Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLK: Třetí generace oficiálně

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 1. 2011
35
54
Zobrazit náhledy (35)
Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK Mercedes-Benz SLK
Podoba nového Mercedesu SLK byla sice odhalena již začátkem prosince, ale oficiální sérii fotografií a nové informace automobilka zveřejňuje až nyní.

Souběžně s tím, jak se objevovaly špionážní fotky, zveřejňoval Mercedes-Benz oficiální informace k nové generaci roadsteru SLK.

Víme tak, že novinka dostane Magic Sky Control (panoramatické střešní okno s možností přepínání mezi zastíněnou a prosklenou střechou) a prakticky všechny bezpečnostní a asistenční systémy, které má Mercedes nyní v nabídce.

První oficiální fotografie důkladně maskovaného prototypu asi uspokojily málokoho.

Na začátku prosince se ale objevilo video, které odhalilo téměř vše.

Mercedes-Benz i přesto s oficiálním uvedením nové generace SLK počkal téměř měsíc. Důvodem je skutečnost, že v letošním roce automobilka oslavuje své 125. výročí a novinka se má stát na konci ledna hvězdou oslav ve Stuttgartu, kterých se zúčastní pozvaní hosté.

Novinky spojené s SLK

Tisková zpráva, která doprovází oficiální odhalení nového modelu, neopomíná hned v úvodu zdůraznit, že každá ze tří generací SLK přinesla minimálně jednu převratnou novinku.

V případě první generace z roku 1996 se jedná o pevnou skládací střechu. Mercedes-Benz SLK sice nebyl úplně první, protože se jí mohly pochlubit například Peugeoty ve třicátých letech nebo Ford Skyliner v padesátých letech, ale stál spolu s Mitsubishi 3000GT Spyder z let 1995 a 1996 vyráběným pro severoamerický trh u jejího znovuobjevení a zasloužil se o její rozšíření.

Druhá generace SLK se v roce 2004 jako první mohla pochlubit systémem Airscarf, který ofukuje krky cestujících teplým vzduchem přímo z opěrek hlav a umožňuje jim užívat si jízdy se staženou střechou bez následků na zdraví.

V případě třetí generace je nejzásadnější novinkou již na podzim odhalená střecha Magic Sky Control, u níž lze pouhým stisknutím tlačítka docílit proměny z tmavé neprůhledné střechy ve zcela průhlednou.

Design karoserie

Vzhled třetí generace SLK (typ R172) díky množství špionážních fotografií a úniku videa asi příliš nepřekvapí. Příď se bohatě inspiruje u modelu SLS AMG. Kapota motoru a blatníky jsou vyrobeny z hliníku. Záď kombinuje tvary předchůdce s designovým jazykem nového CLS. Samozřejmostí jsou dnes diodová světla, a to jak v předním nárazníku určená pro denní svícení, tak vzadu ve sdružených lampách.

U designu karoserie se přímo nabízí připomínka padesátých let, kdy na vrcholu nabídky značky Mercedes-Benz stálo slavné kupé 300 SL. To od roku 1955 doplňoval výrazně dostupnější 190 SL s řadovým čtyřválcem, který se vzhledem své karoserie špičkovému modelu přibližoval. Nyní se tato situace víceméně opakuje právě s novým SLK a SLS AMG.

Zcela nově navržený SLK se může i přes výraznější, strmější příď a větší čelní plochu pochlubit hodnotou Cd. U třetí generace Mercedes-Benz uvádí 0,30, zatímco u druhé generace SLK byla hodnota Cd 0,32.

Sportovně laděný interiér

Charakter interiéru je na Mercedes-Benz poměrně spartánský a i zde se projevuje inspirace SLS AMG. Na supersportovní kupé odkazuje tvar palubní desky, přístrojového štítu, rozmístění kruhových výdechů ventilace i provedení volantu.

I pro základní provedení nového SLK bude v interiéru standardem dekorativní obložení středové konzoly kartáčovaným hliníkem. K zajímavým a u Mercedesu neobvyklým designérským prvkům patří umístění analogových hodin na vrchol palubní desky.

K novinkám, které mají zvýšit komfort posádky při jízdě se složenou střechou, patří systém Airguide. Ten má sloužit ke kontrole a usměrnění proudění vzduchu za hlavami řidiče a jeho spolujezdce, zároveň má přispět i k snížení hladiny hluku vytvářeného proudícím vzduchem.

K prvkům známým již z předchozí generace, jimiž bude novinka vybavena patří i systémem Airscarf.

