MINI Cooper S - nadupaná hračka

MINI Cooper S - nadupaná hračka

 
 

Myslíte si, že je Mini Cooper sice roztomilá, ale vcelku neškodná hračka? Pak vás tohle autíčko s přídomkem S dost rázně vyvede z omylu.

Na tokijském autosalonu byl představen automobil Mini Cooper S, který tak navazuje na již 39letou tradici vozů s tímto označením. Co se pod posledním písmenkem skrývá je vcelku jasné - S jako Sport snad nenechá nikoho na pochybách, jaký že automobil to má před sebou. Přestože se u všech S, R, GT, GTi, nebo VTi dá očekávat nadprůměrný výkon, Cooper S se netváří o moc ostřeji, než jeho obyčejní sourozenci a od nich ho odliší na první pohled snad pouze opravdový znalec značky. Asi nejvíce napoví otvor v kapotě, určený pro přístup vzduchu do sání motoru, druhým nejvýraznějším rozlišovacím znakem je pak asi spoiler nad zadním oknem. Další rozdíly pak už najde jen opravdu bedlivý pozorovatel - Cooper S má masivnější nárazníky, o něco výraznější lemy blatníků, a na karoserii také o pár deka chromu více - mimo jiné i na dvojité koncovce výfuku.

Fotografie interiéru dosud nejsou k dispozici, tak se musíme spokojit s oficiálními informacemi, které říkají, že v něm najdeme volant a hlavici řadicí páky potaženou kůží, sportovní sedadla a také nějaký ten kov. Středový panel by totiž měl být obložen leštěným hliníkem, a pokud levá noha zrovna neobsluhuje pedál spojky, může si pohovět na opěře z nerezové oceli.

Dost ale již bylo "nepodstatných" informací - pojďme se věnovat pohonné jednotce. Pod poměrně skromnou kapotu by konstruktéři nejspíš jen ztěží dostali větší motor, než šestnáctistovku, která pohání řadové Mini One a Cooper, proto ji najdeme i u "eska", i když pochopitelně důkladně přepracovanou. Honba za vysokým výkonem donutila techniky kromě úprav ventilů, vaček, a pístů osadit jednotku ještě turbodmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu. Tenhle doping způsobil nárůst výkonu na 120 kW při 6000/min, což znamená, že byla překonána magická hranice 100 koní na litr zdvihového objemu. Ani točivý moment se však za svou nejvyšší hodnotu 210 N. m při 4000/min nemusí stydět. Však také jen 1140 kg těžkému Cooperu S nečiní problémy akcelerovat z nuly na 100 km/h za slušných 7,4 s a vyvine největší rychlost 216 km/h.

Taková porce výkonu, a dynamiky vůbec, si žádá sportovní odladění podvozku, které se u Mini nazývá Plus. Zvládnou temperament "miníku" pomůže i standardní vybavení vozu ABS, ale i systémem jízdní stability a protiprokluzovým systémem v jednom - ASC+T. K větší bezpečnosti posádky pak přispívá nejen sériová montáž šesti airbagů, ale i zatím unikátní osazení takzvanými run-flat pneumatikami, které umožňují pokračovat v jízdě i po ztrátě tlaku. Šestnáctipalcové ráfky z lehkých slitin jsou obuty do zbrusu nových pneumatik Pirelli Euforia 195/55, ty však lze na přání získat i v rozměru 205/45 R17. Bližší informaci k pneumatikám Pirelli Euforia najdete zde.

K nevšedním zážitkům za volantem jistě přispěje i strmé řízení s elektrohydraulickým posilovačem, které má jen 2,5 otáčky mezi krajními polohami. Vyladěný podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením vzadu by měl poskytnout řidiči výborné jízdní vlastnosti a dobrou zpětnou vazbu, o čemž zřejmě vzhledem k tomu, že Mini náleží BMW, asi není třeba polemizovat.

Pokud se právě teď chystáte vyrazit do banky pro zatím blíže neurčený obnos na koupi Mini Cooperu S, ještě s tím počkejte. Tahle ostrá hračka totiž bude k dostání až v létě příštího roku.

Technické údaje
Motor1,6
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)1598
Válce/ventily na válec4/4
Max. výkon (kW/ot)120/6000
Max. točivý moment (Nm/ot)210/4000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)216
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,4

Štítky Mini

 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Pohřeb manekýny Blanky Zelinkové: Ledovou královnu vyprovodily její kolegyně z přehlídkových mol

Pohřeb manekýny Blanky Zelinkové: Ledovou královnu…

Modelingový svět se v pátek dopoledne rozloučil s manekýnkou a ozdobou titulek časopisů 80. let Blankou…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Německo má na Česko všechny opory, Jarolím povolal obránce Brabce

Německo má na Česko všechny opory, Jarolím povolal…

Němečtí fotbalisté nastoupí 8. října proti České republice v plné síle. V nominaci na utkání nechybí trenérovi…

Inter to schytává! Na Spartě byl trapný, píší v Itálii. Hráči nadávají za selfie

Inter to schytává! Na Spartě byl trapný, píší v…

Po nečekané domácí prohře s izraelským Hapoel Beer-Sheva se dušovali, že na Spartě předvedou mnohem lepší výkon.…

 

Reflex.cz

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…

Britský velvyslanec v Saúdské Arábii konvertoval k islámu a vykonal pouť do Mekky

Britský velvyslanec v Saúdské Arábii konvertoval k…

Simon Collins se narodil roku 1956 a vystudoval univerzitu v Cambridgi. Během své kariéry působil na…