Mercedes postavil repliku svého prvního patentovaného vozu. Teď může být váš
Pokud patříte mezi fanoušky počátků automobilového průmyslu, určitě se vám tento kousek bude líbit. Jde o tzv. Patent-Motorwagen číslo 1, jenž byl patentován se spalovacím motorem 29. ledna 1886 (rok, kdy například prvně zamířila do regálů Coca-Cola a vznikl londýnský fotbalový klub Arsenal). Později ve stejném roce si pak Gottieb Daimler nechal patentovat pohon s vnitřním spalováním, následně započal práce na prvním čtyřkolovém voze.
Nicméně exemplář, který vám představujeme, má tři kola a šlo o první patentované auto společnosti Mercedes. Německá automobilka se před časem rozhodla postavit jeho věrnou repliku. A prostřednictvím svého týmu All Time Stars věnujícího se klasikám nabízí vůz k prodeji. Plně funkční!
Už od mládí se Carl Benz snažil sestrojit vůz, jehož pohon obstará motor spojený s podvozkem. Patent nalezneme v historických pramenech pod označením Deutsches Reichspatent č. 37435, oficiální premiéra prototypu se uskutečnila v červnu 1886 v Mannheimu. Vůz má mnoho podobného s moderními vozy, kromě benzinového motoru disponoval, elektrickým zapalováním či vodním chladičem.
V praxi to znamená, že kupující dostane stroj, jenž zvládne jet až 16 km/h, přičemž jej pohání čtyřtaktní zážehový motor s jedním válcem. Dle Benzova měření měla jednotka výkon 0,5 kW, avšak měření Technické univerzity ve Stuttgartu prozradilo sílu až 0,67 kW. Na svou dobu šlo o nesmírně lehký agregát, vždyť vážil pouhých 100 kilogramů.
Nový majitel se pak může nechat rozmazlit koženým "interiérem". A cena? Tu stuttgartští experti na klasiky poskytnou až na vyžádání, ale je jasné, že nebude lidová. Jen připomeňme, že pod křídly automobilky vzniklo několik replik Motorwagenu, všechny v letech 2001 až 2002. Nabízený exemplář stvořili ve druhém roce zhotovování a nedávno prošel pečlivou kontrolou a restaurováním pod dohledem Classic Center. Jelikož byly repliky zhotoveny hlavně pro výstavní účely, zaručuje Mercedes minimální nájezd stroje.