Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus 190E 3.6S je jedinečný a pekelně rychlý Mercedes-Benz 190E

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mercedes-Benz 190 patří mezi sedany, které mají díky aktivitám mateřské automobilky řadu přitažlivých a pěkně výkonných verzí, ale jednu z nejvýkonnějších a nejvzácnějších má na svědomí Brabus.

Mercedes-Benz 190 byl v osmdesátých letech a na počátku následujícího desetiletí nabízen v řadě provedení, z nichž nejpřitažlivější a nejrychlejší byla ta, která měla pod kapotou šestnáctiventilové čtyřválce o objemu 2,3 nebo 2,5 litru, za jejichž laděním stála slavná firma Cosworth.

Kompaktní sedan byl nabízen i s větším řadovým šestiválcem o objemu 2,6 litru, ale ten byl spíše než pro sportovní svezení ideální pro pohodlnou a přiměřeně rychlou jízdu po dálnici. Minimálně do té doby, než si jej vzali do parády ladiči společnosti Brabus, věnující se úpravám vozů s třícípou hvězdou ve znaku od druhé poloviny sedmdesátých let.

Brabus 190E 3.6S se představil v roce 1988. Na první pohled relativně decentní úprava původního sedanu byla ve skutečnosti pěkně radikální přestavbou. Karoserie se sice nezměnila a v jejích útrobách došlo k řadě zásadních změn.

Hlavní z nich se odehrály v motorovém prostoru a v interiéru. Pod kapotou se sice stále ukrýval atmosférický řadový šestiválec, ale s objemem zvýšeným na 3,6 litru a nejvyšším výkonem 203 kW (272 kW). Pohled do interiéru pak odhalil, že komfortní sedan se změnil ve dvoumístný speciál se skořepinovými předními sedadly a ochrannou klecí místo zadních sedadel.

Brabus 190E 3.6S sice svým provedením a výkony ohromil, ale na trhu právě díky svému radikálnímu pojetí neuspěl. První exemplář tohoto divokého sedanu se změnil v jen o malinko krotší Brabus 190E 3.6-24, který se lišil především v interiéru. Ten byl zbaven ochranné klece, vybaven komfortnějšími předními sedadly, dostal zpět zadní sedačky i odhlučnění a také klimatizaci.

Může se zdát, že tím se krátká kariéra jednoho ostrého sedanu uzavřela, ale v roce 2008 se Sven Gramm, ředitel PR u společnosti Brabus, rozhodl 190E 3.6S oživit. Původní vůz k dispozici nebyl a pro stavbu byl proto použit stejně jako v osmdesátých letech Mercedes-Benz 190E s řadovým šestiválcem o objemu 2,6 litru, který se podařilo získat ve velmi zachovalém stavu.

Po deseti měsících byl představen nový Brabus 190E 3.6S, který vypadal přesně jako originál z konce osmdesátých let. Při stavbě bylo použito dobových dílů ze skladů společnosti Brabus a pokud nějaký chyběl, pak byl vyroben.

Brabus 190E 3.6S z roku 2008 svému vzoru odpovídal zvoleným odstínem červeného laku karoserie, provedením odlehčeného interiéru, v němž jsou jen dvě přední sedadla, ochranná klec a opět chybí klimatizace.

V přídi je opět usazen řadový šestiválec o objemu 3,6 litru s nejvyšším výkonem 203 kW (272 k) a točivým momentem 365 N.m. tyto hodnoty míří k zadním kolům prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Podvozek je osazen sportovními tlumiči Eibach a kontakt s asfaltem mají na starosti pneumatiky Yokohama A 225/45 R16.

Rudý sedan nabízí stejné jízdní výkony jako na konci osmdesátých let, což znamená, že akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 6,3 s a dosahuje maximální rychlosti 258 km/h.

Brabus 190E 3.6S z roku 2008 zůstal sice v jediném exempláři jako jeho vzor, ale na rozdíl od něj nebyl přestavěn na komfortnější verzi a dodnes je ve špičkové kondici. Téměř deset let měl totiž jediného majitele a ujel jen něco málo přes 16.000 kilometrů. V současnosti je tento opravdu jedinečný sedan ve Velké Británii a společnost Fast Classics jej nabízí k prodeji. Cena je stanovena na 131.995 britských liber (zhruba 3.950.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
4. 6. 2018 10:04
Krása
Nádherný auto. Ani jsem netušil, že existuje. Pecka :yes:
Mrzí mě, že o autě nikdo nediskutuje. Velká většina místních diskutujících umí max. nadávát na Škodu, VW a na ostatní,ale k zajímavému autu nikdo nic nenapíše.