Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes GLA oficiálně: Na výšku měří jen 1494 mm!

Diskuze (33)
Nová třída GLA má jeden světový rekord – bude nejnižším SUV na trhu. Kompaktní crossover oslaví premiéru na domácí půdě ve Frankfurtu.

Rodinka kompaktních vozů značky Mercedes-Benz se rozrůstá o dalšího člena. Trojici A, B a CLA, která za letošní první pololetí dosáhla 178 tisíc prodaných kusů, doplní nová třída GLA. Ta je nejmenším ze čtyř stuttgartských SUV – zařadí se pod třídy GLK, M a GL. A pak je tu ještě ryze terénní třída G.

Oproti jarnímu konceptu se sériový model natáhl do délky a zároveň zúžil. S půdorysem 4417 x 1804 mm je delší a nepatrně užší než přímí konkurenti, rozměry se zhruba podobají běžným kompaktním hatchbackům. To platí i pro celkovou výšku: 1494 mm je na SUV opravdu hodně málo. Součinitel aerodynamického odporu 0,29 představuje v daném segmentu také rekordně nízkou hodnotu.

Mercedes-Benz GLA - srovnání rozměrů s konkurencí
ModelMercedes GLAAudi Q3RR Evoque
Délka [mm]441743854355
Šířka [mm]180418311895
Výška [mm]149416081635
Rozvor [mm]269926032660

Nízká výška vynikne i ve srovnání s technicky spřízněnými modely. GLA je jen o 6 cm vyšší než hatchbacky třídy A, dokonce i velkoprostorová třída B měří na výšku více než GLA. Rozvor 2699 mm je všem modelům společný, GLA je z této rodiny nejširší a po sedanu CLA i nejdelší.

Mercedes-Benz GLA - srovnání s příbuznými modely
Modeltřída GLAtřída Atřída Btřída CLA
Délka [mm]4417429243594630
Šířka [mm]1804178017861777
Výška [mm]1494143015571432
Rozvor [mm]2699269926992699
Objem zav. prostoru [l]421341488470

Nabídka motorů při uvedení na trh čítá čtyři agregáty, tři z nich budou dostupné s pohonem všech kol (včetně sedmistupňové dvouspojkové převodovky). Základem bude přeplňovaná šestnáctistovka GLA 200 o výkonu 115 kW, druhou zážehovou možností se stane GLA 250 nebo GLA 250 4Matic, který nabídne ze dvou litrů 155 kW.

Turbodiesely budou mít volitelně pohon 4x4 oba. Novinkou v nabídce Mercedesu je příčně zastavěný 2,2litr se 100 kW v modelu GLA 200 CDI – A 200 CDI a B 200 CDI používají při stejném výkonu agregát zmenšený na 1,8 litru, který dosahuje maxima točivého momentu v užším spektru otáček. Dlouhozdvihový (vrtání 83 mm, zdvih 99 mm) agregát prošel důkladnou optimalizací v zájmu snížení spotřeby, dostal senzor expanzních tlaků, o patřičnou kultivovanost se stará vyvažovací hřídel.

Výkonnější GLA 220 CDI je identický například s CLA 220 CDI. Dvojitě přeplňovaný diesel má 125 kW, točivý moment 350 N.m je oproti Mercedesům s podélně uloženým motorem snížen (z 400 N.m). Standardem u této verze je dvouspojková převodovka.

Mercedes-Benz GLA - technická data
MotorGLA 200GLA 250GLA 200 CDIGLA 220 CDI
Převodovka6M (7DS)7DS (7DS 4x4)6M (7DS, 7DS 4x4)7DS (7DS 4x4)
Zdvihový objem [cm3]1595199121432143
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/5300155/5500100/3600-4000125/3400-4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1250-4000350/1200-4000300/1400-4000350/1400-3400
Max. rychlost [km/h]-- (235)--
Zrychlení 0-100 km/h [s]-- (6,5)--
Komb. spotřeba [l/100 km]-- (7,1)4,3 (-)-

Diskuze (33)
15. 8. 2013 15:31
Re: KULIČKA-KLASSE
Přesně tak :-)
Avatar - Delfin2
15. 8. 2013 14:32
MB GLA
GLA vyzerá pekne,zaujímavo.Páči sa mi, len som zvedavý na tu cenu :-|
15. 8. 2013 12:24
Pekne...
Nebodaj zacne aj Mercedes vyrabat pekne auta.... :-) Toto jedno sa im vydarilo.
Avatar - Emel
15. 8. 2013 10:14
Re: líbí
Jak často je tím průkopníkem? Z fleku mě napadá první Áčko, ale to si Mercedes za rámeček nedá :-) .
Avatar - Emel
15. 8. 2013 10:13
Re: KULIČKA-KLASSE
No jasně, ušetřili by si problémy s montáží motorů dCi ;-)