Mini Roadster: Britská zbraň proti Mazdě MX-5
Model Roadster vychází z nedávno představeného Coupé, s nímž sdílí upravenou techniku vycházející z klasického hatchbacku, samozřejmě tedy včetně podvozkové platformy. Díky absenci kovové střechy, kterou vystřídalo plátno, se však může pochlubit níže umístěným těžištěm.
Oproti čtyřmístnému Cabriu nabízí Roadster pouze dvě místo čtyř sedadel, to však má být vykoupeno znatelně lepšími zážitky za volantem. Roadster je 3734 milimetrů dlouhý, 1683 mm široký a 1390 milimetrů vysoký; což je hodnota o více než dva centimetry menší než v případě čtyřmístné verze bez střechy. Důvodem je zejména (stejně jako u Coupé) o třináct stupňů více skloněné čelní sklo, vůz tak dostává dynamičtější vzhled. Rozvor Roadsteru je 2467 milimetrů. Zavazadlový prostor je proti čtyřmístné verzi dvojnásobný; dokáže dvěma cestujícím nabídnout pěkných 240 litrů. To je o 40 méně než v případě verze z pevnou střechou a o celých 90 litrů více než v případě Mazdy MX-5, jednoho z hlavních konkurentů.
Oproti Mazdě jsou zde však poháněna přední kola, což část zákazníků přivede do náruče japonského výrobce. Mini má však v zásobě trumf a tím je nabídka motorů: na výběr jsou celkem čtyři motorizace, tři benzinové a jedna vznětová. Vrcholná verze John Cooper Works nabízí tradičních 155 kW, nejvyšší rychlost se oproti Coupé snížila o 3 km/h na 237 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h nyní zabere ne 6,4 ale 6,5 sekundy. Kromě lehce horších jízdních výkonů a o několik desetinek vyšší spotřebě Roadsteru však v obou provedeních nejsou další rozdíly; tedy samozřejmě kromě střechy.
Motory pro Mini Roadster | Benzin | Diesel | ||
Verze | John Cooper Works Roadster | Cooper S Roadster | Cooper Roadster | Cooper SD Roadster |
Zdvihový objem | 1598 cm3 | 1598 cm3 | 1598 cm3 | 1995 cm3 |
Výkon (kW/min) | 155/6000 | 135/5500 | 90/6000 | 105/4000 |
Točivý moment (N.m/min) | 280/2000-5100 | 260/1730-4500 | 160/4250 | 305/1750-2700 |
Největší rychlost | 237 km/h | 227 km/h | 199 km/h | 212 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 6,5 s | 7,0 s | 9,2 s | 8,1s |
Spotřeba (na 100 km) | 7,3 l | 6,0 l | 5,7 l | 4,5 l |
Všechny agregáty je možno kombinovat jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak s automatem o stejném počtu rychlostních stupňů. Nejsilnější verze John Cooper Work bude v nabídce pouze ve spojení s manuální skříní.
Provedení Roadster se začne prodávat na jaře příštího roku, pro vůz s plátěnou střechou jde bezesporu o ideální načasování. České ceny zatím neznáme, ve Velké Británii je nejlevnější model Cooper Roadster k mání za 18.015 britských liber, což je v přepočtu zhruba 520 tisíc Kč. Mini JCW Roadster přijde na 24.850 liber (cca. 705 tisíc Kč).