Mercedes-Benz Viano: První jízdní dojmy

Mercedes-Benz Viano: První jízdní dojmy

 
 

Úspěšná dvojice dodávek Vito/Viano prošla tento rok rozsáhlejší modernizací. Zjistili jsme, jak se s oběma vozy nyní jezdí. Nejprve je na řadě Viano.

Ačkoliv někdo může označovat nejnovější Viano a Vito za novou generaci, jedná se spíše o velmi rozsáhlý facelift, spojený i s konstrukčními úpravami. Nový totiž není jen exteriér, či interiér vozidel. Modernizovány byly nápravy, celé šasi a novinkou jsou také úspornější pohonné agregáty.

Vnější podoba Viana byla omlazena spíše decentně, netrénované oko by mohlo mít problém o sebe obě verze odlišit. Hlavními rozdíly jsou nově tvarované světlomety (v jejich spodní části nalezneme po vzoru osobních vozů značky jakousi vlnku) a pozměněný přední nárazník s novou přední maskou, obsahující trojici podélných žeber místo původních čtyř. Světla určená k dennímu svícení jsou standardem u všech modifikací, na přání pak Mercedes nabízí například bi-xenony, denní světla z LED, či možnost přisvěcování vrcholu zatáčky. Na pozměněné zádi oko nejvíce upoutají nižší, lépe viditelné zadní svítilny.

Interiér je kompletně osvětlen diodami a optickými kabely, jejichž jas lze korigovat. Nové je čalounění sedadel, ovladače na přístrojové desce včetně jejich rozmístění i čtyřramenný volant. Přibylo také několik příjemných drobností jako třeba jedna dvanáctivoltová zástrčka. Pasažéři si mohou užívat více komfortu díky vyspělejší hlukové izolaci, ti zadní pak na delších cestách jistě ocení systém RSE (Rear Seat Entertainment). Ten se může v případě rodinného výletu proměnit v malé domácí kino, při cestě s obchodními partnery je zase můžete zaujmout svou propracovanou prezentací.

Komu interiéry současných osobních Mercedesů vyhovují, bude ve Vianu naprosto spokojen. Velmi dobrou ergonomii předchozí verze se zde podařilo dotáhnout téměř k dokonalosti, navíc je rozmístění ovladačů velmi intuitivní, a tak jsme se za volantem Viana velmi rychle zabydleli. Své zde pochopitelně udělala i široká možnost nastavení sedadel. Na palubě jsme se opravdu cítili spíše jako ve velkém MPV než jako v osobní dodávce.

Velkým plusem Viana je možnost výběru ze tří délek – 4763 mm, 5008 mm (oba s rozvorem 3200 mm) a konečně nejdelší provedení „extra-long“ o délce 5238 mm s rozvorem 3430 mm. Každý si tak může zvolit, jak prostorný interiér mu bude vyhovovat. Celková výška vozu je 1875 mm což Vianu umožňuje bezproblémový vjezd do podzemních garáží, či mytí v klasické automyčce. Větší pozor si pak musíte dát s karavanovou verzí Marco Polo, ta totiž měří 1960 mm.

Mercedes-Benz Viano – čtyřválcové agregáty
Vznětové motoryCDI 2.0 (4MATIC)CDI 2.2 (4MATIC)
Emisní normaEuro 5Euro 5
Převodovka6M/5A6M/5A
Zdvihový objem [cm3]2.1432.143
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]100/3800120/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]310/1400–2600360/1600-2400
Max. rychlost [km/h]174 (161)188 (174)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,1 (16,0)12,2 (13,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,1 (8,8)8,1 (8,8)

Viano je možné objednat jak se čtyřválcovými, tak se šestiválcovými agregáty. Všechny motory využívají v základní výbavě balíček BlueEfficiency. Díky němu konzumují čtyř i šestiválce méně paliva. BlueEfficiency obsahuje například start/stop systém Eco.

Základní turbodiesel CDI 2.0 má výkon 100 kW a točivý moment 310 Nm, silnější verze CDI 2.2 (o shodném zdvihovém objemu 2.143 cm3) pak 120 kW a 360 Nm. Oba čtyřválce mohou být vybaveny pohonem všech čtyř kol 4MATIC (pouze s automatickou převodovkou), pyšní se také až o 15 procent nižší spotřebou při vyšším výkonu než u předchozí verze, či vyvažovacími hřídeli pro tišší a hladší chod.