Motory a podvozek

Při uvedení na trh budou v nabídce tři motorizace. Modely SLK 200 BlueEFFICIENCY a SLK 250 BlueEFFICIENCY budou mít pod kapotou čtyřválec o objemu 1796 cm3. Ten nabídne výkon 135 kW (184 k), resp. 150 kW (204 k).

Základní motorizace SLK 200 BlueEFFICIENCY má být nejekonomičtější zástupcem své kategorie. S příplatkovou sedmistupňovou převodovkou 7G-TRONIC PLUS má v kombinovaném cyklu spotřebovat 6,1 litru benzinu na 100 km. Z 0 na 100 km/h přitom tato verze zrychlí za 7,0 s a dosáhne maximální rychlosti 237 km/h, resp. 240 km/h s manuální převodovkou.

Model SLK 250 BlueEFFICIENCYbude převodovkou 7G-TRONIC PLUS vybaven standardně. U něj Mercedes-Benz uvádí spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 6,2 l na 100 km. Z 0 na 100 km/h tato verze zrychlí za 6,6 s a její maximální rychlost je 243 km/h.

Vrcholnou motorizaci bude prozatím představovat SLK 350 BlueEFFICIENCY s nově vyvinutým vidlicovým šestiválcem o objemu 3498 cm3.

Tento motor s třetí generací přímého vstřikování nabídne výkon 225 kW (306 k). Dvoumístný kupé roadster zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,6 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je uváděna 7,1 l na 100 km.

Na snížení spotřeby paliva až o čtvrtinu ve srovnání s předchozí generací se podílí start-stop systém, který je standardem pro všechny tři motorizace.

Zákazníci si u třetí generace SLK budou moci vybírat ze tří provedení podvozku. Standardem bude konveční provedení s ocelovým odpružením. Zájemce o sportovnější svezení má uspokojit provedení s tužšími pružinami a tlumiči. Třetí možnost představuje paket s označením Dynamic Handling. Ten zahrnuje aktivní zavěšení kol, řízení Direct-Steer, které disponuje posilovačem s variabilním účinkem v závislosti na úhlu natočení volantu a systém Torque Vectoring Brake, přibrzďující v zatáčkách zadní vnitřní kolo, čímž napomáhá ovladatelnosti vozu.

Ceny

Objednávky na novou generaci SLK budou přijímány od 17.ledna 2011. Základní provedení SLK 200 BlueEFFICIENCY startuje s cenou 38.675 Euro (okolo 950.000,- Kč). Cena verze SLK 250 BlueEFFICIENCY začíná na 44.256,10 Euro (přibližně 1.090.000,- Kč) a SLK 350 BlueEFFICIENCY přijde na 52.300,50 Euro (zhruba 1.290.000,- Kč). Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH (ale té německé, tj. 19 %).

Při příležitosti uvedení nového SLK nabídne Mercedes-Benz speciální provedení Edition1, které bude charakterizovat specifický ledovcově šedý lak karoserie. Součástí standardní výbavy Edition 1 bude panoramatická střecha, Dynamic Handling paket, AMG bodykit, čalounění kůží Nappa ve dvou odstínech s prošíváním nití kontrastní barvy, systém Airscarf, ambientní osvětlení interiéru a řada dalších prvků. V závislosti na motorizaci se cena SLK navýší od 8.490 do 8.990 Euro (od 210.000 do 225.000,- Kč).

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

SLK
| 14. 1. 2011
No, je to auto pro ženské, a tak mi nepřísluší jej hodnotit.
Nicméně, koukala na to i moje drahá polovička a zkoušel jsem jí to vnutit místo Z4 - a se zlou jsem se potázal:-)
je to opravdu škaredé, předchozí SLK bylo daleko hezčí. Nevím, jestli to má být inspirováno GLKáčkem se svojí ultrahranatostí. CLS je úžasné, ale tohle se jim moc nepovedlo.
Avatar - Hombre_71
Prostě "milášek"
| 14. 1. 2011
Velmi povedené, bude ozdobou každé pobřežní promenády. Každopádně vedle SLS vypadá jako v padesátých letech 190 SL vedle 300 SL - což rozhodně není výtka :yes:
Avatar - 3_diamanty
1*
| 14. 1. 2011
tiez som uneseny. Konecne medak robi to co od neho zakaznici cakaju.

po SLS, CLS je SLK treti naj medak v sucasnosti. Nema chybu cize je to pravy mercedes.
Avatar - white label
malo chlapska
| 14. 1. 2011
Říkáš víc "chlapská", tak to asi nebylo nic pro tebe, teda aspoň podle té fotky u nicku... ;-)
Avatar - Ji/Ri
malo chlapska
| 14. 1. 2011
Dooobre jazva, dobré...... ;-) :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku