reklama


MINI John Cooper Works: legenda pokračuje (nové fotografie)

MINI John Cooper Works: legenda pokračuje (nové fotografie)

 
 

MINI John Cooper Works a MINI John Cooper Works Clubman se již brzy představí na ženevském autosalonu. Pojďme se na ně nyní podívat o něco podrobněji.

Dlouho očekávaného nového krále výrobního portfolia společnosti MINI bude moci veřejnost poprvé spatřit na nadcházejícím ženevském autosalonu. Fanoušci značky, jakož i ostatní automobiloví nadšenci pochopitelně vědí, že pokud nějaké MINI nese ve svém jméně slova „John Cooper“, bude se s jistotou jednat o velmi atraktivní, ostré provedení tohoto populárního malého automobilu. A nemýlí se.

Hlavní deviza této vrcholové verze je pochopitelně pod kapotou. Čtyřválcový benzinový agregát s přímým vstřikováním paliva (odvozený od agregátu pro MINI Cooper S) je přeplňován dvoukomorovým turbodmychadlem a ze svého objemu 1598 cm3 produkuje 155 kW při 6000 ot./min. To je prosím celých 97 kW na 1 litr objemu, což je velmi nadprůměrná hodnota. Točivý moment vrcholí na hodnotě 260 Nm a je k dispozici v širokém spektru otáček, začínajícím na 1850 a končícím při 5700 ot./min. Díky funkci Overboost jej navíc lze krátkodobě zvednout o 20 Nm. Nepřekvapí tedy, že 1205 kilogramů vážící (včetně 75ti kilového řidiče) MINI John Cooper Works zrychlí z klidu na 100 kilometrů za hodinu za 6,5 s. Prodloužená verze MINI John Cooper Works Clubman tento sprint zvládne o tři desetinky pomaleji, maximální rychlost, 238 km/h, je ale pro obě verze stejná. Kombinovaná spotřeba přitom činí přijatelných (vzhledem k výkonu agregátu) 6,9, resp. 7,0 litru benzinu na 100 kilometrů, převodovka je u obou verzí standardně šestistupňová manuální.

I přes velký výkon splňuje jak MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman přísné emisní limity a to jak evropskou normu EU5 tak i americkou ULEV II. Co by to ale bylo za vážně míněnou sportovní úpravu bez dalších dílčích úprav, které by se týkaly zbytku vozu. MINI John Cooper Works disponuje elektromechanickým posilovačem řízení EPAS (Electrical Power Assisted Steering), díky kterému můžete, po zmáčknutí tlačítka „Sport“ vedle řadící páky, změnit jeho charakteristiky a dopřát si silnější zpětnou vazbu od předních, poháněných kol. Zmáčkutí tohoto tlačítka také přiostří reakci řídící jednotky na sešlápnutí pedálu akcelerátoru.

Podvozek i brzdy jsou sériově sportovně nastaveny, na přání si ale lze objednat ještě tužší variantu. Pro extrémnější využití vozu je pak nabízeno nastavení podvozku „John Cooper Works“, které zahrnuje o deset milimetrů snížený podvozek, ještě tužší pružiny a větší stabilizátory. Brzdy jsou taktéž odvozeny od těch, které používají závodní verze. Červeně lakované třmeny se zakusují do kotoučů s průměrem 316 milimetrů vpředu a 280 mm vzadu. Vůz stojí na speciálních sedmnáctipalcových litých kolech v designu John Cooper Works Cross Spoke CHALLENGE, na nichž jsou obuty pneumatiky typu Run-Flat.

Moderní sportovní automobil dneška se prakticky neobejde bez elektronických pomocníků a ani MINI John Cooper Works není výjimkou. Ve voze najdeme pochopitelně ABS, dále EBD (elektronické rozdělování brzdného účinku), CBC (brzdový asistent v zatáčkách) a DSC (systém kontroly stability, který lze úplně vyřadit z činnosti), který v sobě zahrnuje hill-holder a DTC, systém, který pomáhá při jízdě na površích s nízkou adhezí tím, že dovoluje určitý prokluz kol a v součinnosti s nadřazeným systémem DSC tak zaručuje lepší ovladatelnost vozu například na sněhu. Pokud DSC vypnete, elektronicky uzavíratelný diferenciál na přední poháněné nápravě je připraven roztáhnout vám na klikatých horských silničkách úsměv pořádně doširoka.

Jak interiér tak exteriér je pochopitelně pozměněn tak, aby se od klasických verzí MINI lišil. Díky pestré nabídce příplatkové výbavy si lze nové MINI individualizovat podle osobního gusta, v seznamu najdeme například sportovní sedačky Recaro či barevný TFT displej navigačního systému s úhlopříčkou 6,5 palců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump

Spojené státy investují obrovské částky na to, aby si…

Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení

Na Národní třídě budou široké zpomalovací prahy určené…

České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici

České akcie by měly podle převažujícího názoru analytiků…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 




Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč Mini John Cooper Works: Nejostřejší knedlík stojí 796.900 Kč

České zastoupení zveřejnilo ceny nejsilnějšího modelu…

Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku Mini Cooper JCW: Zámořská premiéra pikantního knedlíku

Mini servíruje v Detroitu opravdovou lahůdku: novou…

 



 
Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Dnes 13:05

Jiné dveře do uchovávání energie – tak by se dal popsat revoluční druh baterie z Česka!




Blesk.cz

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu: Zemřela v nemocnici

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu:…

Jízdu po černé sjezdovce nezvládla o víkendu v areálu Dolní Morava v Jeseníkách teprve jedenáctiletá lyžařka.…

 

iSport.cz

Rooneyho šibenice roku a dojetí z rekordu. Ohromující, žasl Mourinho

Rooneyho šibenice roku a dojetí z rekordu.…

Sedmnáct zápasů neprohráli, lepší se s každou odehranou bitvou. Manchester United ale stále bojuje s problémy v…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete čekání na jídlo ukrátit střelbou

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete…

S nápadem, jak ozvláštnit pobyt v restauraci, přišli v jednom arizonském baru. Kromě jídla či pití si tu také…

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva byli zachráněni

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod…

Dva Češi přišli o život pod lavinou u Salcburku. Pod sněhem skončili celkem čtyři čeští turisté. Dva se podařilo…

 
 
reklama