Mercedes-Benz SL 63 AMG a SL 65 AMG: šedesátníci po plastice

Mercedes-Benz SL 63 AMG a SL 65 AMG: šedesátníci po plastice

 
 

Společnost Mercedes AMG GmbH oficiálně představila dvě vrcholné varianty radikálně proměněného roadsteru SL.

Než se podrobněji zaměříme na jednotlivé motorizace, podívejme se na novinky, které s sebou nová verze Mercedesu SL přináší (kromě přepracovaného vnějšího designu, pochopitelně). Na poli elektroniky se jedná například o nový telematický systém NTG 2.5, jehož součástí je například Bluetooth rozhraní či vylepšené hlasové ovládání Linguatronic. Milovníky pohodlí jistě potěší možnost objednání si sedadel s vyhříváním krční páteře Airscarf. Systém zcela integrovaný do opěrek hlavy jemně fouká teplý vzduch na krk sedícího pasažéra.

K dalším novinkám patří nový design vnějších zpětných zrcátek, motivy dekorů s pravého dřeva a čalounění z přírodní kůže. Standardní bixenonové světlomety jsou připraveny řídit se pěti programy pro odlišné typy vozovek a počasí.

To jsou ale věci, které nalezneme i v jiných vozech SL. Pokud si zákazník objedná model 63 AMG či 65 AMG, dostane navíc řadu optických vylepšení, jako jsou výraznější boční výdechy vzduchu v blatnících, spoustu doplňků v interiéru a exteriéru s logem AMG (včetně disků kol), lehce pozměněný design masky a hlavně jeden ze dvou velmi silných pohonných agregátů.

SL 63 AMG

Pod kapotu SL se dostala nová atmosféricky plněná osmiválcová pohonná jednotka, známá například z modelu C 63 AMG, model SL 63 AMG tak střídá verzi SL 55 AMG. Na rozdíl od ní ale bude tento vidlicový osmiválec o výkonu 386 kW spolupracovat s novou, sportovně naladěnou sedmistupňovou převodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT se systémem Race Start, který řidiči pomáhá dosáhnout nejlepších dynamických hodnot při zrychlení z klidu. Pokyny zadává řidič pomocí pádel pod volantem, v manuálním režimu umí převodovka dokonce samočinně dávkovat meziplyny, je ale možné spolehnout se pouze na služby elektroniky a řazení rychlostních stupňů přenechat pouze jí.

Výhoda nové převodovky, přispívající ke sportovnímu charakteru roadsteru SL, spočívá v nahrazení klasického hydrodynamického měniče spojkou v olejové lázni. I když se nejedná o klasickou dvouspojkovou převodovku - tu zatím Mercedes-Benz v nabídce nemá - dokáže AMG SPEEDSHIFT MCT ve svém čtvrtém, nejsportovnějším provozním módu, změnit převodový stupeň za 0,1 s, a navíc zvládnout podřazení až o tři převodové stupně najednou.

Dalším trumfem je přepracovaný aktivní podvozek Active Body Control s vyrovnáváním náklonů karoserie. Systém jízdní stability nabízí tři módy (resp. dva, pokud nepočítáme možnost vypnutí). Kromě standardního je možné navolit také sportovní režim, ve kterém zasahuje ESP o něco později a je více benevolentní k rozevláté zádi vozu.

Model SL 63 AMG přijíždí na výrazných devatenáctipalcových kolech z lehkých slitin v designu AMG o velikosti 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Jejich design byl pozměněn tak, aby se k nové podobě roadsteru SL více hodil a tvořil s ním více harmonický celek.

SL 65 AMG

Starý známý motor motor V12, který trůní i v Maybachu, se i nadále pyšní až neskutečným výkonem 450 kW a točivým momentem 1000 Nm. Tento přeplňovaný vidlicový šestilitrový dvanáctiválec dokáže SL urychlit z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximální rychlost má stále omezenu na obligátních 250 km/h.

Nic se nezměnilo ani na léty odzkoušené pětistupňové automatické převodovce, která je jako jediná v nabídce Mercedesu schopna (po elektronickém omezení točivého momentu z 1200 na 1000 Nm) enormní síly, které motor generuje, převést na zadní kola.

Po stránce designové je SL 65 AMG v podstatě shodný (přehlédneme-li změnu nápisů na lištách a doplňcích z V8 na V12 BITURBO), přijíždí na stejně velkých kolech z lehkých slitin jako jeho slabší kolega, které jsou zde ale titanově šedé se speciální lesklou úpravou povrchu. Za nimi se ukrývají ohromné brzdové kotouče o rozměru 390 x 36 milimetrů vpředu a 360 x 26 milimetrů vzadu.

Porovnání obou agregátů včetně jejich čerstvě zveřejněných cen naleznete v tabulce. Uvedení na trh se plánuje v dubnu tohoto roku.

Mercedes-Benz SL 63 AMG a SL 65 AMG
ModelSL 63 AMGSL 65 AMG
Zdvihový objem [cm3]62085980
Válce/ventily8/412/3
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]386/6800450/4800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]630/52001000/2000-4000
Max. rychlost (el. omezená) [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,2
Cena včetně daně 19% [EUR]145.239221.518
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Video: Když řídí Damon Hill, je spolujezdci špatně od žaludku Video: Když řídí Damon Hill, je spolujezdci špatně od žaludku

Skutečnost, že jste motoristický novinář, ještě…

Mercedes-Benz SL (R230) končí: Poslední roadster opustil linku Mercedes-Benz SL (R230) končí: Poslední roadster opustil linku

Poslední exemplář roadsteru SL série R230 opustil továrnu…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…