Mercedes-Benz Viano: První jízdní dojmy

Mercedes-Benz Viano: První jízdní dojmy

 
 

Úspěšná dvojice dodávek Vito/Viano prošla tento rok rozsáhlejší modernizací. Zjistili jsme, jak se s oběma vozy nyní jezdí. Nejprve je na řadě Viano.

Ačkoliv někdo může označovat nejnovější Viano a Vito za novou generaci, jedná se spíše o velmi rozsáhlý facelift, spojený i s konstrukčními úpravami. Nový totiž není jen exteriér, či interiér vozidel. Modernizovány byly nápravy, celé šasi a novinkou jsou také úspornější pohonné agregáty.

Vnější podoba Viana byla omlazena spíše decentně, netrénované oko by mohlo mít problém o sebe obě verze odlišit. Hlavními rozdíly jsou nově tvarované světlomety (v jejich spodní části nalezneme po vzoru osobních vozů značky jakousi vlnku) a pozměněný přední nárazník s novou přední maskou, obsahující trojici podélných žeber místo původních čtyř. Světla určená k dennímu svícení jsou standardem u všech modifikací, na přání pak Mercedes nabízí například bi-xenony, denní světla z LED, či možnost přisvěcování vrcholu zatáčky. Na pozměněné zádi oko nejvíce upoutají nižší, lépe viditelné zadní svítilny.

Interiér je kompletně osvětlen diodami a optickými kabely, jejichž jas lze korigovat. Nové je čalounění sedadel, ovladače na přístrojové desce včetně jejich rozmístění i čtyřramenný volant. Přibylo také několik příjemných drobností jako třeba jedna dvanáctivoltová zástrčka. Pasažéři si mohou užívat více komfortu díky vyspělejší hlukové izolaci, ti zadní pak na delších cestách jistě ocení systém RSE (Rear Seat Entertainment). Ten se může v případě rodinného výletu proměnit v malé domácí kino, při cestě s obchodními partnery je zase můžete zaujmout svou propracovanou prezentací.

Komu interiéry současných osobních Mercedesů vyhovují, bude ve Vianu naprosto spokojen. Velmi dobrou ergonomii předchozí verze se zde podařilo dotáhnout téměř k dokonalosti, navíc je rozmístění ovladačů velmi intuitivní, a tak jsme se za volantem Viana velmi rychle zabydleli. Své zde pochopitelně udělala i široká možnost nastavení sedadel. Na palubě jsme se opravdu cítili spíše jako ve velkém MPV než jako v osobní dodávce.

Velkým plusem Viana je možnost výběru ze tří délek – 4763 mm, 5008 mm (oba s rozvorem 3200 mm) a konečně nejdelší provedení „extra-long“ o délce 5238 mm s rozvorem 3430 mm. Každý si tak může zvolit, jak prostorný interiér mu bude vyhovovat. Celková výška vozu je 1875 mm což Vianu umožňuje bezproblémový vjezd do podzemních garáží, či mytí v klasické automyčce. Větší pozor si pak musíte dát s karavanovou verzí Marco Polo, ta totiž měří 1960 mm.

Mercedes-Benz Viano – čtyřválcové agregáty
Vznětové motoryCDI 2.0 (4MATIC)CDI 2.2 (4MATIC)
Emisní normaEuro 5Euro 5
Převodovka6M/5A6M/5A
Zdvihový objem [cm3]2.1432.143
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]100/3800120/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]310/1400–2600360/1600-2400
Max. rychlost [km/h]174 (161)188 (174)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,1 (16,0)12,2 (13,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,1 (8,8)8,1 (8,8)

Viano je možné objednat jak se čtyřválcovými, tak se šestiválcovými agregáty. Všechny motory využívají v základní výbavě balíček BlueEfficiency. Díky němu konzumují čtyř i šestiválce méně paliva. BlueEfficiency obsahuje například start/stop systém Eco.

Základní turbodiesel CDI 2.0 má výkon 100 kW a točivý moment 310 Nm, silnější verze CDI 2.2 (o shodném zdvihovém objemu 2.143 cm3) pak 120 kW a 360 Nm. Oba čtyřválce mohou být vybaveny pohonem všech čtyř kol 4MATIC (pouze s automatickou převodovkou), pyšní se také až o 15 procent nižší spotřebou při vyšším výkonu než u předchozí verze, či vyvažovacími hřídeli pro tišší a hladší chod.

Pod kapotou může být i šestiválcový agregát a to jak vznětový CDI 3.0 (165 kW, 440 Nm) tak i jediný benzin, 3.5 V6. A právě s tímto motorem jsme si Viano při cestě po Hamburku vyzkoušeli.

