Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Vans a testování elektrických dodávek na švédském sněhu a ledu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Mercedes-Benz Vans poodhalil průběh testování spolehlivosti modelu eVito v zimních podmínkách severního Švédska.

Mercedes-Benz odhalil lehký užitkový elektromobil eVito na podzim roku 2017 a první exempláře zamíří k zákazníkům ve druhé polovině letošního roku. Než se tak stane, tak je pro tento model připravena celá řada testů, jejichž cílem je prověřit jeho schopnosti a spolehlivost.

Součástí programu testování modelu eVito jsou i zkoušky prováděné v severním Švédsku v Arjeplog, ležícím asi 100 km jižně od polárního kruhu. Při teplotách hluboko pod bodem mrazu až do -40 ° C absolvoval elektromobil úspěšně testy zaměřené na funkčnost vytápění interiéru a odmrazování oken.

V Arjeplog se testuje a ladí i nastavení podvozku, k němuž slouží cesty pokryté sněhem, ledová dráha vytvořená na zamrzlém jezeře a také silnice s 10, 15 a 20 procentním svahem. Ty mají na jedné straně vysoce přilnavý vytápěný asfalt a na druhé straně jsou pokryty ledem.

Zde dochází k nastavení ESP, ABS, brzdového systému, řízení i asistenčních systémů.

Pozornost byla během testů věnována i pohonnému systému a bateriím, s nimiž se má dojezd na jedno nabití pohybovat kolem 150 km. Samotná automobilka již při uvedení modelu eVito uvedla, že při nepříznivých podmínkách, jako jsou například nízké venkovní teploty nebo plné zatížení, může dojít ke zkrácení dojezdu na 100 km.

Zkoušky provedené v Arjeplog potvrdily, že i za extrémně nízkých teplot lze počítat s reálným dojezdem kolem již zmiňovaných 100 km.

Mercedes-Benz eVito disponuje nejvyšším výkonem 84 kW a točivým momentem 300 N.m. Standardem jsou baterie s kapacitou 41,4 kWh, které se na plnou kapacitu dobijí zhruba za šest hodin.

Mercedes-Benz eVito je nabízen možností výběru ze dvou rozvorů náprav. V prvním provedení má celkovou délku 5140 mm, zatímco ve druhém 5370 mm. Maximální užitečné zatížení tohoto elektromobilu je 1073 kg a objem nákladového prostoru může být až 6,6 m3.

Zájemci o tento model si vedle délky vozidla mohou vybírat i ze dvou možností nastavení maximální rychlosti. První z nich představuje 80 km/h a je určena pro vozy, které budou využívány výhradně v městském provozu. Druhá pak nabízí až 120 km/h a je vhodná i pro vozidla, která budou provozována i mimo města.

Mercedes-Benz začal přijímat objednávky na model eVito již na podzim loňského roku. První vozidla mají být jejich majitelům dodána v druhé polovině letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
4. 3. 2018 23:25
Vito
Toto je mala hovadina, u nas kurieri nepouzivaju. Pouzivaju vacsie dodavky, hlavne ducata...........
Inak k dojazdu, pokial budu taketo smiesne dojazdy okolo 100-150km udavanych vyrobcom a maximalna rychlost 120km/h. V zivote to nenajde vacsie uplatnenie z dovodu prejst z Bratislavy do Trencina je cca 125km pekne po dialnici. Cize ak sa nieco nalozi a pojde sa nonstop plny plyn, tak to ostane stat niekde medzi Piestanmi a Novym mestom asi 35km od Trencina a o kureni ani nehovorim.
Niekto tu pisal, ze naco kurit v aute kurieri nepotrebuju, skuste im to povedat ;-) ani dotycny predpokladam v praci nesedi v zime v bunde a capici.........................
4. 3. 2018 23:18
Re: Zbytečná práce
No neviem, sice Ceska Posta nakupuje to najlacnejsie co je, o sa tyka vozidiel, ale ked vidim, vozovy park spediciek ( nie kurieri ), tak to je este horsie ako posta.
Aj u nas na SVK spedicky nemaju ziadne auta, najimaju sukromnikov co pre nich jazdia a hadaj na akych autach, tie nakladaky uz teda hodne pamataju.
Taky Dachser si najima sukromnikov na SVK a tam je to o tom co ma zrovna za vozidlo, aj ked ma 5-6- rocny nakladak, tak je dotiahnuty z DE a povie to este urobi peknu sluzbu ;-)

Hold realita, mozno na zapade bude klientela, tu na vychode tazko, kolkokrat maju ti sukromnici problem zarobit na novsie (nie nove)........
Avatar - Zetti
4. 3. 2018 06:57
Re: Zbytečná práce
Posta bude mit jiny starosti. Posta dela zisk na ukor lidi co jeji sluzby pouzivaji a na ukor lidi co pro ni pracuji. Navic u nas co objela zenska na kole dneska jezdi 2 postaci v jednom aute. Upadaji zasilky jak balikove tak listovni, tak rozvazeji letaky a balicky z Ciny z kterych zrejme nema ani kacku.
Takze na elektromobily kus za melouna muze posta akorat tak zapomenout. Za chvili nebudou mit ani zakazniky ani zamestnance.
3. 3. 2018 20:05
Re: Zbytečná práce
No zatím si pošťáci vyrábějí vyhovující elektromobil\y sami, takže jestli je někdo chce oslovit, měl by nabídnout i pořádnější parametry
3. 3. 2018 19:10
Re: Zbytečná práce
a je vam hosi jasne, ze prave tito zakaznici delaji celkem slusne objemy prodeju? tedy presne to co nakonec pohjrbi spalovaky pro nezajem flotilovych zakazniku