Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S: Na jaře 2017 s faceliftem a novým dieselem

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Čas je neúprosný a modernizace čeká za necelý rok i vlajkovou loď trojcípé hvězdy: třídu S. Dostane drobné vzhledové změny a techniku z nové E-Klasse.

Prototypy faceliftované verze generace W222 se už delší dobu testují, navíc mají zakrytou pouze masku chladiče, takže facelift bude skutečně minimální. Kolem Sindelfingenu byly k viděné i exempláře bez ní se třemi dvojitými vodorovnými lamelami, na kterých nemůže chybět chrom. Současná verze má pouze jednoduché žebrování mřížky. Přední reflektory dostanou účinnější diody.

S-Klasse s vyhlazenými vráskami by se mohla objevit ještě letos v říjnové Paříži, ale to je zatím pouze spekulace. Podle Mercedes-Benz Passion Blogu se zaleskne pod světly reflektorů až příští rok na jaře: nejpravděpodobnějším místem premiéry je pochopitelně březnová Ženeva.

Součástí modernizace jsou také lehce pozměněné, méně „plastické“ nárazníky s větší porcí chromovaných lišt, ale i ty zatím kryje kamufláž. Pochopitelně se objeví nová litá kola na výběr a rovněž nějaký ten odstín laku, který dosud chyběl. Nejdůležitější technickou novinkou je příchod turbodieselu. Nejedná se však o nový malý dvoulitrový čtyřválec.

BMW má přece třílitrový šestiválec se čtyřmi turby! Motor od Mercedesu s kódovým označením OM 656 bude slabší (250 kW/340 k a 700 N.m), ale jen o honbě za výkonem to není... Ano, Untertürkheim stále používá historický název „Ölmotor“. Jinak paleta bude čítat zážehové i vznětové jednotky a hybridy včetně plug-in provedení a AMG verze (450 kW/612 k a 900 N.m). Pravděpodobný je příchod benzinového šestiválce M256 se zhruba 320 kW (435 k).

Třída S dostane i tříramenný sportovní volant z menší E-Klasse, zapracuje se na informačním systému, kde ovládání otočným přepínačem vystřídá touchpad a zvětší se displeje. Pokud vůz nechá majitel vybavit všemi asistenty, bude mít už dnes řízení prakticky poloautomatické. Trojcípá hvězda má ovšem v záloze Drive-Pilot. U luxusní limuzíny, která polyká desetitisíce kilometrů, je taková technika využitelná snadno.

Vyspělou techniku už přestavila právě v menší řadě, která je tak v současné době na výši. Což se jaksi pro luxusní limuzínu „nehodí do krámu“. Právě ona musí být nositelem pokroku. Prodej modernizovaného „eska“ začne příští rok v srpnu.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Avatar - Londonbridge
26. 5. 2016 11:35
Re: facelifty
U MB kupci nerobia kompromisy ak neratam zaskrtavanie extier pokial penazeka ma dno... je tam vysoka loyalita a imidz auta. Samozrejme tie auta nie su bez chyb alebo nemusia byt tym najlepsim na trhu. Je tam jasny status ked zaparkujes svoj MB vlastne nikomu nic nemusis vysvetlovat ze preco si kupil MB atd. je to dane a potvrdzuje to ze na to auto mas a tak si si ho kupil bodka. Ludia ti to nahlas pochvalia alebo budu potichu zavidiet, este budu tvrdit ze imidz je na nic ano je pokial si ho nevieme kupit...
Avatar - Londonbridge
26. 5. 2016 11:22
Re: x
To asi nevyda zo 60 000 euri.... >:D mozno A3?... >:D
Avatar - wakantanka
26. 5. 2016 08:31
Re: niekto ešte dnes investuje do dízla?
Ja práve nerozumiem jednému, ak má niekto na kúpu novej S-klasse, A8 či 7-er, prečo ešte potom rieši náklady na palivo a berie diesel. Benzínový 8 valec má výkonu tiež dosť a pár litrov naviac oproti dieselu ho nezruinuje. Iné je to samozrejme pri kúpe jazdenky.
Avatar - AUDIRS6
25. 5. 2016 19:45
Re: x
vidis, tak si mozes este kupit 2 A4 - jednu sebe, druhu žene. >:-[] ;-)
Avatar - Londonbridge
25. 5. 2016 19:19
Re: x
Mas pravdu ja mam tiez v E cku 3 ramenny AMG volant , vsetko sa da nakonfigurovat len treba s jemnym citom mam tam naskrtane extry na 2 x A4 a dalsie 2 A4 su prazdne...