Mercedes-Benz Viano – šestiválcové agregáty
Vznětové motoryCDI 3.0 V63.5 V6
Emisní normaEuro 5Euro 5
Převodovka5A5A
Zdvihový objem [cm3]2.9873.498
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]165/3800190/5900
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]440/1800–2400340/2500-5000
Max. rychlost [km/h]201217
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,18,7
Komb. spotřeba [l/100 km]8,512,0

Hned první metry ukázaly, že přenést 190 kW a 340 Nm na mokrý asfalt rozhodně není samozřejmá záležitost – s plynem jsme tak museli být při rozjezdu opatrní, jinak následovalo efektní protočení kol. Při podřazení vystřelilo Viano vpřed s obrovskou chutí, která s otáčkami neuvadala – spojení dodávky a silného šestiválce má určitě něco do sebe. Bohužel, zatímco kolegové s vznětovými čtyřválci objeli městskou testovací trasu za přibližně deset litrů paliva, náš výsledek byl o celou polovinu horší. Nemáme možnost objektivně srovnat jízdní komfort a jízdní vlastnosti s předchozí verzí Viana, zde by nám pomohl leda mezigenerační srovnávací test, pocitově ale přepracované nápravy odvádějí dobrou práci a veškeré nástrahy městského asfaltu vůz překonal bez obtíží. Nebylo sice příliš času na testování jízdních vlastností (trasa vedla stále v intravilánu), vypadá to ale, že šestiválcové agregáty (resp. vozy jimi vybavené) budou trpět nezanedbatelně větší nedotáčivostí.

V galerii také můžete vidět důmyslnou cestovní verzi Marco Polo, ve které nechybí lednice, vařič či možnost sprchy z interního tanku na vodu. Vyzkoušeli jsme si manipulaci se zvedací střechou (která ukrývá širokou postel s nosností 150 kilogramů) i s rozkládací matrací v interiéru a můžeme konstatovat, že práci s nimi zvládne opravdu každý.

Na poli bezpečnostní výbavy je Viano srovnatelné s osobním automobilem. Ve standardu nechybí ESP, ABS, ASR, BAS (brzdový asistent) či stabilizační asistent bránící rozkmitání přívěsu. Zákazník si pak může dokoupit například boční (ve verzi Ambiente standardně) a hlavové airbagy.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská ABB připravuje miliardovou investici, koupí divizi elektrifikace americké GE Švýcarská ABB připravuje miliardovou investici, koupí divizi elektrifikace americké GE

Švýcarská strojírenská firma ABB koupí od amerického…

Ceny bytů v Praze v příštích letech klesat nebudou, tvrdí analytici Ceny bytů v Praze v příštích letech klesat nebudou, tvrdí analytici

Ceny nových bytů v Praze v příštích letech klesat spíše…

Zoot.cz expanduje do Polska a Maďarska, čeká tržby přes miliardu Zoot.cz expanduje do Polska a Maďarska, čeká tržby přes miliardu

Největší tuzemský e-shop s módou Zoot.cz plánuje v…

Finep otevřel relaxační park na pražském Proseku Finep otevřel relaxační park na pražském Proseku

Téměř dvacet tisíc metrů čtverečních tvoří plocha parku,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Mercedes-Benz V: První fotky interiéru nové generace Viana Mercedes-Benz V: První fotky interiéru nové generace Viana

Nová generace Mercedesu Viano se bude jmenovat třída V.…

Nový Mercedes-Benz Viano nahradí i třídu R Nový Mercedes-Benz Viano nahradí i třídu R

Mercedes-Benz upravil platformu nové generace modelů Vito…

 



 
To je ta, co méně drncala! Audi A8 prezidenta Václava Klause může být vaše. A nestojí moc

To je ta, co méně drncala! Audi A8 prezidenta Václava Klause může být vaše. A nestojí moc

Dnes 16:52

Snili jste někdy o tom, že se budete vozit v prezidentské limuzíně? Přání se vám teď může splnit, aniž byste se zadlužili do konce života.




Blesk.cz

Našli se svědci Třískova (†80) pádu: Skoč, to dáš, volali na něj výrostci

Našli se svědci Třískova (†80) pádu: Skoč, to dáš,…

Médiím se začínají ozývat očití svědci sobotního tragického pádu Jana Třísky (†80) z Karlova mostu do Vltavy, po…

Byty v Praze si udrží svou prestiž: V nejbližších letech jejich ceny klesat nebudou

Byty v Praze si udrží svou prestiž: V nejbližších…

Odborníci na bydlení v Praze nepředpokládají, že by v nejbližších letech ceny za byty v metropoli klesaly. Stát…

 

iSport.cz

Limberský má prasklou lícní kost. Díky, Rusáku, vzkázal před operací

Limberský má prasklou lícní kost. Díky, Rusáku,…

Na hřišti trpěl bolestí, po ráně do obličeje musel střídat. A včera obránce Plzně David Limberský (33) slyšel od…

Stocha bude řešit disciplinárka. Za děkovačku mu hrozí pokuta i stopka

Stocha bude řešit disciplinárka. Za děkovačku mu…

Do angažmá ve Slavii vstoupil velmi výrazně. Záložník Miroslav Stoch je hodnocený jako zatím nejvýraznější…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…