Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlepší řidičské auto na světě už jen ze skladu. Porsche stoplo objednávky řady 718

Porsche 718 Boxster Style Edition
Porsche 718 Boxster Style Edition
Porsche 718 Boxster Style Edition
Porsche 718 Boxster Style Edition
78 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (19)

Spekulovalo se o tom, že by Porsche 718 Boxster a Cayman se spalovacími motory zůstaly naživu déle po vzoru cayenne a macanu. To však automobilka popřela a ukončila příjem objednávek na nové kusy do výroby.

Ten recept je úplně jednoduchý. Motor mezi kabinou a zadní nápravou, ideálně atmosférický, pohon zadních kol a mezi tím převodovka podle toho, jestli vás baví řadit sami, nebo chcete být co nejrychlejší. A volitelně plátěná skládací střecha nahoře.

Porsche se ho drží od roku 1996 u boxsteru a od roku 2005 u caymanu, což je de facto kupé-verze boxsteru. V posledních pár letech sice tyto modely ve většině svých verzí přišly o božský atmosférický šestiválec ve prospěch přeplňovaného čtyřválce, ale zbytek se o další kousek přiblížil naprosté dokonalosti.

Teď je všemu konec, Porsche přestalo přijímat objednávky na výrobu nových spalovacích 718 Boxster a Cayman. Informuje o tom britský web Autocar s tím, že je zatím možné objednávat ze skladových zásob. Spekulace o tom, že by výroba skončit nakonec nemusela, popřely webu zdroje vysoko z managementu značky.

Kdysi se psalo, že Porsche Panamera skončí poté, co se začne prodávat elektrický taycan; nestalo se tak. Pak se psalo, že cayenne bude jen elektrické, ale ani to se nesplní, podle automobilky zůstane cayenne se spalovacím motorem v nabídce daleko za rok 2030. Menší macan se stal jen elektromobilem, ale pár měsíců po konci výroby toho spalovacího se objevily spekulace o jeho návratu po bok elektromobilu, které automobilka následně potvrdila.

U řady 718 se toto s největší pravděpodobností nestane, tyto modely zůstanou jen elektrické. Jak budou vypadat, jak budou jezdit, se dozvíme nejpozději v roce 2026, kdy mají přijít na trh. Využít mají platformu PPE, která je ovšem „skateboardová“ – má baterii v podlaze, což sice znamená těžiště umístěné hezky nízko, avšak řidič musí sedět výš a také celková výška vozu narůstá; u běžného auta typu Audi A6 e-tron se to dá zamaskovat, u sporťáku dost těžko. Přesto – nechme se překvapit, s čím zuffenhausenští konstruktéři přijdou.

Video placeholder
Za volantem Porsche 911 Spirit 70 • Zdroj: Marek Bednář/Auto.cz/Porsche

zdroj: Autocar | zdroj foto: Porsche, auto.cz | zdroj videa: Marek Bednář/Auto.cz/Porsche

Vstoupit do diskuze (19)