Pod kapotou může být i šestiválcový agregát a to jak vznětový CDI 3.0 (165 kW, 440 Nm) tak i jediný benzin, 3.5 V6. A právě s tímto motorem jsme si Viano při cestě po Hamburku vyzkoušeli.

Mercedes-Benz Viano – šestiválcové agregáty
Vznětové motoryCDI 3.0 V63.5 V6
Emisní normaEuro 5Euro 5
Převodovka5A5A
Zdvihový objem [cm3]2.9873.498
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]165/3800190/5900
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]440/1800–2400340/2500-5000
Max. rychlost [km/h]201217
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,18,7
Komb. spotřeba [l/100 km]8,512,0

Hned první metry ukázaly, že přenést 190 kW a 340 Nm na mokrý asfalt rozhodně není samozřejmá záležitost – s plynem jsme tak museli být při rozjezdu opatrní, jinak následovalo efektní protočení kol. Při podřazení vystřelilo Viano vpřed s obrovskou chutí, která s otáčkami neuvadala – spojení dodávky a silného šestiválce má určitě něco do sebe. Bohužel, zatímco kolegové s vznětovými čtyřválci objeli městskou testovací trasu za přibližně deset litrů paliva, náš výsledek byl o celou polovinu horší. Nemáme možnost objektivně srovnat jízdní komfort a jízdní vlastnosti s předchozí verzí Viana, zde by nám pomohl leda mezigenerační srovnávací test, pocitově ale přepracované nápravy odvádějí dobrou práci a veškeré nástrahy městského asfaltu vůz překonal bez obtíží. Nebylo sice příliš času na testování jízdních vlastností (trasa vedla stále v intravilánu), vypadá to ale, že šestiválcové agregáty (resp. vozy jimi vybavené) budou trpět nezanedbatelně větší nedotáčivostí.

V galerii také můžete vidět důmyslnou cestovní verzi Marco Polo, ve které nechybí lednice, vařič či možnost sprchy z interního tanku na vodu. Vyzkoušeli jsme si manipulaci se zvedací střechou (která ukrývá širokou postel s nosností 150 kilogramů) i s rozkládací matrací v interiéru a můžeme konstatovat, že práci s nimi zvládne opravdu každý.

Na poli bezpečnostní výbavy je Viano srovnatelné s osobním automobilem. Ve standardu nechybí ESP, ABS, ASR, BAS (brzdový asistent) či stabilizační asistent bránící rozkmitání přívěsu. Zákazník si pak může dokoupit například boční (ve verzi Ambiente standardně) a hlavové airbagy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

Turci oznámili konec operace v Sýrii Turci oznámili konec operace v Sýrii

Turecko dokončilo svou vojenskou operaci na severu Sýrie,…

Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Mercedes-Benz V: První fotky interiéru nové generace Viana Mercedes-Benz V: První fotky interiéru nové generace Viana

Nová generace Mercedesu Viano se bude jmenovat třída V.…

Nový Mercedes-Benz Viano nahradí i třídu R Nový Mercedes-Benz Viano nahradí i třídu R

Mercedes-Benz upravil platformu nové generace modelů Vito…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Povstalci v Kongu zavraždili 2 unesené experty OSN. Ženě sťali hlavu

Povstalci v Kongu zavraždili 2 unesené experty OSN.…

Dva experti OSN, kteří se pohřešovali v Demokratické republice Kongo, byli nalezeni mrtví. Američana Michaela…

Gábina drsně o Noidovi, se kterým se rozvádí: Je to alkoholik! Byl závislý na drogách

Gábina drsně o Noidovi, se kterým se rozvádí: Je to…

Rozpoutala se rozvodová válka! Gábina Dvořáková (28) odmítá, že by se její manželství rozpadlo kvůli provalené…

 

iSport.cz

"Boží ruka" i zářez Chelsea či Irů. Kdy by video…

Po úterním přátelském utkání Francie se Španělskem (0:2) je video ve fotbale opět aktuálním tématem. V duelu…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…