Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Města mohou nelegální taxi pokutovat, uvedlo ministerstvo dopravy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (84)
Ministerstvo dopravy nesouhlasí s tvrzením, že české zákony dostatečně neupravují provozování taxislužby. Pro všechny řidiče taxi platí podle něj stejné podmínky a povinnosti.

Pokud dopravce s cestujícím nesepsal písemnou smlouvu, vozidlo musí být mimo jiné označeno svítilnou s nápisem taxi. Dodržování zákona mohou kontrolovat městské dopravní úřady a nelegální taxislužbu pokutovat, sdělil ČTK mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Na nedostatečnou legislativu si stěžují taxislužby i vedení hlavního města.

V Praze v minulých dnech taxikáři protestovali na ruzyňském letišti proti společnosti Uber. Taxikářům vadí zejména to, že za Uber a podobné služby jezdí řidiči bez taxikářské koncese, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci takzvané sdílené ekonomiky. "V žádném případě není pravda, že by v této otázce bylo právní vakuum," uvedl Neřold.

Taxikáři musejí mít mimo jiné oprávnění řidiče taxislužby a dopravce koncesi. Stejná pravidla platí podle mluvčího pro řidiče jezdící pro klasické dispečinky i pro řidiče, kteří využívají mobilní aplikaci nebo jiný způsob zprostředkování placené přepravy. Pokud některého z řidičů potrestají úředníci, může se proti jejich rozhodnutí odvolat a případně podat žalobu, uvedl Neřold. O správnosti výkladu zákona pak rozhodne soud. "Nejen u našich soudů, ale také u Soudního dvora Evropské unie probíhají v současné době řízení, která řeší právě poskytování služeb přes aplikace Uber," doplnil.

Sdružení taxislužeb po posledních pražských protestech vyzvalo zástupce ministerstev, policie, pražskou primátorku a brněnského primátora k jednání o službě Uber. Stát by měl podle taxikářů zajistit rovné podmínky na trhu a zabránit Uberu v porušování pravidel. Spolek s názvem Sdružení českých taxikářů chce po pražské primátorce Adrianě Krnáčové (ANO), aby přiměla Uber dodržovat zákony, nebo ho zastavila, jinak budou blokovat ulice.

Krnáčová k tomu uvedla, že město nemůže Uber zakázat ani pro něj určovat podmínky. To je podle ní úlohou těch, kteří vytvářejí zákony, tedy v tomto případě ministerstva průmyslu a obchodu. Magistrát prověřuje možnosti, jak by mohl iniciovat legislativní změny pro regulaci takzvané sdílené ekonomiky, vedle Uberu také například ubytování přes Airbnb.

Podle ministerstva průmyslu a obchodu se otázka sdílené ekonomiky týká řady vládních resortů a ministerstva mají za úkol do konce roku připravit soupis zákonů, jejichž úprava by mohla být v této souvislosti potřebná. Na tom pracuje i ministerstvo dopravy. "Tato problematika je ale podobně jako ve všech státech EU složitá a dotýká se různých oblastí ekonomiky. Jde o zásadní krok, který nelze ušít rychlou jehlou a vztahovat ho pouze k činnosti jedné společnosti," uvedl Neřold.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (84)
2. 10. 2017 12:38
Re: legislativa
Přesnost GPS v iPhonu je srovnatelná s jinými chytrofony. +-15m. Je vidět, že o tom nic nevíš.
23. 9. 2017 10:44
Re: moja otazka
Jaké tvrzení? I kdyby nebyla schválená, pokud je to známo, tak nebude dobrý nápad to ignorovat. Na kom si co vezmeš? Koho zažaluješ? Jestli je ten protest v souladu s předpisy není můj problém a nijak mi to nepomůže. Maximálně mohu doufat, že policie bude konat.
22. 9. 2017 15:39
Re: protesty
Sorry zapomněl jsem že programátoři jsou něco víc a jsou nenahraditelní. Tak dávej pozor ať tě neskoli infarkt byla by to celosvětová ztráta a vývoj by se mohl zpozdit o padesát let než se najde náhrada.

Lidi kteří nazývají jakoukoli skupinu jiných lidi povlem a odpadem určitě nepatří k těm lepším a chytřejším.
22. 9. 2017 15:34
Re: protesty
Tak jistě, ty jako zákazník a volič jsi všechno. Všichni chtějí tvé peníze a tvůj hlas. A za to ti odevzdají to nejlepší pro tebe. >:D
22. 9. 2017 13:11
Re: protesty
Igora to třeba baví, je to jeho koníček, hrát si na taxikáře. Tohle vlákno ale uteklo už hodně mimo. Souhlasím s vámi, že jezdit pomocí UBERu a mít to jako hlavní zdroj příjmu není košer.