Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedesy se kvůli chladivu nemohou v EU prodávat

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)
Některé nové vozy značky Mercedes od německé automobilky Daimler se kvůli zakázanému chladivu v klimatizačních systémech nemohou v Evropské unii prodávat ani registrovat.

Evropská komise zveřejnila svůj postoj k prodeji nových Mercedesů jako výsledek předběžné interní analýzy. Rozhodnutí Francie zablokovat prodej většiny vozů Mercedes na jejím území tak může být podle komise legální. Postoj komise tak může otevřít cestu k tomu, aby Francii následovaly i jiné země EU.

"V současnosti jsou na evropském trhu od tohoto výrobce vozidla, která podle předběžné analýzy komise neodpovídají tomu, jak byla schválena," řekl evropský komisař pro průmysl Antonio Tajani. Dodal ale, že bez dalšího rozboru není možné říci, zda jsou příslušné automobily Daimleru vzhledem k jejich schválení německými úřady nelegální.

Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, která od letošního ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a. Ta je sice zdravotně zcela bezpečná, nevyhovuje však evropské politice proti emisím skleníkových plynů. Daimler odmítl používat nové chladivo proto, že ve svých testech zjistil problémy s jedinou možnou náhradou, chladivem R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont. To podle zjištění Daimleru z vlastních nárazových testů může při srážce a vzplanutí uvolnit vysoce toxický fluorovodík, a způsobit tak cestujícím ve vozidle smrt. Američtí výrobci zprávy o nebezpečnosti svého chladiva dementují a argumentují velkým počtem testů, které proběhly úspěšně.

Německý úřad pro motorová vozidla KBA Daimleru schválil používání R134a a vyzval k dalšímu zkoumání bezpečnosti nového chladiva. To podpořilo německé ministerstvo dopravy. Oba úřady pak poslaly do Bruselu rozklad s požadavkem, aby Daimler mohl i nadále používat zakázané chladivo, dokud nebudou dokončeny jejich vlastní vědecké testy.

Daimler na počátku července sdělil, že francouzské úřady blokují nové registrace jeho sportovních vozů Mercedes SL a kompaktů třídy A a B. Tyto automobily představují více než polovinu prodeje značky v této zemi a asi dvě procenta globálního prodeje firmy. Němečtí politici poukázali na to, že krok Paříže může souviset se sporem o zpřísněné limity na emise oxidu uhličitého v EU. Jejich přijetí minulý měsíc Berlín intenzivním lobbováním zabránil, aby ochránil domácí automobilky.

Tajani uvedl, že ve světle předběžného závěru komise lze považovat za legální rozhodnutí Francie odmítnout registrace příslušných typů vozů značky Mercedes vyrobených od 12. června. Daimler má ale vzhledem k posvěcení Berlína jiný názor. "Naše vozy mají platné povolení pro celou Evropu, Jejich registraci by nic nemělo stát v cestě," řekl mluvčí automobilky. Zástupci vlád zemí Evropské unie mají jednat o sporu o chladivo v autoklimatizacích dnes v Bruselu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)
18. 7. 2013 22:38
Re: no nic
Tak mozna jsem mel divne pokusne objekty, protoze metan se objevoval sporadicky a v nizke koncentraci. :-)
Avatar - WinDiesel
18. 7. 2013 15:04
Re: no nic
Prdy VŽDYCKY obsahují metan.......... >:D a další skleníkové plyny, některé z nich jsou dusivé, některé dokonce hořlavé >:D
18. 7. 2013 14:47
Re: no nic
>:D
18. 7. 2013 11:09
Re: no nic
Jinak co se tyce prdeni, obcas obsahuje metan, ale hlavne obsahuje CO, mereno pristrojem k tomu urcenem (ne prdeni, ale mereni plynu >:D ), dokonce tolik, ze presahuje povolene koncentrace. Takze nedoporucuju prdeni v male uzavrene mistnosti, abyste se neotravili ;-)
18. 7. 2013 11:07
Re: no nic
Podle nejake studie zvyseny prisun CO2 podporuje rust rostlin (plodin), akorat ze ty plodiny nemaji vetsi vyzivovou hodnotu nez ty s normalnim prisunem CO2. Takze prdet ve skleniku muzes, budes mit vetsi rajcata napriklad ;-)