Mercedes-Benz M (W166): Velká fotogalerie

Mercedes-Benz M (W166): Velká fotogalerie

 
 

Jen týden nás dělí od světové premiéry nového Mercedesu třídy M. Automobilka proto uvolnila nové fotografie a také další informace.

Poptávka po velkých SUV ve světě roste, navzdory všudypřítomném tlaku na snižování emisí CO2. Trhy jako je Čína nebo USA rekordně rostou nebo se zotavují, a tak je dobré majetným zákazníkům nabídnout to, co chtějí. Nový Mercedes-Benz ML (W166) navazuje na své dva předchůdce z roku 1997 (W163) a 2005 (W164). Prodej začne už za několik týdnů, do ČR dorazí první vozy v listopadu.

Karoserie

Nová generace je větší než odcházející model, růst všemi směry je ale velmi decentní. S délkou 4,8 m, šířkou 1,93 m a výškou 1,8 m je nové ML o 24 mm delší, 16 mm širší, ale taky o 19 mm nižší. Rozvor náprav 2,92 m zůstává takřka beze změn.

Rozložení hmot auta se v zásadě nemění. Dvouprostorová karoserie s charakteristickým řešením oblasti za C-sloupkem vypadá z bočního pohledu elegantněji. Efekt faktického snížení výšky dále podporuje několik designových prvků, takže toto SUV ve třetím vydání vypadá výrazně nižší a delší než ve skutečnosti je.

Maska se snížila a rozšířila, rozměry předních světlometů se zmenšily, naopak koncová světla vypadají na první pohled větší a výrazněji zasahují do boků auta.

Tvary se designérům podařilo navrhnout tak, že v aerodynamickém tunelu naměřili koeficient odporu vzduchu jen 0,32. To je pro tak velký vůz obdivuhodně nízká hodnota. Sluší se dodat, že aerodynamika souvisí se spotřebou a o tu šlo konstruktérům především.

Motory

Malou revolucí, kterou jsme však očekávali, je instalace dvojitě přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,1 l do modelu ML 250 CDI 4Matic. Do velkého SUV s třícípou hvězdou se vrací čtyřválcový motor. Čtyřválce byly dodávány už do první generace, ta druhá se bez nich obešla. Základní parametry motoru v ML 250 CDI jsou při tom srovnatelné s původním šestiválcem v modelu ML 300 CDI.

Ve Stuttgartu se chlubí zejména kombinovanou spotřebou 6 l/100 km, za pozornost však stojí také možnost doobjednání větší 93l palivové nádrže, místo 70litrové, s níž pak můžete teoreticky na jedno tankování ujet až 1500 km!

S nízkou spotřebou přímo souvisí nejen obvyklá opatření (pneumatiky s nižším valivým odporem, stop-start systém, dlouhé převody, minimalizované vnitřní tření), ale taky nasazení SCR-katalyzátoru. Ten současně přispěl ke snížení škodlivých emisí na úroveň Euro 6 v předstihu několika let před tím, než bude tento standard pro nová auta povinný.

Ve třídě SUV přeci jen obvyklejší šestiválcové motorizace budou zpočátku v nabídce dvě.

Turbodiesel v ML 350 CDI 4Matic také již dnes plní emisní standard Euro 6, ML s ním je současně rychlejší v normalizovaném sprintu z 0 na 100 km/h než benzinový atmosférický přímovstřikový šestiválec v ML 350 BlueEfficiency.

Výbava

Standardem pro všechny Mercedesy ML je pohon všech kol a adaptivní podvozek. Za příplatek je dodáváno vzduchové odpružení Airmatic a aktivní stabilizátory (Active Curve System).

I když zůstanete u ocelových pružin, můžete zvolit On- a Offroad-Paket, který nabízí 3 silniční režimy a 2 režimy do terénu. Počítejte mj. s přizpůsobením funkce ABS pro jízdu mimo zpevněné komunikace nebo citlivějšími reakcemi pedálu plynu pro jemné manévry v terénu. Maximální světlá výška činí 285 mm, vodou lze brodit až do hloubky 600 mm.

