Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SL 417 Mille Miglia: Černorudá připomínka slavného závodu

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Trojcípá hvězda vzpomíná na slavných italských 1000 mil. Před šedesáti lety tam jeden vůz 300 SL vyhrál třídu.

Mercedes-Benz a Mille Miglia, to je slavná historie. Automobilka z Untertürkheimu tento slavný závod vyhrála absolutně dvakrát. V roce 1931 byla nejrychlejší pozdější velká hvězda Grand Prix Rudolf Caracciola s mechanikem Wilhelmem Sebastianem na mamutím SSKL. Ročník 1955 pak patřil britské superstar formule 1 Stirlingu Mossovi s novinářem Denisem Jenkinsonem a otevřeným 300 SLR. Byly to jediné dva triumfy neitalských jezdců a vozů v historii přetěžkého klání, které se konalo za běžného silničního provozu! Ve válečném roce 1940, kdy dominovaly BMW 328, se nejel jeden klasický okruh kolem celé Itálie o délce 1512-1830 km, ale jen stokilometrový kolem centra závodu v Brescii.

Před zmiňovanými šedesáti lety ale Mercedes nezaznamenal jen jeden úspěch. Američan John Fitch s Kurtem Gesellem vyhráli třídu GT a celkově skončili pátí. Na svém Gullwingu 300 SL W198 měli startovní číslo 417, to znamená, že do závodu vyjeli ve 4 hodiny a 17 minut ráno. Právě proto nese nová limitovaná série roadsteru SL toto označení, neboť jubileum připomíná. Nejedná se tak ani o výkon, ani o zaokrouhlený objem motoru.

Verze 417 Mille Miglia je totiž vlastně designovým balíčkem pro modely SL 400 a 500 aktuální série R231. Charakterizuje jej černorudá kombinace vně vozu i uvnitř, tmavý odstín laku karoserie odpovídá původnímu „rackovi“. Červené jsou přední i zadní lízátka na náraznících, lemy desetipaprskových kol o průměru 19 a 20 palců z katalogu AMG, brzdové třmeny, bezpečnostní pásy, částečně kožené čalounění v kabině včetně volantu i lemy koberečků. Palubní desku a středovou konzolu zdobí matný uhlíkový kompozit. Na opěrkách hlav, nebo třeba bocích karoserie jsou vyvedena loga Mille Miglia 417.

Sériová technika se nezměnila. SL 400 pohání třílitrový benzinový vidlicový šestiválec se dvěma turby o výkonu 245 kW, v SL 500 bručí a píská vidlicový osmiválec 4,6 l/320 kW. Podvozek s adaptivními tlumiči je standardem, systém ABC (Active Body Control) je možné objednat jako příplatkovou výbavu.

Na jedné z firemních fotek se limitka objevuje spolu se slavným předchůdcem.

Mercedes-Benz přiveze první vozy z této série ukázat na začátku března do Ženevy, je striktně omezena na 500 kusů. Ke „čtyřstovce“ se připlácí 14 tisíc eur (386,5 tisíce korun), k „pětistovce“ však méně: 12.800 eur (353,4 tis.). Levná legrace to tedy není, ale na to jsme u Mercedesu zvyklí. Vítězné výročí v šíleném a vražedném závodě už si připomínal jednou, před dvaceti lety. Tehdy dostaly přídomek Mille Miglia modely SL 320 a SL 500 generace R129, tedy proslulé „žehličky“.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - TeeJay
16. 2. 2015 13:44
MM
Jestli se nepletu, Mercedes je už několik let po sobě hlavním sponzorem MM, bez kterého by to snad ani nešlo zrealizovat a to i přesto, že jeho auta nemají k závodu nijak zvláštní vazbu. Ta tuhle aktivitu jednoznačně. :yes: Ta limitka je moc pěkná, akorát si teda myslím, že mohli k uctění závodu vybrat nějaký méně mastodontní model, takže SLK. ;-)