Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLK (R172): První dojmy

Diskuze (29)
Mercedes dělá kupé-roadstery už 15 let. Třída SLK nyní dospěla do své třetí generace.

Mercedes-Benz třídy SLK je vždy designovým odrazem nejdražšího Mercedesu své doby. Proto tak jako první provedení z roku 1996 pracovalo s prvky třídy CL a druhé v roce 2004 pracovalo s desginovými prvky supersportu SLR. Nepřekvapuje proto, že třetí SLK odkazuje na nejsportovnější z Mercedesů, SLS.

Vyhranění designu, zvětšení objemu rohů karoserie a samozřejmě i mírné zvětšení délky a šířky způsobily, že nové SLK působí mohutnějším dojmem. Ze všech úhlů vypadá mnohem vyspěleji než předchůdce. Jediná část, která působí mírně rozpačitým dojmem je poměr šířky a výšky předních světel.

Exteriér se proměnil výrazně, ale pojetí nového interiéru představuje úplnou revoluci. Jakékoliv tvary předchůdce jsou zapomenuty, SLK je uvnitř téměř identickou kopií SLS. Tvarově stejná je palubní deska, středová konzole i rozmístění ovladačů. Snad největším rozdílem je tvar volantu a loketní opěrky.

Sedí se nízko, jak velí ty nejlepší zvyklosti v daném segmentu. Se sedadlem v nejnižší poloze má řidič pocit, že sedí téměř na zemi – však také sedák je v takové poloze jen 18 cm nad podlahou. Svislá vzdálenost mezi sedákem a horní hranou čelního okna pak činí 83 cm, takže i vyšší postavy se budou cítit v SLK pohodlně.

Řidič má před sebou rovnou, vysoko umístěnou palubní desku a přes ní lze dohlédnout kapotu motoru. Volant by mohl mít menší průměr, jsme ale v Mercedesu a tady se s větším kormidlem dá jaksi samozřejmě počítat. V případě manuální převodovky (bohužel jen se základním motorem SLK 200) potěší ještě o něco přesnější a lehčí chod řadicí páky než v třídě C.

Zajímavou inovací je Magic Sky Control – panoramatické okno v horním dílu skládací střechy. Čiré sklo lze jednoduše stiskem tlačítka zatmavit a zabránit průchodu 94 % světla. Změnu řídí průchod elektrického proudu sklem, který přitahuje zatmavující částice (čiré sklo). Po odpojení elektrického proudu se částice díky gravitaci rovnoměrně rozmístí a sklo zatemní.

Mercedes-Benz prezentuje SLK zatím s trojicí zážehových motorů. Později se přidá vůbec poprvé turbodiesel SLK 250 CDI a počítat můžeme i s AMG verzí.

Mercedes-Benz třída SLK (R172) - technická data
MotorSLK 200 BESLK 200 BESLK 250 BESLK 350 BESLK 250 CDI BE
Převodovka6M7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]17961796179634982143
Válce/ventily4/44/44/46/44/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5500135/5250150/5500225/6500150/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1800-4600270/1800-4600310/2000-4300370/3500500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]240237243250240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,37,06,65,6-
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,16,27,1-
Poh. hmotnost [kg]1435147015001540-

Diskuze (29)
24. 3. 2011 00:00
Re: Paráda
Boxster se mi nijak extra nelíbí (na rozdíl od Caymanu), ale fakt je, že oproti Z4 je v jízdních vlastnostech o třídu dál. A cena tomu odpovídá. Na druhou stranu, Z4, alespoň pro mě, je nádherná.
Avatar - CHerokee
5. 3. 2011 21:09
Re: Paráda
Ale já ho mám...
Avatar - Martin911Turbo
5. 3. 2011 19:14
Re: Minulá generace
Tak já mám 190 cm a cca 105-110 kg, takže prostor potřebuji ;-)
Avatar - Dylan McKay
5. 3. 2011 19:07
Re: Minulá generace
Martine, s MX-5 jsem se projel, ale musel jsem mít otevřenou střechu. Mám 182 cm, a střecha mi ničila účes... ;-)
SLK teď vypadá o dost líp, ale škoda že zase Merceds objevil nový předek který cpe na všechny svoje modely...
Taky bych tady raději volil Boxster, už jen kvůli spolehlivosti.
Avatar - Dylan McKay
5. 3. 2011 19:01
Re: Paráda
CHerokee, tak koukej dál, abys náhodou někdy neměl vlastní názor...