíc korun. Navigace může být Becker (23 tisíc Kč), nebo Comand Online s diskem a měničem na DVD (84 tisíc Kč).

Sada On&Offroad za 55 tisíc korun zlepší průchodnost terénem – M získá uzávěru předního a zadního diferenciálu, ochranný kryt motoru, zesílené podběhy.a speciální nastavení elektronických systémů (ABS, ESP, ETS). Nutností je však mít ve voze Airmatic a systém Comand Online

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4 Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4

Zatímco studie Concept Coupe SUV naznačuje zcela zřejmý…

Mercedes ML 250 BlueTec Entry: Třída M za 1,37 milionu korun Mercedes ML 250 BlueTec Entry: Třída M za 1,37 milionu korun

Mercedes-Benz nabízí nově střední SUV také v levném…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…