V každém ML najdete 9 airbagů, detekci únavy řidiče (Attention Assist), adaptivní světlomety, nebo bezpečnostní systém Pre-safe.

Nová generace Mercedesu třídy M dorazí k zákazníkům až v listopadu. Už nyní ale známe české ceny, které startují na 1.378.800,- Kč. To je o 120 tisíc korun víc než stál výběhový model, nový typ W166 ale za to nabídne mimo jiné vyšší výkon a nižší spotřebu paliva.

Mercedes-Benz M (W166) - Technická data nové generace
ModelML 250 BluetecML 350 BluetecML 350 BlueEfficiency
Převodovka7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]214329873498
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/4200190/3600225/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/1600-1800620/1600-2400370/3500-5250
Max. rychlost [km/h]210224235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,07,47,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,88,5
Hmotnost [kg]215021752130
Cena [Kč]1.378.800,-1.438.800,-1.426.800,-
Cena AMG Style [Kč]1.434.000,-1.494.000,-1.482.000,-
Cena Edition 1 [Kč]1.654.680,-1.714.680,-1.702.680,-

Standardní výbava znamená slušný základ. Nechybí automatická převodovka s řazením pod volantem, multifunkční volant potažený kůží Nappa, dvouzónová klimatizace Thermatic, tempomat Speedtronic, rádio s CD/USB a Bluetooth, vyhřívaná zpětná zrcátka nebo dešťový senzor. Interiér je čalouněný kombinací látka/umělá kůže Artico.

Po stránce bezpečnostní jsou standardem LED denní světla, zadní světla jsou také ze světelných diod, pozornost řidiče hlídá Attention Assist, na případnou nehodu připravuje Pre-Safe. Třída M má stejně jako v minulé generaci standardně sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče).

Podvozek standardně spoléhá na ocelové pružiny, v případě čtyřválcové verze ML 250 BlueTec má sníženou světlou výšku. Všechny motorizace dostanou automatickou převodovku 7G-Tronic Plus, která umožňuje samočinné vypínání motoru při stání.

Součástí základní výbavy jsou 17palcová litá kola, v případě benzinového ML 350 BlueEfficiency rovnou 18palcová.

Hned od počátku Mercedes nabídne oblíbený zvýhodněný paket AMG Style. Za 55 tisíc korun přidává exteriérový AMG paket, zatmavená skla, ambientní osvětlení a palubní desku potaženou umělou kůží Artico. Přitom běžně stojí jen samotný AMG paket 73 tisíc.

Kdo se chce víc odlišit, může sáhnout po exklusivním paketu Edition 1. Obsahuje AMG paket, k tomu 20palcová AMG kola, designo černý strop, kůži designo exklusiv, dekor v provedení jasan nebo topol, kůží obšitou palubní desku a výplně dveří. Funkční výbava je obohacena o vyhřívání sedadel a boční airbagy vzadu.

Z běžné příplatkové výbavy jmenujme nejpopulárnější položky. Vzduchový podvozek Airmatic se bude dodávat za 49 tisíc korun. Intelligent-Light systém (bi-xenonová světla s natáčením, adaptivní dálková světla) vyjde na 45 tisíc korun. Navigace může být Becker (23 tisíc Kč), nebo Comand Online s diskem a měničem na DVD (84 tisíc Kč).

Sada On&Offroad za 55 tisíc korun zlepší průchodnost terénem – M získá uzávěru předního a zadního diferenciálu, ochranný kryt motoru, zesílené podběhy.a speciální nastavení elektronických systémů (ABS, ESP, ETS). Nutností je však mít ve voze Airmatic a systém Comand Online

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4 Mercedes-Benz zvažuje také konkurenta pro BMW X4

Zatímco studie Concept Coupe SUV naznačuje zcela zřejmý…

Mercedes ML 250 BlueTec Entry: Třída M za 1,37 milionu korun Mercedes ML 250 BlueTec Entry: Třída M za 1,37 milionu korun

Mercedes-Benz nabízí nově střední SUV také v levném…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…